Vanmorgen naar de control

Hier kun je je eens goed laten gaan
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3579
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: De Pinte

Vanmorgen naar de control

Ongelezen bericht door Henk »

Deze morgen met de 90 en de remork naar de control.
Remork ok, 90 afgekeurd wegens geen spatlappen :sick:
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Gebruikersavatar
Vae Victus
LROCB-Member
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 06 jan, 2008 21:37
lrocb_lidnr: 983
Woonplaats: SKW

Re: Vanmorgen naar de control

Ongelezen bericht door Vae Victus »

lol (sorry)
Heb daar vorige week nog snel een oude voetmat voor in stukken gesneden om als spatlap te hangen
Finn 2,5 jaar:
ziet een gesluierde dame en zegt "kijk papa een heks"
reageert op mijn "ik zie geen kloten" met "maar papa, waar zijn die kloten dan?"
Gebruikersavatar
zeerover
Berichten: 448
Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:59
lrocb_lidnr: 548
Woonplaats: Merelbeke

Re: Vanmorgen naar de control

Ongelezen bericht door zeerover »

Henk schreef:Deze morgen met de 90 en de remork naar de control.
Remork ok, 90 afgekeurd wegens geen spatlappen :sick:
Als het een ninety is zijn ze fout! Kijk eens op je mtm van het wegen.
http://www.xrover.be/Xforum/viewtopic.php?f=98&t=51865
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Afbeelding
seriesfan
Berichten: 297
Lid geworden op: vr 07 mei, 2004 21:21
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: maaseik

Re: Vanmorgen naar de control

Ongelezen bericht door seriesfan »

Is het dan zo levensbedreigend voor de medeweggebruiker als je zonder spatlappen rijdt,of moeten ze meer winst maken van de aandeelhouders ?
Waartoe zijn wij op aarde ?
Gebruikersavatar
Kris
LROCB-Member
Berichten: 500
Lid geworden op: wo 30 jul, 2003 13:05

Re: Vanmorgen naar de control

Ongelezen bericht door Kris »

seriesfan schreef:Is het dan zo levensbedreigend voor de medeweggebruiker als je zonder spatlappen rijdt,of moeten ze meer winst maken van de aandeelhouders ?
In dees droog tijden niet echt.
Kris
yabba
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 29 dec, 2008 13:36
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Laakdal

Re: Vanmorgen naar de control

Ongelezen bericht door yabba »

steentje in voorruit achterligger is voor die achterligger idd wel irritant...
Aquila non captat muscas

Proud Belgian member of the Ychcya2pdthf-club
Gebruikersavatar
Wolf
LROCB-Member
Berichten: 2342
Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
lrocb_lidnr: 316
Woonplaats: Bij Father Damien
Contacteer:

Re: Vanmorgen naar de control

Ongelezen bericht door Wolf »

xxx & Tornado schreef: SOMS

BIJ PW NIET verplicht.
Bij LV TTM 2400 NIET verplicht. De meeste Defenders
Bij LV TTM 2550 WEL verplicht. Sommige Defenders

Dacht ik ooit gelezen te hebben peins ik.
En Henk... heb je dat die mannen kunnen uitleggen, of zit je boven die MTM, of... klopt niet wat hierboven staat?
avatar = Hammerite-user.
Gebruikersavatar
fep739
Berichten: 217
Lid geworden op: do 15 sep, 2005 21:59
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: De Pinte
Contacteer:

Re: Vanmorgen naar de control

Ongelezen bericht door fep739 »

yabba schreef:steentje in voorruit achterligger is voor die achterligger idd wel irritant...
+1
www.britishcarparts.be
Afbeelding
Your Car , Our Passion

Afbeelding
Gebruikersavatar
zeerover
Berichten: 448
Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:59
lrocb_lidnr: 548
Woonplaats: Merelbeke

Re: Vanmorgen naar de control

Ongelezen bericht door zeerover »

xxx & Tornado schreef:
zeerover schreef:Als het een ninety is zijn ze fout!
SOMS

BIJ PW NIET verplicht.
Bij LV TTM 2400 NIET verplicht. De meeste Defenders
Bij LV TTM 2550 WEL verplicht. Sommige Defenders

