Nu heb ik het ook ondervonden

Hier kun je je eens goed laten gaan
De Rob
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 183
Contacteer:

Nu heb ik het ook ondervonden

Ongelezen bericht door De Rob »

Ik heb hier bij mij een EX militaire Britse RHD 110 staan die eenmaal is ingeschreven in U.K
Dus met Britse nr platen.
Koper is er mee van U.K naar Belgie gereden en van bij hem thuis in Tielt winge naar mij.
Wagen is bij de Douane geweest voor roze formulier en sticker 705.
Ik heb de homoligatie documenten van Landrover in orde gebracht....pvg ...zilverplaatje...Andere lichten er ingezet en een beetje nagekeken.Het is een prachtige onderhouden wagen met 200 tdi motor en van uit het leger met winterpakket uitgevoerd.Hij rijd ook als nieuw.
Maandag middag rijd ik naar de autokontrole voor keuring "tweedehands"
Op de ring in Herentals aan de kant....Politie op motor en een combi met een zestal flikken er in rond mij.
"do you speak neerlandais mister"...Ikke... yes yes, un litle petit :lol: Maar zeg het maar in het Nederlands,dat gaat misschien gemakkelijker.
Britse Boord en Belgische invoerdocumenten afgegeven......ook paspoort en rijbewijs.
Meneer u bent niet in het bezit van een Brits paspoort .....we gaan u een pv geven voor het rijden zonder tax....dus belasting fraude.
Ik gans de uitleg.... dat ik op weg ben naar de autokeuring en dat volgende week deze wagen een Belgisch kenteken heeft.
Niets gekort....dan moet u maar met garageplaten daar naar toe rijden.Ik zeg, neen, we mogen /kunnen nog een wagen op de keuring aanbieden met de originele nr platen die op het inschrijvingsformulier staan of met Transitplaten die voor een bepaalde tijd geldig zijn.
Mr kom maar eens mee naar het busje en we zullen (http://www.wegcode.be) samen eens bekijken.Natuurlijk staat daar in dat ge met een buitenlandse nr plaat en een Belgisch paspoort niet mag rijden.Ook een beschrijving waaraan buitenlandse werknemers moeten voldoen die hier tijdelijk wonen en met hun in het buitenland ingeschreven wagen hier rondtoeren.
Ik maar expliceren ....Maar dit is toch gans anders .....Ik rij naar de autokeuring......dit is toch maar eenmalig om in orde te komen voor de Belgische wetgeving........en alléé ...als er een Zwitser bvb in panne staat bij mij en die Zwitser is voor enkele nachten hier op hotel.Ik herstel die wagen....doe de wagen naar het hotel....dan ben ik in overtreding.Komaan zeg ,da kan toch nie.
Alléé wat gaat er nu gebeuren ...wat moet ik doen.
Eigenlijk moet ik de wagen in beslag nemen...of ..u moet iemand halen met een Brits paspoort....of een Garage plaat...of u kan uw aanhanwagen halen en zo de wagen wegbrengen.Ondertussen wist hij wel wie ik was.Weet ge wat zegt hij ;maak rechtsomkeer en rijd er mee terug .Het is toch maar een dikke km.
Voor de rest wacht ge maar af.....Komt er een minnelijke schikking of gaat het naar het parket.Daar beslissen wij niet over.Maar in het laatste geval zal er nog een verklaring van u worden opgenomen....want nu was er van mij niets genoteert en ik heb ook niets moeten tekenen.
Voila, dat kan er nog maar bij ...dacht ik.
Rob
fep739
lrocb_lidnr: 0
Contacteer:

Re: Nu heb ik het ook ondervonden

Ongelezen bericht door fep739 »

dus eigenlijk moest je hem gewoon op de remork zetten en eens op het keuringstation er pas afhalen. Ze maken toch alles nodeloos ingewikkeld , he
www.britishcarparts.be
Afbeelding
Your Car , Our Passion

