Beste vrienden,
is het mogelijk om een stuurbekrachtiging in te bouwen in een serie 3 van 1975 benzine.ex-mil.
Zo ja, iemand een idee van het kostenplaatje?
Frank
Stuurbekrachtiging inbouwen serie 3
- Turbofrank
- LROCB-Member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: do 07 mei, 2015 19:13
- lrocb_lidnr: 1386
- Woonplaats: Rotselaar
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2401
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: Stuurbekrachtiging inbouwen serie 3
Turbofrank schreef:Beste vrienden,
is het mogelijk om een stuurbekrachtiging in te bouwen in een serie 3 van 1975 benzine.ex-mil.
Zo ja, iemand een idee van het kostenplaatje?
Frank
Ga eens kijken bij JP van de inschrijvingen hier.Heeft in zijn Lightweight ene prachtig ingebouwd.Is wel met een 200tdi motor.
Hoe dat ge dat gaat fixen op een 2,25 benzine motor???.Moet ge al een dubbele poelie hebben op de krukas onderaan
Werken met een dubbelwerkende ram op de stuurbaar is verboden .
Rob
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: Stuurbekrachtiging inbouwen serie 3
Heb ik al gezien op een series. Maar dan zag je de pomp mottig zitten voor de gril.
Met het originele stuur, en originele bandenmaat valt dat toch heel goed mee zonder servo? De misses hier heeft nooit achter een servo gevraagd toen de series haar daily was
Met het originele stuur, en originele bandenmaat valt dat toch heel goed mee zonder servo? De misses hier heeft nooit achter een servo gevraagd toen de series haar daily was

- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2401
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: Stuurbekrachtiging inbouwen serie 3
JP heeft dat systeem gemaakt met een stuurhuis van een P38 RHD en de stuurkolom van een Defender.
Rob
Rob
- Waldorf
- LROCB-Member
- Berichten: 631
- Lid geworden op: do 15 jul, 2004 15:59
- lrocb_lidnr: 501
- Woonplaats: Aalter
Re: Stuurbekrachtiging inbouwen serie 3
Ik weet niet op Jef nog op het leafers-forum komt, maar hij heeft een 88 met stuurbekrachtiging van een Rocky, dacht ik. Hij zit met een 2,5 TD.
Voor zeven en een half miljoen resultaten is er ook nog Google: https://www.google.be/webhp?sourceid=ch ... steering&*
Voor zeven en een half miljoen resultaten is er ook nog Google: https://www.google.be/webhp?sourceid=ch ... steering&*
Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2021 Defender 110 D250
1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2021 Defender 110 D250
- fastpaddy
- Berichten: 51
- Lid geworden op: wo 05 mei, 2010 11:09
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: zolder
Re: Stuurbekrachtiging inbouwen serie 3
Hoi, Ik heb dit gemaakt op mijn S3 Stage One v8
Wat nodig:
-servopomp bv rrc met de aansluitingen van de leidingen!!
-servo olie reservoir(defender of rrc)
-Krukaspolie : dubbele!
-stuurhuis: mijne is van een daihatsu rocky(toyoda!!)en bijhorende bedieningsarm(conisch past deze perfect in de stuurstangkogelgewricht)+ leidingen daihatsu!!
Deze heb ik op aanraden van Gunter gebruikt, hij zei me dat het stuurhuis sterker was en minder lekte dan die van land rover, range rover???
-stuurstang met rubbere kruiskoppeling daihatsu: deze stang heeft ook een crashbeveiliging, schuift in met 2 breekpennetjes.
-kruiskoppeling defender om verbinding te maken met stuurkolom
-stuurkolom defender: opletten met de aantal splines om je origineel stuur te behouden+ bevestigingbeugel schudbord!!
Mijn stuurhuis staat binnen het chassis en past perfect achter de radiator.
Jef zijn stuurhuis staat links van het chassis met als nadeel dat je band kan raken bij stuuraanslag: afhankelijk welke banden je gebruikt!!
Het verschil bij s2 en Stage One is dat de voorste tussenchassisbalk(waar de radiator op staat) bij een stage (voor de v8)verder naar voor staat zoals bij de defender.
Da was de Rob vergeten denk ik, dat ik dit gemaakt had???
Wat het gekost heeft pfff: +-125€ + een paar dagen werk
Groeten
Rudi


Wat nodig:
-servopomp bv rrc met de aansluitingen van de leidingen!!
-servo olie reservoir(defender of rrc)
-Krukaspolie : dubbele!
-stuurhuis: mijne is van een daihatsu rocky(toyoda!!)en bijhorende bedieningsarm(conisch past deze perfect in de stuurstangkogelgewricht)+ leidingen daihatsu!!
Deze heb ik op aanraden van Gunter gebruikt, hij zei me dat het stuurhuis sterker was en minder lekte dan die van land rover, range rover???
-stuurstang met rubbere kruiskoppeling daihatsu: deze stang heeft ook een crashbeveiliging, schuift in met 2 breekpennetjes.
-kruiskoppeling defender om verbinding te maken met stuurkolom
-stuurkolom defender: opletten met de aantal splines om je origineel stuur te behouden+ bevestigingbeugel schudbord!!
Mijn stuurhuis staat binnen het chassis en past perfect achter de radiator.
Jef zijn stuurhuis staat links van het chassis met als nadeel dat je band kan raken bij stuuraanslag: afhankelijk welke banden je gebruikt!!
Het verschil bij s2 en Stage One is dat de voorste tussenchassisbalk(waar de radiator op staat) bij een stage (voor de v8)verder naar voor staat zoals bij de defender.
Da was de Rob vergeten denk ik, dat ik dit gemaakt had???
Wat het gekost heeft pfff: +-125€ + een paar dagen werk
Groeten
Rudi

