Td5 luchtmassameter
- nielsc
- lrocb_lidnr: 0
Td5 luchtmassameter
Ik was vandaag wat aan het spelen met de nanocom en zag dat de air flow (gr/h) altijd maar op 4.4 bleef staan. Moet dit normaal niet veel hoger zijn???
Dan luchtmassameter eens afkoppeld en dan blijft hij op 4.1 staan?
Motorsturing slaagt geen storingen op, ook niet bij afkoppelen.
Toch niet echt normaal? Heeft er iemand een goede verklaring hiervoor of is deze gewoon kapot?
Of als iemand niet te ver uit de buurt ne goeie heeft liggen om eens te proberen ...
Niels
Dan luchtmassameter eens afkoppeld en dan blijft hij op 4.1 staan?
Motorsturing slaagt geen storingen op, ook niet bij afkoppelen.
Toch niet echt normaal? Heeft er iemand een goede verklaring hiervoor of is deze gewoon kapot?
Of als iemand niet te ver uit de buurt ne goeie heeft liggen om eens te proberen ...
Niels
-
- lrocb_lidnr: 374
Re: Td5 luchtmassameter
veranderd de waarde van de gemeten luchtmassa als ge gasgeeft ?
en evenredig met t toerental ?
en evenredig met t toerental ?
rijden en sleutelen , t is een hobby
-
- Contacteer:
die luchtmassameter bij een TD5 doet niks goed, gewoon fiche uittrekken en zo blijven rijden, je zal merken dat je TD5 net iets beter aanpakt.
RRC 3.5 V8 Carbu aka Rage Rover
RRC 3.5 V8 EFI aka Road Rover
RRC 300TDI Proto aka Family Rover
Nissan Patrol R 3300TD (86) aka Loveno Mud Patrol
Nissan Patrol R 3300TD (89) aka Project LGM
Disco II TD5 => den enige die bolt
RRC 3.5 V8 EFI aka Road Rover
RRC 300TDI Proto aka Family Rover
Nissan Patrol R 3300TD (86) aka Loveno Mud Patrol
Nissan Patrol R 3300TD (89) aka Project LGM
Disco II TD5 => den enige die bolt

- nielsc
Nee hij doet niks, blijft gewoon op 4.4 staan.
Heb dezelfde LMM van een BMW naft er tussengestoken en nu geeft em wel de juiste waarden aan. Heb maar een nieuwe besteld van siemens / vdo.
@maxweasel: de luchtmassameter meet toch de hoeveelheid aangezogen lucht en adh hiervan past hijn zijn inspuittijden e.d. aan...
Heb dezelfde LMM van een BMW naft er tussengestoken en nu geeft em wel de juiste waarden aan. Heb maar een nieuwe besteld van siemens / vdo.
@maxweasel: de luchtmassameter meet toch de hoeveelheid aangezogen lucht en adh hiervan past hijn zijn inspuittijden e.d. aan...
- Basil
inderdaad bij VW/Audi valt het vermogen weg bij een defecte LMM, bij een LR niet dan ...?nielsc schreef:Nee hij doet niks, blijft gewoon op 4.4 staan.
TEAM garage "DE SCHUUR"
- nielsc
Hangt er van af.
Als hij foute waarden aangeeft wel.
Als hij niks meer meet dan pakt de DDE een vervangwaarde en zult ge daar wrs nooit iets van weten. Maar ik wil graag dat alles werkt zoals het hoort
Als hij foute waarden aangeeft wel.
Als hij niks meer meet dan pakt de DDE een vervangwaarde en zult ge daar wrs nooit iets van weten. Maar ik wil graag dat alles werkt zoals het hoort

-
ik dacht dat de luchtmassameter ook gebruikt werd om de uitlaatgas recirculatie te regelen .... ik weet wel nog niet exact hoe, want ik heb de indruk dat de sturing van de EGR gebeurd met lucht/vacuum(?).
bart
bart
- Peter Puma
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 1062
- Contacteer:
Bart, directe sturing van de EGR gebeurt inderdaad met vacuum, echter volg die vacuum leidingkjes maar eens, dan zie je dat die uitkomen bij electrisch gestuurde ventielen.B-Ranger schreef:ik dacht dat de luchtmassameter ook gebruikt werd om de uitlaatgas recirculatie te regelen .... ik weet wel nog niet exact hoe, want ik heb de indruk dat de sturing van de EGR gebeurd met lucht/vacuum(?).
bart
En deze worden op hun beurt aangestuurd door de ECU.
Het is dus de ECU die, aan de hand van alle gekende parameters (o.a. LMM), bepaalt wat de EGR klep doet

Beste Groeten,
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
- Frank Td5
- lrocb_lidnr: 110
Waar zit deze ergens, op de buis naar de LuchtFilterMaxweasel schreef:die luchtmassameter bij een TD5 doet niks goed, gewoon fiche uittrekken en zo blijven rijden, je zal merken dat je TD5 net iets beter aanpakt.

Freelander 2 , 2.2 eD4
Defender 90 Td5 "S" van 2006
Defender 90 Td5 "S" van 2006
- alanius
Frank Td5 schreef:Waar zit deze ergens, op de buis naar de LuchtFilterMaxweasel schreef:die luchtmassameter bij een TD5 doet niks goed, gewoon fiche uittrekken en zo blijven rijden, je zal merken dat je TD5 net iets beter aanpakt.
de darm - aansluiting - die vertrekt van de lucht filter (bovenste dus) dat is de lucht massa meter.
Daar zit een stekker boven aan op.