opvolger Defender?
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 00:36
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Brussel
opvolger Defender?
Om één of andere reden weigert Land Rover al decennia om zijn stoelen in de defenders of series zo te maken dat ze een stukje verder naar achter kunnen. Gevolg: als je iets groter bent is 't niet makkelijk om met zo'n ding te rijden, hoe graag ik dat ook zou doen. En daarom heb ik voorlopig een Japanner onder de kont.
Mààr ... er is een opvolger voor de Defender op komst.
Wat ik me nu afvraag: weten jullie hier of dat net als de Defender een basic en goeie offroader wordt? Of gaan ze met die opvolger de toer op van de Evoque: een dure SUV? Ga je nog een eenvoudige en steengoeie terreinwagen kunnen kopen voor een relatief lage prijs bij Land Rover of worden het allemaal salons op wielen die zoveel kosten dat je er 't slijk niet meer mee indurft?
Mààr ... er is een opvolger voor de Defender op komst.
Wat ik me nu afvraag: weten jullie hier of dat net als de Defender een basic en goeie offroader wordt? Of gaan ze met die opvolger de toer op van de Evoque: een dure SUV? Ga je nog een eenvoudige en steengoeie terreinwagen kunnen kopen voor een relatief lage prijs bij Land Rover of worden het allemaal salons op wielen die zoveel kosten dat je er 't slijk niet meer mee indurft?
- Waldorf
- LROCB-Member
- Berichten: 631
- Lid geworden op: do 15 jul, 2004 15:59
- lrocb_lidnr: 501
- Woonplaats: Aalter
Re: opvolger Defender?
Dat is wat iedereen zich afvraagt. Ik zou me geen illusies maken. In Europa is het tijdperk van de basic offroader definitief gedaan.
Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2021 Defender 110 D250
1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2021 Defender 110 D250
- Geert_DCPU
- Berichten: 71
- Lid geworden op: di 28 nov, 2006 18:18
- lrocb_lidnr: 812
- Woonplaats: Izegem
- Contacteer:
Re: opvolger Defender?
hmm, als je echt met een zou willen rijden is lengte toch geen belemmering, er zijn heel wat def-rijders van 190-195cm groot.
Tenzij jij nog groter bent natuurlijk
Tenzij jij nog groter bent natuurlijk

- Henk
- Berichten: 3580
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
- lrocb_lidnr: 30
- Woonplaats: De Pinte
Re: opvolger Defender?
Je hebt ook van die extenders die je onder de stoel zet en dan kun je een stuk verder naar achter.
In een 90 kun je ook een bulkhead removal bar zetten, dan kun je in dat model ook verder naar achteren
In een 90 kun je ook een bulkhead removal bar zetten, dan kun je in dat model ook verder naar achteren
- Yohani
- LROCB-Member
- Berichten: 1108
- Lid geworden op: za 13 mar, 2004 14:15
- lrocb_lidnr: 64
- Woonplaats: Putte (Mechelen)
- Contacteer:
Re: opvolger Defender?
Die afstand dat de stoelen achteruit kunnen is in mijn Defender 110 HCPU camper ook een probleem, staat al zo ver rmogelijk achteruit, met als bijkomend nadeel dat ik veel de recht moet zitten en gemakkelijk krampen in de benen krijg.
En die removal bar is geen optie bij mij...
Yohani
En die removal bar is geen optie bij mij...
Yohani

Eigen websites: Reiswebsite; http://www.yohani.be/reizen/ Zelfbouw camper; http://www.yohani.be/campersite/
- Henk
- Berichten: 3580
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
- lrocb_lidnr: 30
- Woonplaats: De Pinte
Re: opvolger Defender?
Beetje afvallen dan ?Yohani schreef:En die removal bar is geen optie bij mij...


- Yohani
- LROCB-Member
- Berichten: 1108
- Lid geworden op: za 13 mar, 2004 14:15
- lrocb_lidnr: 64
- Woonplaats: Putte (Mechelen)
- Contacteer:
Re: opvolger Defender?

