winter problemen

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
paulewaule
Berichten: 3
Lid geworden op: do 02 dec, 2010 14:06

winter problemen

Ongelezen bericht door paulewaule »

Hoi,
Als het erg vriest dan heb ik startproblemen en als ik deze heb opgelost dan is het net als de defender stopt als ik gas geef.
Stationair bolt hij goed maar als ik wil vertrekken den houdt hij in.
Weet iemand wat dit kan zijn?

Grtjs,
Paul
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2401
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: winter problemen

Ongelezen bericht door De Rob »

paulewaule schreef:Hoi,
Als het erg vriest dan heb ik startproblemen en als ik deze heb opgelost dan is het net als de defender stopt als ik gas geef.
Stationair bolt hij goed maar als ik wil vertrekken den houdt hij in.
Weet iemand wat dit kan zijn?

Grtjs,
Paul
Graag steeds er bij vermelden wat voor type Landrover het is ...oude mazoetstoof of een td4.....en alles daar tussen.
Rob
Gebruikersavatar
gLObetrotter
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 17 apr, 2006 19:12

Re: winter problemen

Ongelezen bericht door gLObetrotter »

paulewaule schreef:Hoi,
Als het erg vriest dan heb ik startproblemen en als ik deze heb opgelost dan is het net als de defender stopt als ik gas geef.
Stationair bolt hij goed maar als ik wil vertrekken den houdt hij in.
Weet iemand wat dit kan zijn?

Grtjs,
Paul

laat mij gokken........'t is ne Toyotica cabrio :D :mrgreen:
paulewaule
Berichten: 3
Lid geworden op: do 02 dec, 2010 14:06

Re: winter problemen

Ongelezen bericht door paulewaule »

Het is een def 90 van 1998
Volgens mij bevriest de mazout in de filter?
Na een half uurtje was het weer geregeld maar toch vervelend.

Greetings,
Paul
paulewaule
Berichten: 3
Lid geworden op: do 02 dec, 2010 14:06

Re: winter problemen

Ongelezen bericht door paulewaule »

De motor is een 300 TDI
GEMI
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 08 okt, 2004 17:19
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Pajottenland

Re: winter problemen

Ongelezen bericht door GEMI »

Ik gok ook op bevroren diesel.
Zelfde fenomeen hier met Tdci


Geert
Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 27 jul, 2003 08:59
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: As
Contacteer:

Re: winter problemen

Ongelezen bericht door Erwin »

Ik laat altijd juist voor de winter, de diesel af aan de diesel filter. (onderaan de stop open draaien)
In de filter zit een beetje water en dat moet je af laten, anders bevriest dit. (zo hebben mij dit toch verteld)

Ik heb deze week geen problemen gehad.
Onze def. (200tdi) staat buiten onder een carport.
Ik moest vroeg vertrekken (5h20) en het koudste was -11.5C.
Starten geen probleem, alleen draait hij niet direct mooi (wat ook wel normaal is).
Afbeelding..........................Afbeelding...........................Afbeelding
Gebruikersavatar
Wolf
LROCB-Member
Berichten: 2342
Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
lrocb_lidnr: 316
Woonplaats: Bij Father Damien
Contacteer:

Re: winter problemen

Ongelezen bericht door Wolf »

Als je bij een "normaal " merk tankt, kan dat toch niet meer dat je diesel bevriest.
Met een 200Tdi (die ook altijd buiten sliep) nooit problemen mee gehad.
avatar = Hammerite-user.
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2401
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: winter problemen

Ongelezen bericht door De Rob »

paulewaule schreef:De motor is een 300 TDI
Beginnen met een nieuwe filter er op te schroeven.Eerst volgieten vooraleer u deze er op draait.....dan moet ge niet zitten pompen aan de opvoerpomp.