Dacht ik ooit gelezen te hebben peins ik.
Goed lezen, Jan. Ninety is geen Defender.
trouwens wist je dat de Defender nooit als teamvoertuig in de Camel trophy reed.
Man, man, man, product kennis! :angel:
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kris
LROCB-Member
Berichten: 500
Lid geworden op: wo 30 jul, 2003 13:05

Re: Vanmorgen naar de control

Ongelezen bericht door Kris »

zeerover schreef:Trouwens wist je dat de Defender nooit als teamvoertuig in de Camel trophy reed.
Dat gaan ze hier niet graag lezen vrees ik.
Daar komt boel van denk ik.
:twisted: :twisted: :twisted:[/quote]

Ge moet niet in de kameel opgetreden zijn om goed te zijn. Soms wel integendeel ... Hoeveel meter heeft de 90 (NADje) meegereden ?

PS. In't technisch reglement is het artikel 35 dat over spatlappen ging blijkbaar vervangen door een nieuw artikel 35 dat over "Opspatafschermingssystemen" gaat. 'k Meen te begrijpen dat de niet-verplichting van spatlappen onder de MTM van 2500 kg zou geschrapt zijn ... Als'k correct ben zullen de spatlapboeren kontent zijn.
Kris
Gebruikersavatar
wodan
Vaste Waarde
Berichten: 464
Lid geworden op: zo 24 jul, 2005 16:52
Woonplaats: O-VL

Re: Vanmorgen naar de control

Ongelezen bericht door wodan »

Ik zou spatlappen verplichten zowiezo als het zin heeft... altijd veiliger.
85 K30,6.2D,th400,NP208,D60/FF14B,4.56 Detroit lock,36/12.5/16.5 GdYr MT
08 GMT911 HD CCSB,6.6TD LMM, All1000, 285/65R18 BFG AT
Gebruikersavatar
Kris
LROCB-Member
Berichten: 500
Lid geworden op: wo 30 jul, 2003 13:05

Re: Vanmorgen naar de control

Ongelezen bericht door Kris »

xxx & Tornado schreef:
Kris schreef:Hoeveel meter heeft de 90 (NADje) meegereden?
Ze hebben met meerdere teams de Camel uitgereden bij mijn weten.
16 Teams 1500 km Borneo en 14 teams 3200 km Australië dacht ik mij te herinneren.
Samen 68.800 km.
Noch Defenders, noch TD5's zijn zelfs ooit vertrokken.
Onbegrijpelijk dat mensen DAARVOOR geld geven hé.
Wat googel mij leert :

"The 2.5 litre naturally aspirated diesel was under the bonnet, proving itself for the first time, or in some cases not proving itself, and breaking their timing belts: No doubt to the irritation of their crews."

"The Land Rover 90 was used in just two Camel Trophies: Borneo 1985 and Australia 1986, although 110s continued as the support vehicles"

PS. De Defender 110 (eerst 200tdi dan 300tdi) heeft 7 keren Support gedaan. De NADjes nul keer. Dan weet je wel waarvoor je geld geeft zeker ? ;-)
Kris
Gebruikersavatar
Kris
LROCB-Member
Berichten: 500
Lid geworden op: wo 30 jul, 2003 13:05

Re: Vanmorgen naar de control

Ongelezen bericht door Kris »

xxx & Tornado schreef:Support dat kennen we.
Ze rijden achter U en als ge iets breekt hebben ze de juiste wisselstukken niet mee.
Ge moet zo rond de pot niet draaien Krisje.
Ge zijt een beetje jaloers op zoveel nostalgie.
Maar ik begrijp dat en neem het U dus ook niet kwalijk.
In uw plaats liep ik ook rood aan van jaloezie.
In gun u van harte uw nostalgie; uw defecte rempomp in de sneeuw en uw uitgeblust motortje dat overleeft na'n ollandse massagekuur maar echte nostalgie is de wagen die in 1983 't schoon weer maakte en rationaliteit is de wagen die't van 1991 tot 1997 uitzong. Daarna was't voor softies.