Afbeelding
Wolf
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 316
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wolf »

tsja, als ge tegenslag hebt......
enig alternatief om ambras te vermijden lijkt dan: op remork naar TC zeker.
Ik heb zo onze Wim zijn buitenlandse VWbus ook naar de TC gesleurd.
De Rob
LROCB-Member
Contacteer:

fep739 schreef:dus eigenlijk moest je hem gewoon op de remork zetten en eens op het keuringstation er pas afhalen. Ze maken toch alles nodeloos ingewikkeld , he
Ja,of garage of proefritplaten.Dat heeft hij meerdere malen gezegd.
En nog volgens die agent mogen we ook niet rondtoeren met Transitplaten van Nederland en Duitsland.Wel in die landen,maar tot aan de Belgische grens.
Hij zei dat veel kopers veel te lang met dergelijke platen rondreden om alzo zoveel mogelijk te profiteren van geen tax.
Hij zei er wel bij dat hij er zekers van was dat dit bij mij niet het geval was.......maar regels zijn regels.
Het raarste was dat ze niet eens naar verzekeringspapieren hebben gevraagd.
Gisteren avond heb ik dat aan mijn jongste zoon, ook flik verteld.Hij antwoorde; Ja pappa, ik heb het toch al ooit eens gezegd da ge niet correcte dinges aan het doen bent.
fep739
Contacteer:

Ongelezen bericht door fep739 »

De Rob schreef: Ja pappa, ik heb het toch al ooit eens gezegd da ge niet correcte dinges aan het doen bent.
ja lap :lol:
www.britishcarparts.be
Afbeelding
Your Car , Our Passion

Afbeelding
De Rob
LROCB-Member
Contacteer:

Daarjuist iemand uit de buurt gehad die ook een ex-mod 90 2,5d heeft gekocht bij Witham.
Dit in Maart van dit jaar.
Voertuig was niet in al te beste staat.Was van alles mee mis.Nieuwe injectiepomp er op ,brake calipers vooraan,nieuwe rempompjes achteraan,chaufage motorke....kortom van alles en nog wat.
Ik heb ook de pvg toestanden er van gedaan.
Toen hij daarjuist die mooie ex mod 110 zag staan. en vol bewondering naar stond te kijken vertel ik hem het ganse verhaal.
Moet ge mij niet vertellen zegt hij.......Ik ben mijn lr 90 wagen in Maart gaan halen in u.k en aangegeven bij de Douane. Na herstellingen en pvg aanvraag en keuring ben ik er in Juli mee beginnen rijden............Awel ik heb verleden week een uitnodiging gehad om € 137,00 voor de maanden MAART/JULI TE BETALEN met als reden VERMOEDELIJK VAN MAART IN VERKEER OP BUITENLANDSE NR PLATEN MET BESTUURDER NIET IN HET BEZIT VAN BUITENLANDS PASPOORT.Dus ze concluderen gewoon, terwijl ge op de nodige documenten wacht u er mee rond rijd.
Indien niet,gelieve de bewijzen voor te leggen.
Zijn ze nu helemaal zot geworden.
Dus ...u voert er ene in.......... Twee jaar later brengt ge die in het verkeer......moogt ge u verwachten aan een tax vordering voor twee jaar terug.
Dus als ge er ene restaureert ....trek er maar genoeg foto's van met bvb de voorste pagina van de krant er naast met de zichtbare datum er op.
Deze gast wist ook te vertellen dat het op dezelfde plaats als bij mij Maandag middag, nu op dit ogenblik weer flikken kermis was.
Ps. € 137,00 wagen heeft een pvg van personenwagen.
Rob.
Peter Puma
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 1062
Contacteer:

Ongelezen bericht door Peter Puma »

Rob, hoe zit het dan als ik in Frankrijk een auto huur op Franse nummerplaten en daarmee naar Belgie rijd ?