U heeft toch geen vat in de hof liggen waar u aan tankt.?Want dat is meestal de reden dat er water bij in de diesel komt.
Rob
Gebruikersavatar
stardust tommy
Berichten: 4
Lid geworden op: di 29 aug, 2006 10:41
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Mol

Re: winter problemen

Ongelezen bericht door stardust tommy »

ik heb de afgelopen dagen ook problemen, filter vervangen, batterij een nacht aan de lader gehangen en geen probleem. naar het werk gereden geen probleem, naar huis gereden geen probleem. nu wou ik gisteren vertrekken en heeft hij er geen zin meer in...

juist de nieuwe filter er terug afgehaald en een half uur in kokend water gelegd, opgegoten met nieuwe diesel maar hij heeft er geen zin meer in. eerste keer starten draaide hij3 seconden, nu start hij zelfs niet meer.

wat moet de minimale batterijspanning zijn zonder dat de motor draait? batterijlader heb ik voor de moment niet meer beschikbaar, deze kwam vh werk en ik ben nu enkele dagen thuis. zolang het niet sneeuw rij ik normaal met de moto wat ook niet echt aangenaam is bij -15°C

mijne is een Def 90 TD5

gr T
In de show van je leven is er een zee van tijd...
Gebruikersavatar
zeerover
Berichten: 448
Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:59
lrocb_lidnr: 548
Woonplaats: Merelbeke

Re: winter problemen

Ongelezen bericht door zeerover »

Aan ieder! Blijkbaar vonden veel brandstof verdelers het niet meer nodig om nog winter diesel aan de pomphouders te leveren. Heel veel auto's hebben last. Doe een additief bij de brandstof en laat de motor 15 min draaien.
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Afbeelding
Gebruikersavatar
DYNAMIKE
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 12 aug, 2005 11:38
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: 's-Gravenwezel (Schilde)

Re: winter problemen

Ongelezen bericht door DYNAMIKE »

Keep it simpel ... old scool !

Gewoon een litertje of meer benzine bijkappen, dan vermijd je bevriezing.

Ik ken niet de juiste verhoudingen maar je moet al een oen zijn om teveel benzine te tanken in een diesel.

Groeten,
Michel
Sun, sea and ... Land Rover !
Gebruikersavatar
fredjes
Berichten: 71
Lid geworden op: za 05 apr, 2008 14:52
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Bevelly Hills

Re: winter problemen

Ongelezen bericht door fredjes »

DYNAMIKE schreef:Keep it simpel ... old scool !

Gewoon een litertje of meer benzine bijkappen, dan vermijd je bevriezing.

Ik ken niet de juiste verhoudingen maar je moet al een oen zijn om teveel benzine te tanken in een diesel.

Groeten,
Michel
Doe jij maar oldschool, maar ik doe lekker NEWschool in mijn TD5 met ,als ze kapot zijn, kostelijke gouden injecteurs.

Jou commentaar gaat op voor alles wat niet commonrail of andere inspuiting, niet redelijk recent dus.
Alles voor td5 zou ik ook wat naft durven bij doen, daarna toch niet meer vrees ik.
DEF td5 '00
Disco I '91 200td (gone)
RRC '79 (ooit under construction)
Gebruikersavatar
kareltje 120
LROCB-Member
Berichten: 22
Lid geworden op: za 03 jul, 2004 12:19
lrocb_lidnr: 542
Woonplaats: Begijnendijk-Betekom
Contacteer:

Re: winter problemen

Ongelezen bericht door kareltje 120 »

voor oldskool = geen dieselkristal vorming te krijgen, zei mijn vader altijd 1à2 liter naft per 25à30 liter diesel

nu commonrail = not don, kan ni tegen naft = ontbrand totaal anders waar je het niet moet hebben :thumbdown:

dus antistollingsproduct = verhouding 2liter per 1000 liter diesel = een serieuze besparing op uw naft factuur
en met 2L/1000 L zitten we aan -25°

en aan de pomp zoeken achter winterdiesel, vooral in het begin van de winterprik ook al valt die vrij laat dit seizoen

groetjes

ps ik heb geen problemen gehad met de 200tdi slaapt buiten zonder afdak tot een -17° gemeten bij ons
GSM = 0477 / 62.72.XX
on8kh@skynet.be
http://www.hamradio.be or http://mcl.hamradio.be
http://www.uba.be
Gebruikersavatar
stardust tommy
Berichten: 4
Lid geworden op: di 29 aug, 2006 10:41
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Mol

