Slechte gas respons
-
- lrocb_lidnr: 0
Slechte gas respons
Sinds kort heb ik bij het versmijten enorm slechte gas respons, na het ontkoppelen en gas te lossen houd hij nog even toeren aan voor hij gas lost. Wat het enorm moeilijk/ambetant maakt om te versmijten. Ik dacht eerst dat het iets ging te maken hebben met de low-range sensor op de transfercase. maar als ik die handmatig 'sluit' door het contactje gewoon even door te verbinden is het NOG erger. Het gaat hier over een Defender 90 TD4. Deze auto heeft een groot jaar stil gestaan en rijdt sinds kort terug. Ondertussen heeft de computer er ook al eens aangehangen en niets van foutcodes.
Alvast bedankt !
Alvast bedankt !
- Penguin
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 1396
- Contacteer:
Re: Slechte gas respons
en wa is versmijten dan wel?
Weet dat het normaal is voor een TD4 dat die zijn toerental tijdens het schakelen hoog wil houden.
Rustig schakelen is de boodschap met een defender.
Weet dat het normaal is voor een TD4 dat die zijn toerental tijdens het schakelen hoog wil houden.
-
In 't begin was het zo nie, 'm houd nie enkel z'n toeren hoog maar geeft gas bij als ik echt snel versmijt. En met alle andere TD4'en dak gereden heb is da zo nie.Penguin schreef:en wa is versmijten dan wel?
Oh en versmijten = schakelen

-
Werken de remlichten? Indien deze werken durft het contact van koppelingspedaal ook stuk zijn
-
Ja had da ook al bekeken. Die werkenCovko schreef:Werken de remlichten? Indien deze werken durft het contact van koppelingspedaal ook stuk zijn

-
Als je de koppeling induwt en je geeft stilstaand volgas,hoeveel toeren maakt hij dan? Stopt die op 3000 of gaat hij door?
- Henk
- lrocb_lidnr: 30
Had dat ook met mijn td5, bleef in toeren hangen bij indrukken koppeling
Nieuw contact op koppelingspedaal en euvel was verholpen
Nieuw contact op koppelingspedaal en euvel was verholpen
-
Gaat er zonder problemen over dus tzal wss het koppeling contactje zijn. Bedankt iedereen !Covko schreef:Als je de koppeling induwt en je geeft stilstaand volgas,hoeveel toeren maakt hij dan? Stopt die op 3000 of gaat hij door?

Edit: Twas een slecht contactje, ti's dus gefixed