Ik rij dan in Belgie rond met Franse nummerplaten ... mag dat dan ook niet ?
Beste Groeten,
Peter

Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Fredd
Vaste Waarde

Ongelezen bericht door Fredd »

De Rob schreef:Ja,of garage of proefritplaten.Dat heeft hij meerdere malen gezegd.
:shock: Dat je je daar heb laten aan vangen.
Vroeger als ik met een wagen reed die niet van mij was, zelfs die van een klant of gebuur, voor schouwing of zoiets, hangde ik er ALTIJD een garage of proefritten plaat op, alleen al van het verzekering standpunt was dat steeds het veiligste.
En nog volgens die agent mogen we ook niet rondtoeren met Transitplaten van Nederland en Duitsland.Wel in die landen,maar tot aan de Belgische grens.
Hij zei dat veel kopers veel te lang met dergelijke platen rondreden om alzo zoveel mogelijk te profiteren van geen tax.
Ook als een niet-belg bij jou een wagen koopt, en jij zorgt voor de belgische transitplaat mag jij daar ook niet mee rijden, want die plaat is op de klant zn naam en buitenlands adres. BTDT.

Mn laatste jaar dat ik in Belgie woonde heb ik wel mn weerwraak genomen op de politie en gendarmen die me steeds deden stoppen met mn garage en proefritten platen.
Ik kocht in Duitsland een MB560SEL voor mij en een MB300CE voor mn madam, op duitse transit platen maar op mn USA adres dat ik toen al had in voorbereiding van onze komende verhuis naar de USA.
Dat was volledig in orde wettelijk en dus konden ze mij niks doen.
Ik ben de tel kwijt hoeveel keren ze me nog deden stoppen of aan mn deur stonden om me te zeggen dat ik daar niet mocht mee rijden, maar sorry, het was toen 100% wettelijk.

Ze dreigden me ook een PV te geven voor de US koplampen en het derde stoplicht dat USA standard was maar toen in Belgie nog verboden was, maar sorry cops, je kan niks zero nul doen aan een wagen op transitplaten op een buitenlands adres.

Sweet revenge ... :twisted:

Afbeelding
Don't take life too seriously, nobody gets out alive.
De Rob
LROCB-Member
Contacteer:

Ja ,Fredd just.....maar ik heb geen garageplaten meer.En omdat ze op de autokeuring en douane steeds zeiden ...u mag met de buitenlandse originele nr platen de wagen op de controle aanbieden voor eerste keuring.Waarschijnlijk hebben we dit veel te breed geinterpreteert blijkt nu.Want de controles worden gericht opgedreven.....vertelde zojuist mijne jongste .
PS;Sinds ik praktisch geen wagens meer aankoop bij het Brits leger heb ik mijn Z platen moeten binnensturen.Gisteren is er nog een collega met zijn Z-platen voor mij naar de keuring geweest met een Freelander die nog geen nr platen had.
Rob
discojo
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 1421
Contacteer:

Ongelezen bericht door discojo »

Hoe zit dat eigenlijk met die transitplaten ?

Aan het einddatum te zien kan je daar een jaar mee rondrijden. Maar door België reizen duurt toch geen jaar ?
Ik zie er in Brussel zoveel van rondrijden, (die helemaal niet op doorreis zijn) dat ik vermoed dat er wel een fiscale factor zal zijn.

Wie mag met zo'n platen rijden, en onder welke voorwaarden ?
De Rob
LROCB-Member
Contacteer:

Peter Puma schreef:Rob, hoe zit het dan als ik in Frankrijk een auto huur op Franse nummerplaten en daarmee naar Belgie rijd ?

Ik rij dan in Belgie rond met Franse nummerplaten ... mag dat dan ook niet ?

Met een huurwagen zal dat wel anders beschreven staan,
Het gaat er om dat een door u aangekochte wagen in het buitenland...met de nog originele of transitplaten er op.Daar mag men niet mee rondtoeren.
Ik had maandag het geluk dat ik alle documenten van Douane en homoligatie van Landrover bij had omdat ik op weg was naar de autokeuring.
Ik heb hem nu op de aanhanger staan om morgen naar de tc te gaan. :angel:
Rob
De Rob
LROCB-Member
Contacteer:

discojo schreef:Hoe zit dat eigenlijk met die transitplaten ?

Aan het einddatum te zien kan je daar een jaar mee rondrijden. Maar door België reizen duurt toch geen jaar ?
Ik zie er in Brussel zoveel van rondrijden, (die helemaal niet op doorreis zijn) dat ik vermoed dat er wel een fiscale factor zal zijn.