Yohani

Eigen websites: Reiswebsite; http://www.yohani.be/reizen/ Zelfbouw camper; http://www.yohani.be/campersite/
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: ma 25 feb, 2013 19:25
- lrocb_lidnr: 1331
- Woonplaats: Wuustwezel
Re: opvolger Defender?
Beetje off topic maar zo een bulkhead removal bar mag/kan niet voor een 110 of wat?
Was er al eens naar aan het zien omdat inderdaad de beenruimte soms wat te klein is maar tot nu toe nog geen beslissing over genomen.
Was er al eens naar aan het zien omdat inderdaad de beenruimte soms wat te klein is maar tot nu toe nog geen beslissing over genomen.
- Henk
- Berichten: 3580
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
- lrocb_lidnr: 30
- Woonplaats: De Pinte
Re: opvolger Defender?
Over wat voor type 110 praten we hier?
Bij een 5-deurs heb je dit probleem niet omdat je stoelen dan ver genoeg naar achteren kunnen, eventueem mbv die extended bars
Bij een drie-deurs hardtop die denk ik hezelfde is achter de stoelen als een 90 hardtop zit achter de stoelen je bulkhead: daar kun je een groot stuk uitzagen en die removal bar dient om dan toch weer de nodige sterkte aan de kast terug te geven
Twee modellen:
Buis: http://www.ppcages.com/wp-content/uploa ... 5/bhrb.jpg
en netter: http://www.lucky8llc.com/Products.aspx?ProductID=3820#
Bij een 5-deurs heb je dit probleem niet omdat je stoelen dan ver genoeg naar achteren kunnen, eventueem mbv die extended bars
Bij een drie-deurs hardtop die denk ik hezelfde is achter de stoelen als een 90 hardtop zit achter de stoelen je bulkhead: daar kun je een groot stuk uitzagen en die removal bar dient om dan toch weer de nodige sterkte aan de kast terug te geven
Twee modellen:
Buis: http://www.ppcages.com/wp-content/uploa ... 5/bhrb.jpg
en netter: http://www.lucky8llc.com/Products.aspx?ProductID=3820#
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2401
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: opvolger Defender?
Uwen buik is het probleemYohani schreef:Die afstand dat de stoelen achteruit kunnen is in mijn Defender 110 HCPU camper ook een probleem, staat al zo ver rmogelijk achteruit, met als bijkomend nadeel dat ik veel de recht moet zitten en gemakkelijk krampen in de benen krijg.
En die removal bar is geen optie bij mij...
Yohani

Rob
- Wolf
- LROCB-Member
- Berichten: 2342
- Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
- lrocb_lidnr: 316
- Woonplaats: Bij Father Damien
- Contacteer:
Re: opvolger Defender?
Henk, zo'n removal bar mag je toch niet plaatsen in een LV want dan heb ge geen vaste scheiding van de laadbak meer?
Ik weet niet hoe hoog die scheidingswand tegenwoordig moet zijn.
Ik weet niet hoe hoog die scheidingswand tegenwoordig moet zijn.
avatar = Hammerite-user.
- Yohani
- LROCB-Member
- Berichten: 1108
- Lid geworden op: za 13 mar, 2004 14:15
- lrocb_lidnr: 64
- Woonplaats: Putte (Mechelen)
- Contacteer:
Re: opvolger Defender?
Bij gebrek aan de smiley met de tommy-gunn:De Rob schreef:Uwen buik is het probleem![]()
Rob


Yohani

Eigen websites: Reiswebsite; http://www.yohani.be/reizen/ Zelfbouw camper; http://www.yohani.be/campersite/
- SALLHAMv8
- LROCB-Member
- Berichten: 176
- Lid geworden op: ma 12 jan, 2004 16:58
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Beauvechain
Re: opvolger Defender?
Ik versta nt dat men in een 90 zo een bulk head removal bar van 220 pond nodig heeft om dat blik bijeen te houden.
In een 110 staat dat toch nt achter de tweede rij stoelen? Is die achterbak van een 110 dan steviger?
btw, toevallig iemand zo een bar voor de voeten die ik kan overkopen voor een schappelijke prijs? ('t is voor een 90
)
In een 110 staat dat toch nt achter de tweede rij stoelen? Is die achterbak van een 110 dan steviger?
btw, toevallig iemand zo een bar voor de voeten die ik kan overkopen voor een schappelijke prijs? ('t is voor een 90