Re: winter problemen

Ongelezen bericht door stardust tommy »

ik heb denkelijk de oorzaak gevonden, vandaag mijn tank leeggezogen. toen ik de bus wou leeggieten merkte ik dat er onderaan een laag ijs gevormd was (bus stond op de bovrozen ondergrond). dus denkelijk water bij de diesel en ik merkte ook kleine vlokken in de diesel...

gr T
In de show van je leven is er een zee van tijd...
Gebruikersavatar
gLObetrotter
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 17 apr, 2006 19:12

Re: winter problemen

Ongelezen bericht door gLObetrotter »

1/ Frost FREE toevoegen in de dieseltank (1/1000).

2/ Kap meteen ook een Fuel Water Remover in de brandstof tank; Dit product word in Noorwegen veel gebruikt, verwijderd water/vocht die ontstaat door 'condensatie' in de tank !!
Gebruikersavatar
steven 90
Berichten: 285
Lid geworden op: za 21 aug, 2004 19:49
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Tessenderlo

Re: winter problemen

Ongelezen bericht door steven 90 »

gLObetrotter schreef:1/ Frost FREE toevoegen in de dieseltank (1/1000).

2/ Kap meteen ook een Fuel Water Remover in de brandstof tank; Dit product word in Noorwegen veel gebruikt, verwijderd water/vocht die ontstaat door 'condensatie' in de tank !!

Ik heb een buske gebruikt van bardahl bij de citroen van mijn zus en dat heeft niks geholpen,zal ne keer vragen of het exact hetzelfde product was moest ze het potje nog hebben.

mg S
franc143
Berichten: 6
Lid geworden op: za 01 dec, 2007 09:23
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Grens Antwerpen-Brabant

Re: winter problemen

Ongelezen bericht door franc143 »

Bij gebrek aan frost free 1/30 petroleum erbij is veel beter dan benzine.
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2401
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: winter problemen

Ongelezen bericht door De Rob »

Vorming van parafine door één of andere toevoeging tegengaan doet men niet als het al stevig gevroren heeft, maar voor het begint te vriezen.Gestolde parafine lost niet op.s'nachts binnenzetten en een elektrisch vuurtje onder de tank.Zo deden wij dat vroeger.
Ik stel mij toch de vraag...de tijd dat er nog veel parafine in de diesel zat is toch al een hele tijd gepasseert.
Rob.
Maverick
LROCB-Member
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 09 jan, 2006 22:22
lrocb_lidnr: 642
Woonplaats: Blauberg Herselt 04°55'48'' E - 51°02'56'' N

Re: winter problemen

Ongelezen bericht door Maverick »

RRS tdv6



aka: Patrick
Gebruikersavatar
rocky66
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 12 aug, 2005 17:29
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: olmen

Re: winter problemen

Ongelezen bericht door rocky66 »

De Rob schreef:Vorming van parafine door één of andere toevoeging tegengaan doet men niet als het al stevig gevroren heeft, maar voor het begint te vriezen.Gestolde parafine lost niet op.s'nachts binnenzetten en een elektrisch vuurtje onder de tank.Zo deden wij dat vroeger.
Ik stel mij toch de vraag...de tijd dat er nog veel parafine in de diesel zat is toch al een hele tijd gepasseert.
Rob.
nu ist dieje biodiesel rommel dat erbij moet e rob waar ge last van hebt
Plaats reactie