Wie mag met zo'n platen rijden, en onder welke voorwaarden ?
Ik heb er hier ook al gehad met rode transitplaten.
Max 2 maanden geldig en moeten buiten Belgie zijn een week na aanvraag. Geldig afhankelijk voor hoe een lange periode ze er verzekering hebben bij genomen.Kan men zien aan de stickertjes die er bij op hangen.
Maar als het een buitenlandse militaire werknemer van de Nato is krijgen die op hun wagen zo een plaat voor de periode dat ze hier zijn.Zo was het toch vroeger bij de Britse soldaten hier in de streek.Gewoonlijk werden die om de drie jaar overgeplaatst.Die moesten ook nooit naar de TC.Dat is nu veranderd.
Rob
Yohani
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 64
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yohani »

De Rob schreef:Dus ...u voert er ene in.......... Twee jaar later brengt ge die in het verkeer......moogt ge u verwachten aan een tax vordering voor twee jaar terug.
Dus als ge er ene restaureert ....trek er maar genoeg foto's van met bvb de voorste pagina van de krant er naast met de zichtbare datum er op.
Rob.
Ik herinner mij dat ik niet lang nadat ik indertijd mijn Land Rover Defender 110 HCPU ingevoerd had vanuit Nederland, maar nog niet ingeschreven, ik ook een betalingsvordering kreeg voor de auto.

Ik heb hen dan een aangetekend schrijven overgemaakt dat de wagen nog minstens een jaar niet op de baan kwam wegens ombouw naar motorhome en dan pas ingeschreven zou worden (na individuele homologatie). Daarmee was dat in orde, heb toen wel goed die briefwisseling bijgehouden, om niet voor verrassingen komen te staan, eens die op de baan gebracht werd en de nieuwe betalingsvordering in de bus viel.

Yohani :P
Eigen websites: Reiswebsite; http://www.yohani.be/reizen/ Zelfbouw camper; http://www.yohani.be/campersite/
Frank Td5
lrocb_lidnr: 110

Ongelezen bericht door Frank Td5 »

Dat zal wel een prachtig exemplaar zijn, ex militaire Brits leger, ben ook zot van het Land/rover materiaal, van het Brits leger, vooral ook hun Lightweights 8)
Weet verdikke , nen schone staan 24 V FFR, maar zonder papieren , dus weggesmeten geld verzekerst , als ik dat hierzo lees :evil:
En hier enkel mee op den hof rondhotsen, gaat vlug tegensteken.
Freelander 2 , 2.2 eD4
Defender 90 Td5 "S" van 2006
De Rob
LROCB-Member
Contacteer:

Frank Td5 schreef:Dat zal wel een prachtig exemplaar zijn, ex militaire Brits leger, ben ook zot van het Land/rover materiaal, van het Brits leger, vooral ook hun Lightweights 8)
Weet verdikke , nen schone staan 24 V FFR, maar zonder papieren , dus weggesmeten geld verzekerst , als ik dat hierzo lees :evil:
En hier enkel mee op den hof rondhotsen, gaat vlug tegensteken.

Ja, echt een prachtige hardtop 110 ex mod FFR in Desert storm kleuren met antennevoeten met alles er op en er aan.
Wagen is door de vorige eigenaar als een project opgekuist en gemodifiert naar 200tdi Discovery motor/transferbak.Alles als nieuw.Antiroest behandeld binnen en buiten kanten...van het chassis....Assen uit mekaar geweest en als nieuw opgeschilderd.Deuren komen wel uit een civiele lr met draairamen
Snowpakket op de voorvleugels...webasto....binnenin extra verwarmingselementen en tubes naar de ramen.
......En gekocht voor een prikje .Ik kon het zelf niet geloven.
Ik zal er eens wat foto's van nemen en mijne jongste ze laten plaatsen.
Ge moogt mij dat adres wel eens geven van die LW 24v zonder papieren :)
Ik moet voor een klant dit weekend een Canvas voor een LW24v in olive kleur militaire specs meebrengen van Newbury. Van firma Undercover cover.
Rob
Frank Td5
lrocb_lidnr: 110

