Pagina 1 van 1

td5 in motoralarm

Geplaatst: ma 17 okt, 2011 19:36
door bachus
Daarjuist ging plots dit lampje branden
Afbeelding

Met als gevolg dat al het vermogen wegviel, direct op kant gegaan en 5 min later kunnen starten en met bang hartje naar huis gereden(ik stond nogal in de weg op dat kruispunt)

Nu is de vraag, wat is het probleem? In Furstenau heeft de boordcumputer wel water gehad. daarna is de boordcumputer ingespoten met contactspray enzo. Mss toch een fiche geoxideerd? Of moet ik het ergens anders zoeken?

Wie brengt raad?

Thanks

Tim

Re: td5 in motoralarm

Geplaatst: ma 17 okt, 2011 19:43
door wodan
Foutcode uitlezen... dan weet ge het (misschien)

Re: td5 in motoralarm

Geplaatst: ma 17 okt, 2011 19:45
door bachus
en dat wordt ergens opgeslaan? Want hij heeft het niet altijd...
Moet hij hiervoor naar een garage of kan dit met een diagnose toestel bijvoorbeeld die je zelf kan kopen?

Re: td5 in motoralarm

Geplaatst: ma 17 okt, 2011 21:37
door eL Tee
Fouten worden opgeslagen en onthouden zolang het geheugen niet vol is of totdat er iemand middels een diagnosetoestel de fouten wist...

'k Wou dat ik je kon helpen, doch mijn diagnosetoestel is enkel voor mijn wagen (op chassisnummer).

Tenzij je sponsort in de uitbreiding van mijn licentie uiteraard :mrgreen:

('t Porrekes' Hof ligt op een boogscheut van Lede :wink:)

Re: td5 in motoralarm

Geplaatst: ma 17 okt, 2011 22:03
door wodan
Zoals eL Tee al correct vermeldt, vaak zijn die toestellen VIN gekoppeld en betaalt ge per (extra) VIN een bedrag.
Voor de "pro" toestellen betaalt ge per bouwjaar, per reeks, per update, per VIN, per model of een combinatie van voorgaande ;)

Hoe dan ook, ge betaalt :D

Re: td5 in motoralarm

Geplaatst: di 18 okt, 2011 07:45
door Escape
bachus schreef:en dat wordt ergens opgeslaan? Want hij heeft het niet altijd...
Moet hij hiervoor naar een garage of kan dit met een diagnose toestel bijvoorbeeld die je zelf kan kopen?
Ik kan de Rovacom wel meebrengen naar Schellebelle om mogelijke fouten uit te lezen.
Kijk alvast ook de radiator na, vaak is gebrekkige koeling de oorzaak dat de ECU in veiligheid gaat.

Greetz,

Filip

Re: td5 in motoralarm

Geplaatst: di 18 okt, 2011 10:36
door Henk
Met een Nanocom moet dat toch lukken?

De nieuwste betaal je per type dus of Def TD5 of Disco TD5, wil je beide betaal je wat meer.
De oudere kunnen alles uitlezen

Re: td5 in motoralarm

Geplaatst: di 18 okt, 2011 13:19
door gLObetrotter
Heb in de aanbieding....
NANOCOM voor Td5 Defender & Discovery
vraagprijs = 285 €

Re: td5 in motoralarm

Geplaatst: di 18 okt, 2011 20:37
door bachus
Escape schreef:
bachus schreef:en dat wordt ergens opgeslaan? Want hij heeft het niet altijd...
Moet hij hiervoor naar een garage of kan dit met een diagnose toestel bijvoorbeeld die je zelf kan kopen?
Ik kan de Rovacom wel meebrengen naar Schellebelle om mogelijke fouten uit te lezen.
Kijk alvast ook de radiator na, vaak is gebrekkige koeling de oorzaak dat de ECU in veiligheid gaat.

Greetz,

Filip
Radiator deze avond eens volledig uitgespoten... zaten inderdaad enkele mazen verstopt.
Wanneer zou jij eens in Schellebelle zijn? :)

Re: td5 in motoralarm

Geplaatst: do 20 okt, 2011 19:34
door steven
fouten uitlezen kan als je effe langskomt

Re: td5 in motoralarm

Geplaatst: vr 21 okt, 2011 16:24
door bachus
steven schreef:fouten uitlezen kan als je effe langskomt
hey steven,
merci voor het aanbod,moest het zondag niet lukken bij escape zal ik je zeker contacteren.
Al heel erg bedankt

tim

Re: td5 in motoralarm

Geplaatst: zo 23 okt, 2011 11:30
door bachus
zo uitgelezen en een antwoord rijker!

2x overtemperatuur van de motor, dus de radiator zal te vuil gezeten hebben...
Volgende keer schroef meteen afnemen en reinigen...

Nogmaals merci aan Escape voor op een zondag de tijd te willen maken!
En aan de rest voor mee te denken!

Grtz
Tim

Re: td5 in motoralarm

Geplaatst: zo 23 okt, 2011 12:41
door steven
?? voor een te hoge koeltemperatuur wordt geen dtc gelogd ??

Re: td5 in motoralarm

Geplaatst: ma 24 okt, 2011 09:16
door Escape
Graag gedaan Tim. :thumbup:

Voor de duidelijkheid, er stonden (oa) foutcodes in van 'coolant temp too high' en 'driver demand not met', het laatste wijst erop dat de ECU geen gevolg wou geven aan de input van het gaspedaal, en de motor in veiligheid liet draaien, waarschijnlijk omwille van (risico op) warmlopen.

Re: td5 in motoralarm

Geplaatst: za 05 nov, 2011 18:49
door bachus
Vorige keer blijkbaar te vroeg gejuichd... daarjuist terug hetzelfde probleem.
Deze keer door voor een spoorweg te staan en de motor te laten draaien.

Zijn er bepaalde zaken die kunnen versleten zijn? Ik denk dan aan de waterpomp... of kan de radiator op een of andere manier vanbinnen verstopt zijn?

Iemand een idee?

Re: td5 in motoralarm

Geplaatst: zo 06 nov, 2011 11:12
door christiaan f
koelschroef ?

Re: td5 in motoralarm

Geplaatst: zo 06 nov, 2011 20:21
door steven
terug foutcodes uitlezen, als deze tenminste de laatste keer gewist werden

gissen is missen, meten is weten