Om te beginnen: ik weet dat verhogen een risico is qua keuring en dat elke keuring en keurder anders is, daar zijn oneindig veel topics over

Sinds anderhalf jaar (en 2 probleemloze keuringen) rij ik een discovery td5 die door de vorige eigenaar 2" verhoogd is met een set Terrafirma spiraalveren en schokdempers rondomrond. Origineel zaten achteraan luchtbalgen. Omdat de disco origineel ook geleverd werd op 4 spiraalveren is keuring met 4 veren geen probleem.
Ik gisteren naar de keuring om hem op LV te laten zetten.
Nu komt het: mijn vering is afgekeurd omdat de draad een andere (grotere) diameter heeft dan origineel.
Een van de keurders heeft dus in de PVG zitten zoeken naar de specificaties van de originele vering.
Hij gaf mij volgende afmetingen (diameters): vooraan 14mm draad en 148mm voor de volledige coil. Achteraan 16,5mm draad en 152,5mm de volledige coil. Met die specs moet ik terugkomen.
Over hoogte of aantal windingen kon hij niets terugvinden, zou niet staan aangegeven.
Nu heb ik verhoogde veren van een ander merk op het oog die qua draad diameter praktisch hetzelfde zijn.
Voor ik deze laat plaatsen wil ik hier toch is polsen of er niemand is waar ze wel al specifiek het aantal windingen uit de PVG van een Disco 2 hebben gehaald (bij Def kunnen ze het zien naar het schijnt). Anders heb ik volgende keer dat weer