Ongelezen bericht door Frank Td5 »

:thumbup:
Freelander 2 , 2.2 eD4
Defender 90 Td5 "S" van 2006
Henk
lrocb_lidnr: 30

Ongelezen bericht door Henk »

De Rob schreef:Ik moet voor een klant dit weekend een Canvas voor een LW24v in olive kleur militaire specs meebrengen van Newbury. Van firma Undercover cover.
Rob
Je had wel een lijstje van een hele bladzijde :D
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
brutus 2-zak

Ongelezen bericht door brutus 2-zak »

is altijd al geweest dat je NIET met buitenlandse platen mag rijden als je in Belgie gedomicileerd bent

de controles zijn er omdat velen in D. een wagen halen met Duitse transitplaten en daar taxloos mee rondhossen tot ze s gecontroleerd worden (vooral in wijken met veel allochtonen, toch in Gent zie je dikke duitse bakkem met dergelijke transtitplaten rondbollen)

ook is het zo dat er velen wachten met inschrijven ivm de nieuwe BIV regeling in 2012

@rob als ge met die engelse platen gaat KUNNEN ze denken dat je aan het 'zwartwerken' bent (keuring met z-plaat moet je inboeken, met andere platen kan je die "vergeten" inboeken he)
After Monday and Tuesday even the calendar says W T F ...
De Rob
LROCB-Member
Contacteer:

Henk schreef:
De Rob schreef:Ik moet voor een klant dit weekend een Canvas voor een LW24v in olive kleur militaire specs meebrengen van Newbury. Van firma Undercover cover.
Rob

Ik heb u wel horen afdingen :lol: :lol: :lol:
Rob
De Rob
LROCB-Member
Contacteer:

brutus 2-zak schreef:is altijd al geweest dat je NIET met buitenlandse platen mag rijden als je in Belgie gedomicileerd bent

de controles zijn er omdat velen in D. een wagen halen met Duitse transitplaten en daar taxloos mee rondhossen tot ze s gecontroleerd worden (vooral in wijken met veel allochtonen, toch in Gent zie je dikke duitse bakkem met dergelijke transtitplaten rondbollen)

ook is het zo dat er velen wachten met inschrijven ivm de nieuwe BIV regeling in 2012

@rob als ge met die engelse platen gaat KUNNEN ze denken dat je aan het 'zwartwerken' bent (keuring met z-plaat moet je inboeken, met andere platen kan je die "vergeten" inboeken he)

Ja, dat weet ik allemaal wel.
Maar ze geven een "partikulier" deze mogelijkheid nog,om zelf zijn wagen te homoligeren door hem met transitplaten of originele nr plaat " aan te bieden" op de tc.
Die flik Maandag die vertelde natuurlijk ook de verhalen die u aanhaalt...maar zei er wel bij dat hij zekers was dat ik niet daar in paste.....omdat ik in opdracht werkte.....maar het mag niet zei hij.Ik had ook alle documenten en faktuur bij van Peeters aan mijn zaak gericht.(ik kwam recht van Peeters).
Dus die wagen staat gewoon ingeschreven in mijn boeken.
Gisteren ben ik dan er mee naar de tc geweest....geen volk...een hoop groen mannen op een hoop met twee stationschefs er bij .Ik ga wat klappen en vertel hun het verhaal.....Zij vielen uit de lucht.Ge moet eens zien met wat ze hier allemaal komen binnengereden....als die allemaal moesten worden tegen gehouden.Wij keuren die gewoon omdat partikulieren dit mogen.
PS; ik ben dan toch niet mogen binnenrijden omdat ze bij ingeven en controle chassis nr ontdekten dat op het originele Britse inschrijvingsbewijs één caracter te weinig instaat.16 inplaats van 17 characters.
In het chassis, op het alu plaatje en het militaire plaatje alles juist.Kunt u dit voorstellen hier met een inschrijvingsbewijs van de DIV te kunnen te kunnen rondrijden waar het chassis nr niet correct op staat.Dus in u.k wel.
En nog straffer ...dat ze bij Landrover Belgie bij het maken van het pgv attest en zilveren sticker dit ook niet opmerken en het dus ook verkeerd afleveren.De tc kan dit niet rechtzetten omdat ze op buitenlandse boorddocumenten geen aanmerkingen mogen aanbrengen.Wel bvb op een sticker 705.Nu zijn het dikke problemen met een hoop geloop.Ik heb al drie weken moeten wachten op het pvg attest omdat ik de vraag kreeg teruggestuurt met vermelding "Geen Dealer".Omdat het een ex leger voertuig is bleek dit te gaan omdat deze wagens niet via een dealer zijn verkocht of geleverd.

