winter problemen
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: do 02 dec, 2010 14:06
winter problemen
Hoi,
Als het erg vriest dan heb ik startproblemen en als ik deze heb opgelost dan is het net als de defender stopt als ik gas geef.
Stationair bolt hij goed maar als ik wil vertrekken den houdt hij in.
Weet iemand wat dit kan zijn?
Grtjs,
Paul
Als het erg vriest dan heb ik startproblemen en als ik deze heb opgelost dan is het net als de defender stopt als ik gas geef.
Stationair bolt hij goed maar als ik wil vertrekken den houdt hij in.
Weet iemand wat dit kan zijn?
Grtjs,
Paul
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2401
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: winter problemen
Graag steeds er bij vermelden wat voor type Landrover het is ...oude mazoetstoof of een td4.....en alles daar tussen.paulewaule schreef:Hoi,
Als het erg vriest dan heb ik startproblemen en als ik deze heb opgelost dan is het net als de defender stopt als ik gas geef.
Stationair bolt hij goed maar als ik wil vertrekken den houdt hij in.
Weet iemand wat dit kan zijn?
Grtjs,
Paul
Rob
- gLObetrotter
- Berichten: 80
- Lid geworden op: ma 17 apr, 2006 19:12
Re: winter problemen
paulewaule schreef:Hoi,
Als het erg vriest dan heb ik startproblemen en als ik deze heb opgelost dan is het net als de defender stopt als ik gas geef.
Stationair bolt hij goed maar als ik wil vertrekken den houdt hij in.
Weet iemand wat dit kan zijn?
Grtjs,
Paul
laat mij gokken........'t is ne Toyotica cabrio


-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: do 02 dec, 2010 14:06
Re: winter problemen
Het is een def 90 van 1998
Volgens mij bevriest de mazout in de filter?
Na een half uurtje was het weer geregeld maar toch vervelend.
Greetings,
Paul
Volgens mij bevriest de mazout in de filter?
Na een half uurtje was het weer geregeld maar toch vervelend.
Greetings,
Paul
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: do 02 dec, 2010 14:06
Re: winter problemen
De motor is een 300 TDI
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: vr 08 okt, 2004 17:19
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Pajottenland
Re: winter problemen
Ik gok ook op bevroren diesel.
Zelfde fenomeen hier met Tdci
Geert
Zelfde fenomeen hier met Tdci
Geert
- Erwin
- Berichten: 43
- Lid geworden op: zo 27 jul, 2003 08:59
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: As
- Contacteer:
Re: winter problemen
Ik laat altijd juist voor de winter, de diesel af aan de diesel filter. (onderaan de stop open draaien)
In de filter zit een beetje water en dat moet je af laten, anders bevriest dit. (zo hebben mij dit toch verteld)
Ik heb deze week geen problemen gehad.
Onze def. (200tdi) staat buiten onder een carport.
Ik moest vroeg vertrekken (5h20) en het koudste was -11.5C.
Starten geen probleem, alleen draait hij niet direct mooi (wat ook wel normaal is).
In de filter zit een beetje water en dat moet je af laten, anders bevriest dit. (zo hebben mij dit toch verteld)
Ik heb deze week geen problemen gehad.
Onze def. (200tdi) staat buiten onder een carport.
Ik moest vroeg vertrekken (5h20) en het koudste was -11.5C.
Starten geen probleem, alleen draait hij niet direct mooi (wat ook wel normaal is).



- Wolf
- LROCB-Member
- Berichten: 2342
- Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
- lrocb_lidnr: 316
- Woonplaats: Bij Father Damien
- Contacteer:
Re: winter problemen
Als je bij een "normaal " merk tankt, kan dat toch niet meer dat je diesel bevriest.
Met een 200Tdi (die ook altijd buiten sliep) nooit problemen mee gehad.
Met een 200Tdi (die ook altijd buiten sliep) nooit problemen mee gehad.
avatar = Hammerite-user.
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2401
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: winter problemen
Beginnen met een nieuwe filter er op te schroeven.Eerst volgieten vooraleer u deze er op draait.....dan moet ge niet zitten pompen aan de opvoerpomp.paulewaule schreef:De motor is een 300 TDI
U heeft toch geen vat in de hof liggen waar u aan tankt.?Want dat is meestal de reden dat er water bij in de diesel komt.