Land-Rover takes the smooth with the rough.
- svx-066
- Berichten: 101
- Lid geworden op: vr 15 jan, 2010 19:44
- lrocb_lidnr: 1127
- Woonplaats: ASSE
Re: opvolger Defender?
een removal bar kost geen 220£ hoor :s
er zijn er al vanaf 100 pond bij paddock heb zelf ene van daar
http://www.paddockspares.com/da2351-bul ... r-kit.html
grtz
er zijn er al vanaf 100 pond bij paddock heb zelf ene van daar

grtz
def 110 svx
def 90 tdci
Disco 4
P38 DSE
def 90 tdci
Disco 4
P38 DSE
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2401
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: opvolger Defender?
Als ge van op de vloer maar 20 cm overhoud hé Willy,Dan is het o.k.De wielkasten tellen niet mee als laadvloer.Wolf schreef:Henk, zo'n removal bar mag je toch niet plaatsen in een LV want dan heb ge geen vaste scheiding van de laadbak meer?
Ik weet niet hoe hoog die scheidingswand tegenwoordig moet zijn.
Rob
-
- LROCB-Member
- Berichten: 124
- Lid geworden op: ma 20 feb, 2012 23:38
- lrocb_lidnr: 0
Re: opvolger Defender?
ik heb in mijn 110 3drs hardtop de bulkhead removal bar zitten van Terrafirma (oa te koop bij Joachim BCP), dus niet de 'buis' maar het U-vormig profiel dat je monteert nadat je de wand uitgezaagd hebt, werkt heel proper af, ik heb het niet gedaan om verder achteruit te kunnen gaan zitten maar gwn veel netter uitzicht en de rugleuningen van mijn stoelen kunnen niet meer beschadigd geraken.. ook kan ik nu mijn rugleuning bijna plat leggen, wat ik wel handig vind om iets van kleine prul te pakken uit laadruimte...
de sterkte van het u-profiel (eigenlijk 2 L-profielen die je Defender-gewijs met revetten tegen de uitgezaagde wand trekt) is m.i. wel nodig (de profielen zitten tegen de kant gebout met een dik ijzer passtuk), je merkt dit als je het schutbord uitzaagt, dan wordt t allemaal wat 'wobbly'.
op tc nooit iets van gezegd, het is natuurlijk ook geen personenwagen die is omgebouwd, een 110 3drs HT is uiteraard altijd LV...
het huidig model Def zal er wel uitgaan in 2015, ivm emissie- en andere milieutoestanden.. zelfde is gebeurd met Mercedes Vario, populair model iets tussen vrachtwagen en camionet, maar met de voertuigbouw zou nooit kunnen voldaan worden aan Euro6, laat staan de komende normen, dus model afgevoerd...
wat de nieuwe Def zal worden? das koffiedik kijken natuurlijk, concept DC100 vind ik niks, en als je de trend ziet; Evoque in 2WD, Disco die zal worden afgevoerd ten bate van 'baby-disco' op Evoque-platform (de studiefotos zijn echt afschuwelijk), RR(S) in hybride uitvoering vanaf januari 2014,... zou ik geen verwachtingen koesteren in de lijn van de huidige Def...
My 2 cents? koop een recente of nieuwe Def, schutbord-aanpassing en seat rail extenders erin, deftige aftermarket stoelen en je zal een heel eind in de goede richting zitten (letterlijk dan
)...
grtz
erik l
de sterkte van het u-profiel (eigenlijk 2 L-profielen die je Defender-gewijs met revetten tegen de uitgezaagde wand trekt) is m.i. wel nodig (de profielen zitten tegen de kant gebout met een dik ijzer passtuk), je merkt dit als je het schutbord uitzaagt, dan wordt t allemaal wat 'wobbly'.
op tc nooit iets van gezegd, het is natuurlijk ook geen personenwagen die is omgebouwd, een 110 3drs HT is uiteraard altijd LV...
het huidig model Def zal er wel uitgaan in 2015, ivm emissie- en andere milieutoestanden.. zelfde is gebeurd met Mercedes Vario, populair model iets tussen vrachtwagen en camionet, maar met de voertuigbouw zou nooit kunnen voldaan worden aan Euro6, laat staan de komende normen, dus model afgevoerd...
wat de nieuwe Def zal worden? das koffiedik kijken natuurlijk, concept DC100 vind ik niks, en als je de trend ziet; Evoque in 2WD, Disco die zal worden afgevoerd ten bate van 'baby-disco' op Evoque-platform (de studiefotos zijn echt afschuwelijk), RR(S) in hybride uitvoering vanaf januari 2014,... zou ik geen verwachtingen koesteren in de lijn van de huidige Def...
My 2 cents? koop een recente of nieuwe Def, schutbord-aanpassing en seat rail extenders erin, deftige aftermarket stoelen en je zal een heel eind in de goede richting zitten (letterlijk dan

grtz
erik l