Disco II en water

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
Spinoza
lrocb_lidnr: 0

Disco II en water

Ongelezen bericht door Spinoza »

Betreffende Disco II 2002 met 2 dakramen: De 2 ramen zijn afgeplakt met ducttape. Toch verzamelt er zich water in de bovenste hoek A-pijler aan de passagierskant. Dit vocht verspreidt zich via de bovenbekleding van de passagiersdeur. Ook verzamelt er zich heel wat water in de console voor de bediening van de dakvensters, het lampje daar en boven de achteruitkijkspiegel. Bij rijden en draaien gutst er dan een straal ofwel links ofwel rechts.
Soms vraag ik me af of het wel van de dakvensters is, maar ja, ik vind niks anders. Tips ? Links ?
Basil

Re: Disco II en water

Ongelezen bericht door Basil »

De afwatering tubes zitten misschien dicht met vuil, met een klein blaaspistool en een compressor kan je die door blazen.
TEAM garage "DE SCHUUR"
Arragon
lrocb_lidnr: 877

Ongelezen bericht door Arragon »

Of zoals het bij mijn Disco was,
barstje bij de aansluiting van de afwateringstubes.
Reparatie met Sikaflex of Tec7

Afbeelding
Afbeelding
Terug naar de natuur, zeg het asfalt en beton vaarwel.
svx-066
lrocb_lidnr: 1127

Ongelezen bericht door svx-066 »

Bij mijn p38 kwam het water via een minuscuul spleetje tussen de vooruit en de silicone waar de ruit moet aanplakken. dat water verzamelde zich ook aan de bovenzijde van de A pillar en afhankelijk hoe hij stond kon dat alle kanten uitlopen met alle gevolgen van een loshangende hemel. :(
def 110 svx
def 90 tdci
Disco 4
P38 DSE
Spinoza

Ongelezen bericht door Spinoza »

Alvast bedankt voor de eerste reacties. Ik had zelf natuurlijk al wat rond gelezen op het web bv "disco II water ingress" enz, maar wou eens wat ervaringen horen van mensen hier op het forum. Zo is het blijkbaar moeilijk om de afvoerslangetjes met lucht uit te spuiten want de inlaat boven in het venster is zeer moeilijk bereikbaar zonder het venster uit te breken. Ik ben er ook nog niet uit waar die slangetjes ergens aan de onderkant van de wagen uitkomen.
@ svx-066: hoe heb je dat ontdekt ? Overal verwijst men in eerste instantie naar de dakvensters.
eL Tee
lrocb_lidnr: 538

Ongelezen bericht door eL Tee »

Zeer recent had ik hetzelfde voor met m'n D2... Natte dakhemel aan rand van de voordeuren (links en rechts) en aan de rand met de voorruit.

Alleen heb ik geen dakramen :-D

Oorzaak was de dakrail... Randjes waar de dakrails het dak 'ingaan' gedicht met 'Dum Dum' (jammer genoeg niet meer te vinden...) en de kous was af...

De schumrubberen dichting die tussen dakrail en dak zit kan verduren.
George S. Patton schreef:If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
fastpaddy

Ongelezen bericht door fastpaddy »

Hoi, ik heb het zelfde probleem en kan het ook niet vinden!
Dat spleetje in de hoek van de venster heb ik ook al eens afgekid!
De kaders van de dakramen buiten volledig rondom afkitten was al iets beter!!
Als ik de d2 omhoog parkeer komt er nog water binnen!
svx-066
lrocb_lidnr: 1127

Ongelezen bericht door svx-066 »

Bij de p38 verwijzen ze ook steeds naar het dakraam maar ben dan per toeval op deze link uitgekomen waar ze het probleem tonen . http://www.rangerovers.net/forum/7-rang ... m-fix.html De laatste post in dit topic is van mij

Ik had dit gecontroleerd maar had dat gat niet en heb dan een potteke water leeggegoten en met een compressor mijn dichting van de voorruit gecontroleerd en net in het verlengde van de rechtse dakrail was er geen contact tussen glas en dichting en blies het zo naar binnen.
def 110 svx
def 90 tdci
Disco 4
P38 DSE
Plaats reactie