Kinetische koord.

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
etienne s
LROCB-Member
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 22 mei, 2011 17:43
lrocb_lidnr: 1290

Kinetische koord.

Ongelezen bericht door etienne s »

Is er verschil tussen een kinetische koord en een kinetisch lint ? ik veronderstel dat een lint makkelijker op te bergen is, maar is er verschil in trekkracht?
Gebruikersavatar
Escape
Berichten: 528
Lid geworden op: do 09 dec, 2004 11:50
lrocb_lidnr: 532
Woonplaats: Holsbeek
Contacteer:

Re: Kinetische koord.

Ongelezen bericht door Escape »

etienne s schreef:Is er verschil tussen een kinetische koord en een kinetisch lint ? ik veronderstel dat een lint makkelijker op te bergen is, maar is er verschil in trekkracht?
Beide bestaan in verschillende sterktes. Het grootste nadeel van een gevlochten koord vind ik het vuil dat er tussen kruipt, dat kost veel tijd om goed te wassen, hogedruk spuit het alleen dieper tussen de vezels. Een plat lint droogt makkelijker en is dan snel weer proper.
For those who never try, they are sure to fail (ManoWar)
defje
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 07 jan, 2005 20:28
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: meerle

Re: Kinetische koord.

Ongelezen bericht door defje »

Je bedoelt met een kinetisch lint toch niet een sleeplint dat enige rek heeft om te voorkomen dat het slepen schoksgewijs gaat?
Zo ja, dan moet je voor het lostrekken van een voertuig gaan voor het kinetisch koord!
An3s
Gebruikersavatar
wodan
Vaste Waarde
Berichten: 464
Lid geworden op: zo 24 jul, 2005 16:52
Woonplaats: O-VL

Re: Kinetische koord.

Ongelezen bericht door wodan »

Een lint is gemakkelijker op te bergen en neemt minder gemakkelijk vuil op.
85 K30,6.2D,th400,NP208,D60/FF14B,4.56 Detroit lock,36/12.5/16.5 GdYr MT
08 GMT911 HD CCSB,6.6TD LMM, All1000, 285/65R18 BFG AT
defje
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 07 jan, 2005 20:28
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: meerle

Re: Kinetische koord.

Ongelezen bericht door defje »

upppp
etienne s
LROCB-Member
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 22 mei, 2011 17:43
lrocb_lidnr: 1290

Re: Kinetische koord.

Ongelezen bericht door etienne s »

defje schreef:Je bedoelt met een kinetisch lint toch niet een sleeplint dat enige rek heeft om te voorkomen dat het slepen schoksgewijs gaat?
Zo ja, dan moet je voor het lostrekken van een voertuig gaan voor het kinetisch koord!
An3s
Lint en koord zijn elastisch. Veronderstel dat als ze beide tot 9 ton mogen trekken ze even sterk zijn .
defje
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 07 jan, 2005 20:28
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: meerle

Re: Kinetische koord.

Ongelezen bericht door defje »

Ik bedoelde niet de sterkte, maar de REK waarin de twee verschillen. Daardoor met kinetisch lint grotere schok dan met koord. Als dat zo is kun je met koord met hogere snelheid lostrekken en aldus meer gebruik maken van massa trekkende voertuig. Met een kinetisch sleeplint kun je schokvrij slepen. Met kinetisch koord kun je niet slepen.
an3s
etienne s
LROCB-Member
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 22 mei, 2011 17:43
lrocb_lidnr: 1290

Re: Kinetische koord.

Ongelezen bericht door etienne s »

defje schreef:Ik bedoelde niet de sterkte, maar de REK waarin de twee verschillen. Daardoor met kinetisch lint grotere schok dan met koord. Als dat zo is kun je met koord met hogere snelheid lostrekken en aldus meer gebruik maken van massa trekkende voertuig. Met een kinetisch sleeplint kun je schokvrij slepen. Met kinetisch koord kun je niet slepen.
an3s

Om een auto los te trekken kan ik dus beter een kinetische koord gebruiken.
defje
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 07 jan, 2005 20:28
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: meerle

Re: Kinetische koord.

Ongelezen bericht door defje »

Mijn gedacht!
Groetjes,
An3s
Gebruikersavatar
Escape
Berichten: 528
Lid geworden op: do 09 dec, 2004 11:50
lrocb_lidnr: 532
Woonplaats: Holsbeek
Contacteer:

Re: Kinetische koord.

Ongelezen bericht door Escape »

etienne s schreef:
defje schreef:Ik bedoelde niet de sterkte, maar de REK waarin de twee verschillen. Daardoor met kinetisch lint grotere schok dan met koord. Als dat zo is kun je met koord met hogere snelheid lostrekken en aldus meer gebruik maken van massa trekkende voertuig. Met een kinetisch sleeplint kun je schokvrij slepen. Met kinetisch koord kun je niet slepen.
an3s

Om een auto los te trekken kan ik dus beter een kinetische koord gebruiken.
Neen, een echt kinetisch recovery lint, zoals bvb de recorvery straps van ARB of BushRanger, heeft evenveel rek als de klassieke gevlochten kinetische koorden, maar is wel gebruiksvriendelijker. Ook de prijs is ongeveer gelijk.
Dit is natuurlijk niet te vergelijken met de typische nylon 'sleeplinten' uit de gewone autoshop die enkel een beetje rek hebben om de schokken bij slepen te dempen. Meestal zijn die trouwens ook gevlochten en niet plat.

Filip
For those who never try, they are sure to fail (ManoWar)
etienne s
LROCB-Member
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 22 mei, 2011 17:43
lrocb_lidnr: 1290

Re: Kinetische koord.

Ongelezen bericht door etienne s »

Escape schreef:
etienne s schreef:
defje schreef:Ik bedoelde niet de sterkte, maar de REK waarin de twee verschillen. Daardoor met kinetisch lint grotere schok dan met koord. Als dat zo is kun je met koord met hogere snelheid lostrekken en aldus meer gebruik maken van massa trekkende voertuig. Met een kinetisch sleeplint kun je schokvrij slepen. Met kinetisch koord kun je niet slepen.
an3s

Om een auto los te trekken kan ik dus beter een kinetische koord gebruiken.
Neen, een echt kinetisch recovery lint, zoals bvb de recorvery straps van ARB of BushRanger, heeft evenveel rek als de klassieke gevlochten kinetische koorden, maar is wel gebruiksvriendelijker. Ook de prijs is ongeveer gelijk.
Dit is natuurlijk niet te vergelijken met de typische nylon 'sleeplinten' uit de gewone autoshop die enkel een beetje rek hebben om de schokken bij slepen te dempen. Meestal zijn die trouwens ook gevlochten en niet plat.

Filip

Kwaliteit is dan gelijk maar een lint is makkelijker op te bergen.
Plaats reactie