Pagina 1 van 1

opvolger Defender?

Geplaatst: di 17 sep, 2013 14:13
door tim3343
Om één of andere reden weigert Land Rover al decennia om zijn stoelen in de defenders of series zo te maken dat ze een stukje verder naar achter kunnen. Gevolg: als je iets groter bent is 't niet makkelijk om met zo'n ding te rijden, hoe graag ik dat ook zou doen. En daarom heb ik voorlopig een Japanner onder de kont.
Mààr ... er is een opvolger voor de Defender op komst.
Wat ik me nu afvraag: weten jullie hier of dat net als de Defender een basic en goeie offroader wordt? Of gaan ze met die opvolger de toer op van de Evoque: een dure SUV? Ga je nog een eenvoudige en steengoeie terreinwagen kunnen kopen voor een relatief lage prijs bij Land Rover of worden het allemaal salons op wielen die zoveel kosten dat je er 't slijk niet meer mee indurft?

Re: opvolger Defender?

Geplaatst: di 17 sep, 2013 16:47
door Waldorf
Dat is wat iedereen zich afvraagt. Ik zou me geen illusies maken. In Europa is het tijdperk van de basic offroader definitief gedaan.

Re: opvolger Defender?

Geplaatst: wo 18 sep, 2013 13:54
door Geert_DCPU
hmm, als je echt met een zou willen rijden is lengte toch geen belemmering, er zijn heel wat def-rijders van 190-195cm groot.
Tenzij jij nog groter bent natuurlijk :P

Re: opvolger Defender?

Geplaatst: wo 18 sep, 2013 14:44
door Henk
Je hebt ook van die extenders die je onder de stoel zet en dan kun je een stuk verder naar achter.
In een 90 kun je ook een bulkhead removal bar zetten, dan kun je in dat model ook verder naar achteren

Re: opvolger Defender?

Geplaatst: do 19 sep, 2013 09:48
door Yohani
Die afstand dat de stoelen achteruit kunnen is in mijn Defender 110 HCPU camper ook een probleem, staat al zo ver rmogelijk achteruit, met als bijkomend nadeel dat ik veel de recht moet zitten en gemakkelijk krampen in de benen krijg.

En die removal bar is geen optie bij mij...

Yohani :P

Re: opvolger Defender?

Geplaatst: do 19 sep, 2013 14:07
door Henk
Yohani schreef:En die removal bar is geen optie bij mij...
Beetje afvallen dan ? :crazy: :wave:

Re: opvolger Defender?

Geplaatst: do 19 sep, 2013 20:38
door Yohani
:twisted:

Yohani :P

Re: opvolger Defender?

Geplaatst: do 07 nov, 2013 10:34
door cyberwolf
Beetje off topic maar zo een bulkhead removal bar mag/kan niet voor een 110 of wat?
Was er al eens naar aan het zien omdat inderdaad de beenruimte soms wat te klein is maar tot nu toe nog geen beslissing over genomen.

Re: opvolger Defender?

Geplaatst: do 07 nov, 2013 11:56
door Henk
Over wat voor type 110 praten we hier?

Bij een 5-deurs heb je dit probleem niet omdat je stoelen dan ver genoeg naar achteren kunnen, eventueem mbv die extended bars

Bij een drie-deurs hardtop die denk ik hezelfde is achter de stoelen als een 90 hardtop zit achter de stoelen je bulkhead: daar kun je een groot stuk uitzagen en die removal bar dient om dan toch weer de nodige sterkte aan de kast terug te geven

Twee modellen:

Buis: http://www.ppcages.com/wp-content/uploa ... 5/bhrb.jpg

en netter: http://www.lucky8llc.com/Products.aspx?ProductID=3820#

Re: opvolger Defender?

Geplaatst: do 07 nov, 2013 12:31
door De Rob
Yohani schreef:Die afstand dat de stoelen achteruit kunnen is in mijn Defender 110 HCPU camper ook een probleem, staat al zo ver rmogelijk achteruit, met als bijkomend nadeel dat ik veel de recht moet zitten en gemakkelijk krampen in de benen krijg.

En die removal bar is geen optie bij mij...

