Koop advies

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
Moz-Art
lrocb_lidnr: 0

Koop advies

Ongelezen bericht door Moz-Art »

Hallo,

Wij hebben net een Freelander 2.0 TD4 Xe van 2002 gekocht.

Is er iets waar ik zeker nog moet op letten? Wat moeten we zeker laten nakijken bij het onderhoud dat we willen laten doen? Hoe zit het met die Viscous coupling? Kan je merken dat deze nog goed werkt? Moet de vloeistof die er in zit vervangen worden na een bepaald aantal km?

Volgens wat ik gelezen heb, heeft de Freelander een aandrijfketting en geen riem en moet dus niet vervangen worden. Kan deze echter ook verslijten?

Alle elektrische ramen doen het nog perfect (ik heb gemerkt bij het bezichtigen van verschillende wagens dat dit een veel voorkomend probleem is).

Verder had ik graag nog geweten wat de Do's en Do not's zijn van deze wagen. Ik zal ook nog wel verder lezen op dit forum.

Alvast bedankt voor de moeite!

Moz-Art

Afbeelding
defje

Re: Koop advies

Ongelezen bericht door defje »

DO NOT: zwaar off road, verder "blitzcar"!
Moz-Art

Ongelezen bericht door Moz-Art »

Off road doen we nooit. Af en toe moeten we met de paardenvan op een wei parkeren tijdens wedstrijden.

Voor de rest doen we enkel de baan.
baudts
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 1139

Ongelezen bericht door baudts »

defje schreef:DO NOT: zwaar off road, verder "blitzcar"!
Dit spreek ik tegen, heb zelf een 4 jaar met de freelander gereden en zolang je oplet en nadenkt voor je iets doet is dit een zeer goede wagen om te offroaden. (het is natuurlijk wel geen defender). :lol:
Land Rover closest thing to heaven on earth
defje

Ongelezen bericht door defje »

Ook ik had een Freelander. Zeer veel off-road-plezier mee beleefd! Maar ZWAAR terreinwerk: nee!
baudts
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 1139

Ongelezen bericht door baudts »

ik geef toe twee nadelen (rijhoogte en kan je niet veel aan doen bij freelander, en luchtinlaat staat zeer laag).
Land Rover closest thing to heaven on earth
Plaats reactie