Rob
- stardust tommy
- Berichten: 4
- Lid geworden op: di 29 aug, 2006 10:41
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Mol
Re: winter problemen
ik heb de afgelopen dagen ook problemen, filter vervangen, batterij een nacht aan de lader gehangen en geen probleem. naar het werk gereden geen probleem, naar huis gereden geen probleem. nu wou ik gisteren vertrekken en heeft hij er geen zin meer in...
juist de nieuwe filter er terug afgehaald en een half uur in kokend water gelegd, opgegoten met nieuwe diesel maar hij heeft er geen zin meer in. eerste keer starten draaide hij3 seconden, nu start hij zelfs niet meer.
wat moet de minimale batterijspanning zijn zonder dat de motor draait? batterijlader heb ik voor de moment niet meer beschikbaar, deze kwam vh werk en ik ben nu enkele dagen thuis. zolang het niet sneeuw rij ik normaal met de moto wat ook niet echt aangenaam is bij -15°C
mijne is een Def 90 TD5
gr T
juist de nieuwe filter er terug afgehaald en een half uur in kokend water gelegd, opgegoten met nieuwe diesel maar hij heeft er geen zin meer in. eerste keer starten draaide hij3 seconden, nu start hij zelfs niet meer.
wat moet de minimale batterijspanning zijn zonder dat de motor draait? batterijlader heb ik voor de moment niet meer beschikbaar, deze kwam vh werk en ik ben nu enkele dagen thuis. zolang het niet sneeuw rij ik normaal met de moto wat ook niet echt aangenaam is bij -15°C
mijne is een Def 90 TD5
gr T
In de show van je leven is er een zee van tijd...
- zeerover
- Berichten: 448
- Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:59
- lrocb_lidnr: 548
- Woonplaats: Merelbeke
Re: winter problemen
Aan ieder! Blijkbaar vonden veel brandstof verdelers het niet meer nodig om nog winter diesel aan de pomphouders te leveren. Heel veel auto's hebben last. Doe een additief bij de brandstof en laat de motor 15 min draaien.
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur


- DYNAMIKE
- Berichten: 57
- Lid geworden op: vr 12 aug, 2005 11:38
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: 's-Gravenwezel (Schilde)
Re: winter problemen
Keep it simpel ... old scool !
Gewoon een litertje of meer benzine bijkappen, dan vermijd je bevriezing.
Ik ken niet de juiste verhoudingen maar je moet al een oen zijn om teveel benzine te tanken in een diesel.
Groeten,
Michel
Gewoon een litertje of meer benzine bijkappen, dan vermijd je bevriezing.
Ik ken niet de juiste verhoudingen maar je moet al een oen zijn om teveel benzine te tanken in een diesel.
Groeten,
Michel
Sun, sea and ... Land Rover !
- fredjes
- Berichten: 71
- Lid geworden op: za 05 apr, 2008 14:52
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Bevelly Hills
Re: winter problemen
Doe jij maar oldschool, maar ik doe lekker NEWschool in mijn TD5 met ,als ze kapot zijn, kostelijke gouden injecteurs.DYNAMIKE schreef:Keep it simpel ... old scool !
Gewoon een litertje of meer benzine bijkappen, dan vermijd je bevriezing.
Ik ken niet de juiste verhoudingen maar je moet al een oen zijn om teveel benzine te tanken in een diesel.
Groeten,
Michel
Jou commentaar gaat op voor alles wat niet commonrail of andere inspuiting, niet redelijk recent dus.
Alles voor td5 zou ik ook wat naft durven bij doen, daarna toch niet meer vrees ik.