PS1. Zou Henk al spatlappen afgevezen hebben van nen andere ?
PS2. Heb'd al spatlappen gevezen aan uw stuk nostalgie (als de regelwijziging correct is) ?
Kris
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3579
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: De Pinte

Re: Vanmorgen naar de control

Ongelezen bericht door Henk »

1. Henk is op verlof en
2. jullie dwalen behoorlijk af van het oorspronkelijke thema :thumbdown:
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Gebruikersavatar
Wolf
LROCB-Member
Berichten: 2342
Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
lrocb_lidnr: 316
Woonplaats: Bij Father Damien
Contacteer:

Re: Vanmorgen naar de control

Ongelezen bericht door Wolf »

Henk schreef: 2. jullie dwalen behoorlijk af van het oorspronkelijke thema :thumbdown:
ingrijpen moderator :D
avatar = Hammerite-user.
Gebruikersavatar
Frank Td5
Berichten: 298
Lid geworden op: zo 29 mei, 2011 19:29
lrocb_lidnr: 110
Woonplaats: O-Vl.

Re: Vanmorgen naar de control

Ongelezen bericht door Frank Td5 »

Heb ooit eens spatlap afgereden , bij mijn eerste Td5 2002 in Marquenterre 2003 , heb ze er toen ook afgehaald, zelfs met veel moeite, doordraaiende vastgeroeste vijzen, en ge kunt daar niet bij, was doorslijpen :evil: , maar na een tijdje rondbollen, vond ik het zo lelijk zonder die olifantenoren, ook voor uw achterliggers, bij hevige regenval op de autostrade, zag je ook duidelijk , aan de vuiligheid op je achterdeur, water in slot :eh: , dat ik wijselijk besloten heb, om terug 2 nieuwe originele met schoon Land/rover Logo op 8) ben gaan halen , bij de LR dealer, prijs kit compleet gemonteerd op montage ijzers viel goed mee ;)
Freelander 2 , 2.2 eD4
Defender 90 Td5 "S" van 2006
Gebruikersavatar
Kris
LROCB-Member
Berichten: 500
Lid geworden op: wo 30 jul, 2003 13:05

Re: Vanmorgen naar de control

Ongelezen bericht door Kris »

Wolf schreef:
Henk schreef: 2. jullie dwalen behoorlijk af van het oorspronkelijke thema :thumbdown:
ingrijpen moderator :D
Wis het forum. Vernietig het verleden. Begin met een schone lei (en hang spatlappen aan uwe 90)
Kris
Gebruikersavatar
Fredd
Vaste Waarde
Berichten: 198
Lid geworden op: ma 28 jul, 2003 01:40
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Alabama, USA

Re: Vanmorgen naar de control

Ongelezen bericht door Fredd »

xxx & Tornado schreef:Support dat kennen we.
Ze rijden achter U en als ge iets breekt hebben ze de juiste wisselstukken niet mee.
De support wagens in de CT zagen veel meer af dan de team wagens.
De support wagens dienden voor de verkenning voor het event, voor verkenning tijdens het event bij traject wijzigingen, als rijdend onderdelen magazijn waar desnoods heel veel delen van afgevezen werden om gebruikt te worden op de team wagens, gingen ook meerdere jaren mee.
Voor je jezelf de CT specialist verklaard door te Jangelen, oops, Googelen, zou je misschien eens wat tijd kunnen besteden om met CT inrichters, instructors en deelnemers te gaan praten.
Don't take life too seriously, nobody gets out alive.
Gebruikersavatar
the savage
LROCB-Member
Berichten: 77
Lid geworden op: za 20 mei, 2006 17:49
lrocb_lidnr: 345
Woonplaats: welle

Re: Vanmorgen naar de control

Ongelezen bericht door the savage »

