Dus met Britse nr platen.
Koper is er mee van U.K naar Belgie gereden en van bij hem thuis in Tielt winge naar mij.
Wagen is bij de Douane geweest voor roze formulier en sticker 705.
Ik heb de homoligatie documenten van Landrover in orde gebracht....pvg ...zilverplaatje...Andere lichten er ingezet en een beetje nagekeken.Het is een prachtige onderhouden wagen met 200 tdi motor en van uit het leger met winterpakket uitgevoerd.Hij rijd ook als nieuw.
Maandag middag rijd ik naar de autokontrole voor keuring "tweedehands"
Op de ring in Herentals aan de kant....Politie op motor en een combi met een zestal flikken er in rond mij.
"do you speak neerlandais mister"...Ikke... yes yes, un litle petit

Britse Boord en Belgische invoerdocumenten afgegeven......ook paspoort en rijbewijs.
Meneer u bent niet in het bezit van een Brits paspoort .....we gaan u een pv geven voor het rijden zonder tax....dus belasting fraude.
Ik gans de uitleg.... dat ik op weg ben naar de autokeuring en dat volgende week deze wagen een Belgisch kenteken heeft.
Niets gekort....dan moet u maar met garageplaten daar naar toe rijden.Ik zeg, neen, we mogen /kunnen nog een wagen op de keuring aanbieden met de originele nr platen die op het inschrijvingsformulier staan of met Transitplaten die voor een bepaalde tijd geldig zijn.
Mr kom maar eens mee naar het busje en we zullen (http://www.wegcode.be) samen eens bekijken.Natuurlijk staat daar in dat ge met een buitenlandse nr plaat en een Belgisch paspoort niet mag rijden.Ook een beschrijving waaraan buitenlandse werknemers moeten voldoen die hier tijdelijk wonen en met hun in het buitenland ingeschreven wagen hier rondtoeren.
Ik maar expliceren ....Maar dit is toch gans anders .....Ik rij naar de autokeuring......dit is toch maar eenmalig om in orde te komen voor de Belgische wetgeving........en alléé ...als er een Zwitser bvb in panne staat bij mij en die Zwitser is voor enkele nachten hier op hotel.Ik herstel die wagen....doe de wagen naar het hotel....dan ben ik in overtreding.Komaan zeg ,da kan toch nie.
Alléé wat gaat er nu gebeuren ...wat moet ik doen.
Eigenlijk moet ik de wagen in beslag nemen...of ..u moet iemand halen met een Brits paspoort....of een Garage plaat...of u kan uw aanhanwagen halen en zo de wagen wegbrengen.Ondertussen wist hij wel wie ik was.Weet ge wat zegt hij ;maak rechtsomkeer en rijd er mee terug .Het is toch maar een dikke km.
Voor de rest wacht ge maar af.....Komt er een minnelijke schikking of gaat het naar het parket.Daar beslissen wij niet over.Maar in het laatste geval zal er nog een verklaring van u worden opgenomen....want nu was er van mij niets genoteert en ik heb ook niets moeten tekenen.
Voila, dat kan er nog maar bij ...dacht ik.
Rob