DEF td5 '00
Disco I '91 200td (gone)
RRC '79 (ooit under construction)
Disco I '91 200td (gone)
RRC '79 (ooit under construction)
- kareltje 120
- LROCB-Member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: za 03 jul, 2004 12:19
- lrocb_lidnr: 542
- Woonplaats: Begijnendijk-Betekom
- Contacteer:
Re: winter problemen
voor oldskool = geen dieselkristal vorming te krijgen, zei mijn vader altijd 1à2 liter naft per 25à30 liter diesel
nu commonrail = not don, kan ni tegen naft = ontbrand totaal anders waar je het niet moet hebben
dus antistollingsproduct = verhouding 2liter per 1000 liter diesel = een serieuze besparing op uw naft factuur
en met 2L/1000 L zitten we aan -25°
en aan de pomp zoeken achter winterdiesel, vooral in het begin van de winterprik ook al valt die vrij laat dit seizoen
groetjes
ps ik heb geen problemen gehad met de 200tdi slaapt buiten zonder afdak tot een -17° gemeten bij ons
nu commonrail = not don, kan ni tegen naft = ontbrand totaal anders waar je het niet moet hebben

dus antistollingsproduct = verhouding 2liter per 1000 liter diesel = een serieuze besparing op uw naft factuur
en met 2L/1000 L zitten we aan -25°
en aan de pomp zoeken achter winterdiesel, vooral in het begin van de winterprik ook al valt die vrij laat dit seizoen
groetjes
ps ik heb geen problemen gehad met de 200tdi slaapt buiten zonder afdak tot een -17° gemeten bij ons
GSM = 0477 / 62.72.XX
on8kh@skynet.be
http://www.hamradio.be or http://mcl.hamradio.be
http://www.uba.be
on8kh@skynet.be
http://www.hamradio.be or http://mcl.hamradio.be
http://www.uba.be
- stardust tommy
- Berichten: 4
- Lid geworden op: di 29 aug, 2006 10:41
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Mol
Re: winter problemen
ik heb denkelijk de oorzaak gevonden, vandaag mijn tank leeggezogen. toen ik de bus wou leeggieten merkte ik dat er onderaan een laag ijs gevormd was (bus stond op de bovrozen ondergrond). dus denkelijk water bij de diesel en ik merkte ook kleine vlokken in de diesel...
gr T
gr T
In de show van je leven is er een zee van tijd...
- gLObetrotter
- Berichten: 80
- Lid geworden op: ma 17 apr, 2006 19:12
Re: winter problemen
1/ Frost FREE toevoegen in de dieseltank (1/1000).
2/ Kap meteen ook een Fuel Water Remover in de brandstof tank; Dit product word in Noorwegen veel gebruikt, verwijderd water/vocht die ontstaat door 'condensatie' in de tank !!
2/ Kap meteen ook een Fuel Water Remover in de brandstof tank; Dit product word in Noorwegen veel gebruikt, verwijderd water/vocht die ontstaat door 'condensatie' in de tank !!
- steven 90
- Berichten: 285
- Lid geworden op: za 21 aug, 2004 19:49
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Tessenderlo
Re: winter problemen
gLObetrotter schreef:1/ Frost FREE toevoegen in de dieseltank (1/1000).
2/ Kap meteen ook een Fuel Water Remover in de brandstof tank; Dit product word in Noorwegen veel gebruikt, verwijderd water/vocht die ontstaat door 'condensatie' in de tank !!
Ik heb een buske gebruikt van bardahl bij de citroen van mijn zus en dat heeft niks geholpen,zal ne keer vragen of het exact hetzelfde product was moest ze het potje nog hebben.
mg S
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: za 01 dec, 2007 09:23
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Grens Antwerpen-Brabant
Re: winter problemen
Bij gebrek aan frost free 1/30 petroleum erbij is veel beter dan benzine.
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2401
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: winter problemen
Vorming van parafine door één of andere toevoeging tegengaan doet men niet als het al stevig gevroren heeft, maar voor het begint te vriezen.Gestolde parafine lost niet op.s'nachts binnenzetten en een elektrisch vuurtje onder de tank.Zo deden wij dat vroeger.
Ik stel mij toch de vraag...de tijd dat er nog veel parafine in de diesel zat is toch al een hele tijd gepasseert.
Rob.
Ik stel mij toch de vraag...de tijd dat er nog veel parafine in de diesel zat is toch al een hele tijd gepasseert.
Rob.
-
- LROCB-Member
- Berichten: 246
- Lid geworden op: ma 09 jan, 2006 22:22
- lrocb_lidnr: 642
- Woonplaats: Blauberg Herselt 04°55'48'' E - 51°02'56'' N
Re: winter problemen
RRS tdv6
aka: Patrick
aka: Patrick
- rocky66
- Berichten: 22
- Lid geworden op: vr 12 aug, 2005 17:29
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: olmen
Re: winter problemen
nu ist dieje biodiesel rommel dat erbij moet e rob waar ge last van hebtDe Rob schreef:Vorming van parafine door één of andere toevoeging tegengaan doet men niet als het al stevig gevroren heeft, maar voor het begint te vriezen.Gestolde parafine lost niet op.s'nachts binnenzetten en een elektrisch vuurtje onder de tank.Zo deden wij dat vroeger.
Ik stel mij toch de vraag...de tijd dat er nog veel parafine in de diesel zat is toch al een hele tijd gepasseert.
Rob.