Fredd schreef:
xxx & Tornado schreef:Support dat kennen we.
Ze rijden achter U en als ge iets breekt hebben ze de juiste wisselstukken niet mee.
De support wagens in de CT zagen veel meer af dan de team wagens.
De support wagens dienden voor de verkenning voor het event, voor verkenning tijdens het event bij traject wijzigingen, als rijdend onderdelen magazijn waar desnoods heel veel delen van afgevezen werden om gebruikt te worden op de team wagens, gingen ook meerdere jaren mee.
Voor je jezelf de CT specialist verklaard door te Jangelen, oops, Googelen, zou je misschien eens wat tijd kunnen besteden om met CT inrichters, instructors en deelnemers te gaan praten.

wie zijn die belgen die meegedaan hebben?

on topic
'k heb de mijne gemonteerd gelaten, de voorste zijn er al afgereden, gewoon wat ingekort en tussen de beugels vastgehangen, sindsdien nooit meer afgereden.
de achterste waren van ouderdom verstikt, nieuwe opgestoken en omgedraaid (a la td4 model) nog niet afgereden of moeten inkorten) ;)
ps, voorwaarts is de weg :thumbup:
Afbeelding
Afbeelding

kurt aka the savage
gordon finest scotch - highland ale
aut inveniam viam aut faciam
Gebruikersavatar
Kris
LROCB-Member
Berichten: 500
Lid geworden op: wo 30 jul, 2003 13:05

Re: Vanmorgen naar de control

Ongelezen bericht door Kris »

Fredd schreef:
xxx & Tornado schreef:Support dat kennen we.
Ze rijden achter U en als ge iets breekt hebben ze de juiste wisselstukken niet mee.
De support wagens in de CT zagen veel meer af dan de team wagens.
De support wagens dienden voor de verkenning voor het event, voor verkenning tijdens het event bij traject wijzigingen, als rijdend onderdelen magazijn waar desnoods heel veel delen van afgevezen werden om gebruikt te worden op de team wagens, gingen ook meerdere jaren mee.
Voor je jezelf de CT specialist verklaard door te Jangelen, oops, Googelen, zou je misschien eens wat tijd kunnen besteden om met CT inrichters, instructors en deelnemers te gaan praten.
A voilà sie. De waarheid komt uit de uneitet steets : De winnaars zijn de support wagens die voor de team wagens de weg effenden. ;-)
Kris
Gebruikersavatar
Wolf
LROCB-Member
Berichten: 2342
Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
lrocb_lidnr: 316
Woonplaats: Bij Father Damien
Contacteer:

Re: Vanmorgen naar de control

Ongelezen bericht door Wolf »

hadden die OneTen's dan spatlappen of niet?
(om toch nog een beetje on-topic te blijven)
avatar = Hammerite-user.
westdiep
Berichten: 17
Lid geworden op: do 28 dec, 2006 00:18

Re: Vanmorgen naar de control

Ongelezen bericht door westdiep »

xxx & Tornado schreef:
Straks gaan ze hier nog het bestaan van een eiland Australië genaamd ook nog ontkennen.
:wave:
:wave:
:wave:
:wave:
Euh,

Australie is wel geen eiland hoor....

mvg,
Wie de kudde achterna loopt heeft veel kans in andermans s*** te stappen!
Gebruikersavatar
Fredd
Vaste Waarde
Berichten: 198
Lid geworden op: ma 28 jul, 2003 01:40
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Alabama, USA

Re: Vanmorgen naar de control

Ongelezen bericht door Fredd »

xxx & Tornado schreef:
Fredd schreef:De support wagens in de CT zagen veel meer af dan de team wagens
Toen de Camel gereden werd met de Ninety's waren de supportwagens One-Tens.
Toen de Camel gereden werd met de One-Ten's waren de supportwagens One-Tens.
Kan jij als drukker nu echt niet meer lezen, of ben je nu toch de grootste idioot van Gent ?
Ik heb het nergens over Ninetys of One-Tens of Defender 90s of 110s of zelf niet over Land Rover.
Ik zeg gewoon dat de support wagens meer afgezien hebben als de team wagens.
En dat was al zo van de eerste editie van de CT toen ze nog met Jeeps reden en er geen Ninetys of One-Tens mee deden.
VOOR DE BLINDEN, DE DOVEN EN DE HARDHORENDEN
ER HEEFT "NOOIT" EEN DEFENDER MEEGEREDEN ALS "TEAM VEHICLE" IN DE CAMEL TROPHY.
Misschien heb je het nog iet gesnapt, maar niemand, behalve jij, heeft het hier over een Defender.
Ongeacht wat Obama ook moge beweren.
Ben je nu echt zo laag gevallen dat je die er al moet bijhalen....
Don't take life too seriously, nobody gets out alive.
Gebruikersavatar
one life live it
Berichten: 58
Lid geworden op: do 22 dec, 2005 13:44
lrocb_lidnr: 649
Woonplaats: Moen

