Spiraalveren disco 2

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
Thomas_Disco2
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 1429

Spiraalveren disco 2

Ongelezen bericht door Thomas_Disco2 »

Goeiemiddag,

Om te beginnen: ik weet dat verhogen een risico is qua keuring en dat elke keuring en keurder anders is, daar zijn oneindig veel topics over :)

Sinds anderhalf jaar (en 2 probleemloze keuringen) rij ik een discovery td5 die door de vorige eigenaar 2" verhoogd is met een set Terrafirma spiraalveren en schokdempers rondomrond. Origineel zaten achteraan luchtbalgen. Omdat de disco origineel ook geleverd werd op 4 spiraalveren is keuring met 4 veren geen probleem.

Ik gisteren naar de keuring om hem op LV te laten zetten.
Nu komt het: mijn vering is afgekeurd omdat de draad een andere (grotere) diameter heeft dan origineel.
Een van de keurders heeft dus in de PVG zitten zoeken naar de specificaties van de originele vering.
Hij gaf mij volgende afmetingen (diameters): vooraan 14mm draad en 148mm voor de volledige coil. Achteraan 16,5mm draad en 152,5mm de volledige coil. Met die specs moet ik terugkomen.
Over hoogte of aantal windingen kon hij niets terugvinden, zou niet staan aangegeven.

Nu heb ik verhoogde veren van een ander merk op het oog die qua draad diameter praktisch hetzelfde zijn.
Voor ik deze laat plaatsen wil ik hier toch is polsen of er niemand is waar ze wel al specifiek het aantal windingen uit de PVG van een Disco 2 hebben gehaald (bij Def kunnen ze het zien naar het schijnt). Anders heb ik volgende keer dat weer :mrgreen:
Landy Bean
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 349

Re: Spiraalveren disco 2

Ongelezen bericht door Landy Bean »

Deze ga je hier niet vinden vrees ik, verhoging is altijd een gok, soms geluk en soms pech...
Beerke
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 519

Ongelezen bericht door Beerke »

Kan je niet naar een andere keuring gaan? (andere groep)
Daar uiteraard gewoon een volledige keuring.

Welke kleur hebben je veren?
Een opvallende kleur zou ik proberen zwart te maken en dan eerst even door het slijk zodat ze niet opvallen.
J'aime le travail bien fait... ... par les autres! ( Gaston attitude ;-))
Thomas_Disco2
LROCB-Member

Dat kan ik inderdaad nog proberen, gaat wel moeilijk worden nu het op mijn attest staat.
Tenminste, ik lees dat je verplicht bent dit steeds te overhandigen (ook bij volledige keuring) en bij verlies een kopie aan te vragen.

De veren zijn trouwens grijs.
Landy Bean
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 349

Ongelezen bericht door Landy Bean »

Grijs, TerraFirma...
Voor de keuringmeesters moeten ze zwart zijn anders gaat er zeker een belletje rinkelen, twee inch is echt niet veel...
De Rob
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 183
Contacteer:

Ongelezen bericht door De Rob »

Beerke schreef:Kan je niet naar een andere keuring gaan? (andere groep)

Een opvallende kleur zou ik proberen zwart te maken en dan eerst even door het slijk zodat ze niet opvallen.

Ander keurings station gaan zal niets helpen...Alles hangt aan één centrale computer.
Rob
Beerke
LROCB-Member

De Rob schreef:
Beerke schreef:Kan je niet naar een andere keuring gaan? (andere groep)

Ander keurings station gaan zal niets helpen...Alles hangt aan één centrale computer.
Rob
Wallonië en Vlaanderen ook?

Afgekeurd na een nieuwe gasinstallatie in Werbomont, dezelfde dag is de installateur dan naar geel geweest en daar was geen enkel probleem.
Het feit dat de installateur zelf geweest is en dat die daar waarschijnlijk wekelijks gaat kan natuurlijk ook wel geholpen hebben! :roll:
Penguin
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 1396
Contacteer:

Ongelezen bericht door Penguin »

Beerke schreef: Wallonië en Vlaanderen ook?

Afgekeurd na een nieuwe gasinstallatie in Werbomont, dezelfde dag is de installateur dan naar geel geweest en daar was geen enkel probleem.
Het feit dat de installateur zelf geweest is en dat die daar waarschijnlijk wekelijks gaat kan natuurlijk ook wel geholpen hebben! :roll:
Dat is wel heel straf. Je kan normaal niet naar een ander station gaan tot je goedgekeurd bent door het station dat je afkeurde.
Daar zit dus heel wat foefelare bij
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.
Beerke
LROCB-Member

Penguin schreef:
Beerke schreef: Wallonië en Vlaanderen ook?

Dat is wel heel straf. Je kan normaal niet naar een ander station gaan tot je goedgekeurd bent door het station dat je afkeurde.
Daar zit dus heel wat foefelare bij

Wel, dat dacht ik ook.
Maar er staat letterlijk dat een "herkeuring" moet gebeuren in hetzelfde station.
Dus wanneer je naar een andere station gaat voor een volledige keuring is er blijkbaar geen probleem.( en betaald voor een volledige keuring uiteraard)
De kans is echter groot dat ze je daar voor hetzelfde gaan afkeuren.

In mijn geval, ik heb achteraf van de buren gehoord dat de keurmeesters in Werbomont anti-Vlaming zijn en al snel wat moeilijker doen bij Vlamingen.
Bij mij afgekeurd omdat volgens de keurder het hitteschild tussen gastank en uitlaat niet voldoende was en de gastank te laag hing zijnde 0.5cm te laag! (moet 20cm grondspeling zijn).
Mijn installateur heeft al verschillende dezelfde installaties gedaan er daar was nooit een probleem.
Penguin
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 1396
Contacteer:

Ongelezen bericht door Penguin »

Beerke schreef: Maar er staat letterlijk dat een "herkeuring" moet gebeuren in hetzelfde station.
Dus wanneer je naar een andere station gaat voor een volledige keuring is er blijkbaar geen probleem.
:clap: Daar zijn wij Belgen toch meesters in he :D
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.
De Rob
LROCB-Member
Contacteer:

Voor een herkeuring moet men naar hetzelfde station van afkeuring........maar als men denkt: Ik ga voor herkeuring naar een ander station ...wordt er een volledige keuring terug gedaan en gerekend.
Rob
Thomas_Disco2
LROCB-Member

Bedankt voor alle info. Ik ga het proberen met verhoogde veren in de juiste diameter en dan ermee naar hetzelfde station, geschreven briefke met de afmetingen erbij.
De veren zijn besteld, zwart spuiten en binnenkort ermee naar Rob.

Ik hou jullie op de hoogte!
De Rob
LROCB-Member
Contacteer:

Peter R. schreef:Ik vraag mij af wat dat doet met het veercomfort, eenzelfde draad van dezelfde dikte evenveel windingen geven maar met een langere veer als resultaat...ofwel eindigt ge m.i. op dezelfde hoogte als de originele ofwel krijgt ge een schip (al dan niet van de woestijn). 'k Ben benieuwd...
da vraag ik mij ook af.Bearmach heeft ook van die veren +50mm....maar daar staat in druklettetrs bij"only for off road use"
Rob
Thomas_Disco2
LROCB-Member

Ik ook... afwachten. Ze zullen misschien wel meer windingen hebben (die zouden dus niet aangegeven staan in mijn PVG)
Thomas_Disco2
LROCB-Member

Het was gelukkig niet voor niets. Op 3 minuten buiten van de herkeuring: blanco.
Plaats reactie