Als ik een nr doorgeef naar car-pas en ik zet er één caracter te weing of verkeerd in krijg ik onmiddelijk te zien wat er verkeerd is....of neemt het systeem het niet aan en krijg ik het niet verstuurt.
Ik heb nog niets van pv in de bus gehad ..tot hier toe
Rob

Rob
Henk
lrocb_lidnr: 30

Ongelezen bericht door Henk »

De Rob schreef:
Henk schreef:
Rob

Ik heb u wel horen afdingen :lol: :lol: :lol:
Rob
... en van wie zou ik dat geleerd hebben ??? :lol: :lol: :lol:
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
eL Tee
lrocb_lidnr: 538

Ongelezen bericht door eL Tee »

Henk schreef:... en van wie zou ik dat geleerd hebben ??? :lol: :lol: :lol:
't Zit je in de genen. Je bent en blijft Hollander. Of je nu een week of een eeuw in België woont, je blijft een Hollander. :mrgreen:
George S. Patton schreef:If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
De Rob
LROCB-Member
Contacteer:

Dus....gisteren pv in de bus.
Voorstel minnelijke schikking of mogelijkheid bezwaar aantekenen.
Ik heb voor het laatste gekozen.
Rob
sketcher

Ongelezen bericht door sketcher »

De Rob schreef:Dus....gisteren pv in de bus.
Voorstel minnelijke schikking of mogelijkheid bezwaar aantekenen.
Ik heb voor het laatste gekozen.
Rob
Voor hoeveel was de minnelijke schikking? of ben ik te nieuwsgierig?

Ik heb zelf een kleine 2 weken met de transit-platen uit Nederland gereden. Heb wel een Nederlands paspoort maar woon hier officieel en ben dus ook belastingplichtig. Ziet er naar uit dat ik mooi ben weggekomen.

Vervelend verhaal, veel succes met de verdere afloop. Ik vind het erg flauw verhaal. De Transit platen uit Nederland zijn 2 weken geldig. Als je er dan veel langer mee rond rijdt dan kan ik ik wel begrip op brengen voor het tax argument. Maar binnen die 2 weken.........
Paul,

Land-Rover Discovery Series II TD5 Niagara Gray - Liever gelast dan geleased
De Rob
LROCB-Member
Contacteer:

Neen ....er staat alleen op of ik akkoord ben met een minnelijke schikking.Er staat geen bedrag bij..
Ik ga er zekers niet mee akkoord omdat ik voor mijn part niet in overtreding ben.
Dus mag ik deze minnelijke schikking weigeren en moet ik mijn versie op het document neerpennen en afwachten wat het parket er mee doet .
Dan zal ik het mogen komen uitleggen op de rechtbank vermoed ik.
Ro,
Wolf
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 316
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wolf »

Ik gok dat je dat spijtig genoeg gaat verliezen.
Waarom? omdat ik denk dat de rechter (als het zover komt hé) zal zeggen: "iedereen kan zeggen dat hij naar de TC gaat, kun je dat bewijzen, had je een afspraak.....?"
Fredd
Vaste Waarde

Ongelezen bericht door Fredd »