Re: Vanmorgen naar de control

Ongelezen bericht door one life live it »

the savage schreef:
Fredd schreef:
xxx & Tornado schreef:Support dat kennen we.
Ze rijden achter U en als ge iets breekt hebben ze de juiste wisselstukken niet mee.
De support wagens in de CT zagen veel meer af dan de team wagens.
De support wagens dienden voor de verkenning voor het event, voor verkenning tijdens het event bij traject wijzigingen, als rijdend onderdelen magazijn waar desnoods heel veel delen van afgevezen werden om gebruikt te worden op de team wagens, gingen ook meerdere jaren mee.
Voor je jezelf de CT specialist verklaard door te Jangelen, oops, Googelen, zou je misschien eens wat tijd kunnen besteden om met CT inrichters, instructors en deelnemers te gaan praten.

wie zijn die belgen die meegedaan hebben?

En waar staat de Discovery waar Blondeel en co mee gereden hebben :?: :?:
In Kluisbergen bij een oud forum ganger. :thumbup:
Pat en Letty one life live it!
Gebruikersavatar
Waldorf
LROCB-Member
Berichten: 631
Lid geworden op: do 15 jul, 2004 15:59
lrocb_lidnr: 501
Woonplaats: Aalter

Re: Vanmorgen naar de control

Ongelezen bericht door Waldorf »

Hier in Aalter woont iemand die in '84 in Brazilië heeft meegedaan. Met een Oneten. Met spatlappen.
Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2021 Defender 110 D250
Gebruikersavatar
Kris
LROCB-Member
Berichten: 500
Lid geworden op: wo 30 jul, 2003 13:05

Re: Vanmorgen naar de control

Ongelezen bericht door Kris »

Waldorf schreef:Hier in Aalter woont iemand die in '84 in Brazilië heeft meegedaan. Met een Oneten. Met spatlappen.
Nu we terug op de spatlappentrack zijn : Zijn dat nog de originele spatlappen die Brazilië overleefd hebben ?
Kris
Gebruikersavatar
Waldorf
LROCB-Member
Berichten: 631
Lid geworden op: do 15 jul, 2004 15:59
lrocb_lidnr: 501
Woonplaats: Aalter

Re: Vanmorgen naar de control

Ongelezen bericht door Waldorf »

Nu rijdt hij niet meer met een LR. Zoveel ervaring heeft hij wel opgedaan in Brazilië. :mrgreen:
Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2021 Defender 110 D250
Gebruikersavatar
Basil
Berichten: 317
Lid geworden op: za 14 jan, 2006 00:18
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Brecht

Re: Vanmorgen naar de control

Ongelezen bericht door Basil »

In Durler reed ook nog een Disco1 Camel, toch eventjes.
Ik heb wel niet kunnen lezen van welke deelnemers hij was, t'was lokaal nogal "nevelachtig".
TEAM garage "DE SCHUUR"
Gebruikersavatar
boots90
Berichten: 244
Lid geworden op: ma 26 mar, 2007 23:02
lrocb_lidnr: 1128
Woonplaats: Beke, Zomergem

Re: Vanmorgen naar de control

Ongelezen bericht door boots90 »

Basil schreef:In Durler reed ook nog een Disco1 Camel, toch eventjes.
Ik heb wel niet kunnen lezen van welke deelnemers hij was, t'was lokaal nogal "nevelachtig".
:lol: :lol: :lol:

Grtz,


Boots
Def 90 300 Tdi, British Racing Green
Lidnr. 1128
Built... Not Bought
Losers find excuses, winners find a way...
Plaats reactie