Ashcroft HD-flenzen icm Alu velgen

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
paterjan
lrocb_lidnr: 0

Ashcroft HD-flenzen icm Alu velgen

Ongelezen bericht door paterjan »

Iemand die weet welke aluminium velgen er passen op mijn oud type RRC as met ashcroft steekassen & flenzen ?
Ik had graag mijn aluminium freestyle velgen gehouden maar deze passen niet. Flens hapert aan de binnenkant van de velg, scheelt zo'n 5tal millimeter. Zijn hier mensen die hun velgen hebben aangepast door met draaibank enkele mm uit te draaien, of zelf tussen flenzen hebben gemaakt in combinatie met langere wielbouten ?
Spoorverbreders vermijd ik liever, zijn minstens 30mm breed en dan zullen banden te veel in wielkasten haperen (255/85r16)

Grtjs
Escape
lrocb_lidnr: 532
Contacteer:

Re: Ashcroft HD-flenzen icm Alu velgen

Ongelezen bericht door Escape »

Alu velgen met een open center, zoals ZU of Predator, passen wel over de HD-flenzen ('t zijn niet alleen die van Ashcroft die problemen geven).
Ik heb (lang geleden) een gelijkaardig probleem opgelost door met de slijpschijf zelf de binnenzijde van de velgen uit te werken, 't zijn alleen de hoekjes die problemen geven.

Filip
For those who never try, they are sure to fail (ManoWar)
Plaats reactie