De Rob schreef:Kunt u dit voorstellen hier met een inschrijvingsbewijs van de DIV te kunnen te kunnen rondrijden waar het chassis nr niet correct op staat.Dus in u.k wel.
Rob,
In Belgie ook.
Ik ben de tel kwijt van het aantal keren dat ik dat in Belgie gezien heb vroeger.
Inschrijving bewijzen van Cantersteen met verkeerde nummers.
Zelf afhalen van transit platen op Cantersteen en de verkeerde nummers weeral zien.
Douane papieren met verkeerde nummers.
Douane in Leuven nooit een fout, douane in St Niklaas bijna altijd fouten.
Don't take life too seriously, nobody gets out alive.
De Rob
LROCB-Member
Contacteer:

Wolf schreef:Ik gok dat je dat spijtig genoeg gaat verliezen.
Waarom? omdat ik denk dat de rechter (als het zover komt hé) zal zeggen: "iedereen kan zeggen dat hij naar de TC gaat, kun je dat bewijzen, had je een afspraak.....?"

Ja Willy,kan best zijn .Maar nu minnelijke schikking aanvaarden zonder dat ik een vermoeden heb welk bedrag er achter staat....neen dank u.
Ik was op weg naar de t.c .Ik kwam recht van Peeters met het gelijkvormigheidsattest , sticker en Douane documenten..Alles lag nog naast mij op de zetel met het faktuur er bij. Ik was mij van geen kwaad bewust want ik wist dat ze daar controle aan het doen waren.Ik had vanzelf een km vroeger een andere weg kunnen inslaan.Dan werd nadien op de tc de fout met de inschrijvingspapieren opgemerkt zodat ik zonder te betalen(met dank aan de stationchef) terug buiten kon rijden.
Nu vandaag heb ik van LR alles teruggekregen met een nieuw attest en een verklaring erbij dat het chassis nr correct is maar verkeerd op het inschrijvingsbewijs ...met beschrijving waar en welke letter er niet is.
Moeten wel terug naar de Douane voor andere sticker 705.
Rob

@ fredd;
Vroeger zal dat ongetwijfeld wel voorgevallen zijn met "cantersteen"maar nu niet meer.
pieterjano
Contacteer:

Ongelezen bericht door pieterjano »

ik ben geen racist of dergelijke, maar hier hangt het er ook nog vanaf wie je bent in genk rijd er een volvo V8 rond met transit plaaten en al enkele maanden.
en die mens kom ik toch wekelijks tegen.
ivm die fotos met die krant zal ik dan toch maar doen want er staat ook eene van nederland al een tijdje onder renovatie :?

pj
Defender 90 met een 200 TDi van 1992
nielsc

Ongelezen bericht door nielsc »

Dat is hier ook zalle :evil: :lol:
wim109

Ongelezen bericht door wim109 »

Dus ...u voert er ene in.......... Twee jaar later brengt ge die in het verkeer......moogt ge u verwachten aan een tax vordering voor twee jaar terug.
Dus als ge er ene restaureert ....
ik was ook te ijverig met onmiddellijk langs de douane te gaan om alvast de papieren in orde te brengen, en daarna pas te restaureren, slecht plan.
Heb aangetekende brief gekregen met tax voor 2 jaar tenzij ik kon aantonen waarom ik dit niet zou moeten betalen. (bewijs vernietiging wagen, bewijs verkoop of andere...)

Foto's getrokken, uitgelegd dat het een restauratieproject van lange adem was en aangetekend verstuurd. Case closed.
discojo
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 1421
Contacteer:

Ongelezen bericht door discojo »

En Rob, hoe is het dan afgelopen met je bezwaar ? Heb je je gelijk gehaald ?
De Rob
LROCB-Member
Contacteer:

discojo schreef:En Rob, hoe is het dan afgelopen met je bezwaar ? Heb je je gelijk gehaald ?
Het is nu van eind September een jaar geleden.....en heb er niets meer van gehoord.
Ik heb wel van de eigenaar van de wagen (woont in Boutersem) een telefoontje in Juni/juli gehad dat de wijkagent is komen controleren of de wagen rond die tijd verleden jaar is "Belgisch "geworden.
Dus ik vermoed dat het geseponeert is.
Ondertussen is de wagen al terug bij mij geweest voor onderhoud en ben ik er mee naar de jaarlijkse TC geweest.
Rob
Plaats reactie