Yohani :P
Uwen buik is het probleem :angel:
Rob

Re: opvolger Defender?

Geplaatst: do 07 nov, 2013 13:43
door Wolf
Henk, zo'n removal bar mag je toch niet plaatsen in een LV want dan heb ge geen vaste scheiding van de laadbak meer?
Ik weet niet hoe hoog die scheidingswand tegenwoordig moet zijn.

Re: opvolger Defender?

Geplaatst: do 07 nov, 2013 15:41
door Yohani
De Rob schreef:Uwen buik is het probleem :angel:
Rob
Bij gebrek aan de smiley met de tommy-gunn: :mids

:lol:

Yohani :P

Re: opvolger Defender?

Geplaatst: vr 08 nov, 2013 14:01
door SALLHAMv8
Ik versta nt dat men in een 90 zo een bulk head removal bar van 220 pond nodig heeft om dat blik bijeen te houden.
In een 110 staat dat toch nt achter de tweede rij stoelen? Is die achterbak van een 110 dan steviger?

btw, toevallig iemand zo een bar voor de voeten die ik kan overkopen voor een schappelijke prijs? ('t is voor een 90 :-))

Re: opvolger Defender?

Geplaatst: za 09 nov, 2013 09:51
door svx-066
een removal bar kost geen 220£ hoor :s

er zijn er al vanaf 100 pond bij paddock heb zelf ene van daar
:arrow: http://www.paddockspares.com/da2351-bul ... r-kit.html

grtz

Re: opvolger Defender?

Geplaatst: za 09 nov, 2013 11:45
door De Rob
Wolf schreef:Henk, zo'n removal bar mag je toch niet plaatsen in een LV want dan heb ge geen vaste scheiding van de laadbak meer?
Ik weet niet hoe hoog die scheidingswand tegenwoordig moet zijn.
Als ge van op de vloer maar 20 cm overhoud hé Willy,Dan is het o.k.De wielkasten tellen niet mee als laadvloer.
Rob

Re: opvolger Defender?

Geplaatst: di 12 nov, 2013 01:38
door erik l
ik heb in mijn 110 3drs hardtop de bulkhead removal bar zitten van Terrafirma (oa te koop bij Joachim BCP), dus niet de 'buis' maar het U-vormig profiel dat je monteert nadat je de wand uitgezaagd hebt, werkt heel proper af, ik heb het niet gedaan om verder achteruit te kunnen gaan zitten maar gwn veel netter uitzicht en de rugleuningen van mijn stoelen kunnen niet meer beschadigd geraken.. ook kan ik nu mijn rugleuning bijna plat leggen, wat ik wel handig vind om iets van kleine prul te pakken uit laadruimte...
de sterkte van het u-profiel (eigenlijk 2 L-profielen die je Defender-gewijs met revetten tegen de uitgezaagde wand trekt) is m.i. wel nodig (de profielen zitten tegen de kant gebout met een dik ijzer passtuk), je merkt dit als je het schutbord uitzaagt, dan wordt t allemaal wat 'wobbly'.
op tc nooit iets van gezegd, het is natuurlijk ook geen personenwagen die is omgebouwd, een 110 3drs HT is uiteraard altijd LV...
het huidig model Def zal er wel uitgaan in 2015, ivm emissie- en andere milieutoestanden.. zelfde is gebeurd met Mercedes Vario, populair model iets tussen vrachtwagen en camionet, maar met de voertuigbouw zou nooit kunnen voldaan worden aan Euro6, laat staan de komende normen, dus model afgevoerd...
wat de nieuwe Def zal worden? das koffiedik kijken natuurlijk, concept DC100 vind ik niks, en als je de trend ziet; Evoque in 2WD, Disco die zal worden afgevoerd ten bate van 'baby-disco' op Evoque-platform (de studiefotos zijn echt afschuwelijk), RR(S) in hybride uitvoering vanaf januari 2014,... zou ik geen verwachtingen koesteren in de lijn van de huidige Def...
My 2 cents? koop een recente of nieuwe Def, schutbord-aanpassing en seat rail extenders erin, deftige aftermarket stoelen en je zal een heel eind in de goede richting zitten (letterlijk dan :D )...

grtz

erik l