Kinetische koord.
-
- LROCB-Member
- Berichten: 88
- Lid geworden op: zo 22 mei, 2011 17:43
- lrocb_lidnr: 1290
Kinetische koord.
Is er verschil tussen een kinetische koord en een kinetisch lint ? ik veronderstel dat een lint makkelijker op te bergen is, maar is er verschil in trekkracht?
- Escape
- Berichten: 528
- Lid geworden op: do 09 dec, 2004 11:50
- lrocb_lidnr: 532
- Woonplaats: Holsbeek
- Contacteer:
Re: Kinetische koord.
Beide bestaan in verschillende sterktes. Het grootste nadeel van een gevlochten koord vind ik het vuil dat er tussen kruipt, dat kost veel tijd om goed te wassen, hogedruk spuit het alleen dieper tussen de vezels. Een plat lint droogt makkelijker en is dan snel weer proper.etienne s schreef:Is er verschil tussen een kinetische koord en een kinetisch lint ? ik veronderstel dat een lint makkelijker op te bergen is, maar is er verschil in trekkracht?
For those who never try, they are sure to fail (ManoWar)
-
- Berichten: 182
- Lid geworden op: vr 07 jan, 2005 20:28
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: meerle
Re: Kinetische koord.
Je bedoelt met een kinetisch lint toch niet een sleeplint dat enige rek heeft om te voorkomen dat het slepen schoksgewijs gaat?
Zo ja, dan moet je voor het lostrekken van een voertuig gaan voor het kinetisch koord!
An3s
Zo ja, dan moet je voor het lostrekken van een voertuig gaan voor het kinetisch koord!
An3s
- wodan
- Vaste Waarde
- Berichten: 464
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2005 16:52
- Woonplaats: O-VL
Re: Kinetische koord.
Een lint is gemakkelijker op te bergen en neemt minder gemakkelijk vuil op.
85 K30,6.2D,th400,NP208,D60/FF14B,4.56 Detroit lock,36/12.5/16.5 GdYr MT
08 GMT911 HD CCSB,6.6TD LMM, All1000, 285/65R18 BFG AT
08 GMT911 HD CCSB,6.6TD LMM, All1000, 285/65R18 BFG AT
-
- Berichten: 182
- Lid geworden op: vr 07 jan, 2005 20:28
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: meerle
Re: Kinetische koord.
upppp
-
- LROCB-Member
- Berichten: 88
- Lid geworden op: zo 22 mei, 2011 17:43
- lrocb_lidnr: 1290
Re: Kinetische koord.
Lint en koord zijn elastisch. Veronderstel dat als ze beide tot 9 ton mogen trekken ze even sterk zijn .defje schreef:Je bedoelt met een kinetisch lint toch niet een sleeplint dat enige rek heeft om te voorkomen dat het slepen schoksgewijs gaat?
Zo ja, dan moet je voor het lostrekken van een voertuig gaan voor het kinetisch koord!
An3s
-
- Berichten: 182
- Lid geworden op: vr 07 jan, 2005 20:28
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: meerle
Re: Kinetische koord.
Ik bedoelde niet de sterkte, maar de REK waarin de twee verschillen. Daardoor met kinetisch lint grotere schok dan met koord. Als dat zo is kun je met koord met hogere snelheid lostrekken en aldus meer gebruik maken van massa trekkende voertuig. Met een kinetisch sleeplint kun je schokvrij slepen. Met kinetisch koord kun je niet slepen.
an3s
an3s
-
- LROCB-Member
- Berichten: 88
- Lid geworden op: zo 22 mei, 2011 17:43
- lrocb_lidnr: 1290
Re: Kinetische koord.
defje schreef:Ik bedoelde niet de sterkte, maar de REK waarin de twee verschillen. Daardoor met kinetisch lint grotere schok dan met koord. Als dat zo is kun je met koord met hogere snelheid lostrekken en aldus meer gebruik maken van massa trekkende voertuig. Met een kinetisch sleeplint kun je schokvrij slepen. Met kinetisch koord kun je niet slepen.
an3s
Om een auto los te trekken kan ik dus beter een kinetische koord gebruiken.
-
- Berichten: 182
- Lid geworden op: vr 07 jan, 2005 20:28
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: meerle
Re: Kinetische koord.
Mijn gedacht!
Groetjes,
An3s
Groetjes,
An3s
- Escape
- Berichten: 528
- Lid geworden op: do 09 dec, 2004 11:50
- lrocb_lidnr: 532
- Woonplaats: Holsbeek
- Contacteer:
Re: Kinetische koord.
Neen, een echt kinetisch recovery lint, zoals bvb de recorvery straps van ARB of BushRanger, heeft evenveel rek als de klassieke gevlochten kinetische koorden, maar is wel gebruiksvriendelijker. Ook de prijs is ongeveer gelijk.etienne s schreef:defje schreef:Ik bedoelde niet de sterkte, maar de REK waarin de twee verschillen. Daardoor met kinetisch lint grotere schok dan met koord. Als dat zo is kun je met koord met hogere snelheid lostrekken en aldus meer gebruik maken van massa trekkende voertuig. Met een kinetisch sleeplint kun je schokvrij slepen. Met kinetisch koord kun je niet slepen.
an3s
Om een auto los te trekken kan ik dus beter een kinetische koord gebruiken.
Dit is natuurlijk niet te vergelijken met de typische nylon 'sleeplinten' uit de gewone autoshop die enkel een beetje rek hebben om de schokken bij slepen te dempen. Meestal zijn die trouwens ook gevlochten en niet plat.
Filip
For those who never try, they are sure to fail (ManoWar)
-
- LROCB-Member
- Berichten: 88
- Lid geworden op: zo 22 mei, 2011 17:43
- lrocb_lidnr: 1290
Re: Kinetische koord.
Escape schreef:Neen, een echt kinetisch recovery lint, zoals bvb de recorvery straps van ARB of BushRanger, heeft evenveel rek als de klassieke gevlochten kinetische koorden, maar is wel gebruiksvriendelijker. Ook de prijs is ongeveer gelijk.etienne s schreef:defje schreef:Ik bedoelde niet de sterkte, maar de REK waarin de twee verschillen. Daardoor met kinetisch lint grotere schok dan met koord. Als dat zo is kun je met koord met hogere snelheid lostrekken en aldus meer gebruik maken van massa trekkende voertuig. Met een kinetisch sleeplint kun je schokvrij slepen. Met kinetisch koord kun je niet slepen.
an3s
Om een auto los te trekken kan ik dus beter een kinetische koord gebruiken.
Dit is natuurlijk niet te vergelijken met de typische nylon 'sleeplinten' uit de gewone autoshop die enkel een beetje rek hebben om de schokken bij slepen te dempen. Meestal zijn die trouwens ook gevlochten en niet plat.
Filip
Kwaliteit is dan gelijk maar een lint is makkelijker op te bergen.