Pagina 1 van 1
Achteras wissel
Geplaatst: di 11 okt, 2011 11:27
door MEIR DCPU
Ik had graag op mijne defke (origineel TD nu TDI) schijfremmen gehad achteraan.
Nu ga ik ook een ARB of ashcroft locker steken en 24splines.
Nu vroeg ik mij af of ge een achteras van nen TD5 onder een chassis van nen TD kunt hange?
Ge zit daar me een stabilisatie stang nog meer ? en voor vering en amortiseurs?
Iemand dit al gedaan?
Mvg Meir
Re: Achteras wissel
Geplaatst: di 11 okt, 2011 19:49
door Henk
MEIR DEF 90 schreef:Ik had graag op mijne defke (origineel TD nu TDI) schijfremmen gehad achteraan.
Daar kun je in principe mee afgekeurd worden op de control
MEIR DEF 90 schreef:Nu ga ik ook een ARB of ashcroft locker steken en 24splines.
Nu vroeg ik mij af of ge een achteras van nen TD5 onder een chassis van nen TD kunt hange?
Ge zit daar me een stabilisatie stang nog meer ? en voor vering en amortiseurs?
Iemand dit al gedaan?
Als je een locker steekt zoek je ook flex en je hebt meer flex zonder stabi-stang.
Assen zijn uitwisselbaar zolang je maar geen achteras van een 110/130 neemt.
Die hebben Salisbury differentieel met een 7cm langere neus en/of dikkere veren die niet passen op je steunen. Al de rest past of kun je laten passen (ook D1 en RRC achterassen)
Re: Achteras wissel
Geplaatst: do 13 okt, 2011 10:36
door alanius
Henk schreef:MEIR DEF 90 schreef:Ik had graag op mijne defke (origineel TD nu TDI) schijfremmen gehad achteraan.
Daar kun je in principe mee afgekeurd worden op de control
MEIR DEF 90 schreef:Nu ga ik ook een ARB of ashcroft locker steken en 24splines.
Nu vroeg ik mij af of ge een achteras van nen TD5 onder een chassis van nen TD kunt hange?
Ge zit daar me een stabilisatie stang nog meer ? en voor vering en amortiseurs?
Iemand dit al gedaan?
Als je een locker steekt zoek je ook flex en je hebt meer flex zonder stabi-stang.
Assen zijn uitwisselbaar zolang je maar geen achteras van een 110/130 neemt.
Die hebben Salisbury differentieel met een 7cm langere neus en/of dikkere veren die niet passen op je steunen. Al de rest past of kun je laten passen (ook D1 en RRC achterassen)
veerschotels kan je aanpassen, cardans ook.
En enkel de 110's en 130's van na 2003/2004 hebben geen salisbury achteras meer

Re: Achteras wissel
Geplaatst: za 19 nov, 2011 20:32
door MEIR DCPU
Achteras van P38 (rover as) zit eronder. Veel beter als die trommels, remmen doet hij goed nu. Zit ook ineens een ARB in dus das dubbel gesteld!.
Aanpassingen waren:
- Schotels van veren over bouwen (15min)
- Remleiding verlengen (van 110 achteraan gepakt)
- Langere cardan gestoken
- Amortiseurs van 300 TDI gestoken
Cheers Meir
Re: Achteras wissel
Geplaatst: ma 21 nov, 2011 08:33
door Escape
MEIR DEF 90 schreef:Achteras van P38 (rover as) zit eronder. Veel beter als die trommels, remmen doet hij goed nu. Zit ook ineens een ARB in dus das dubbel gesteld!.
Aanpassingen waren:
- Schotels van veren over bouwen (15min)
- Remleiding verlengen (van 110 achteraan gepakt)
- Langere cardan gestoken
- Amortiseurs van 300 TDI gestoken
Cheers Meir
Zeker dat het van ne P38a Range was en nie van ne Range Classic?
P38a heeft ander spoor (ca 5 cm breder), composite trailing arms met volledig andere bevestiging, geen A-frame maar panhardstang... Enfin, alles kan, maar lijkt mij het nodeloos moeilijk maken voor een minder goed resultaat.

Re: Achteras wissel
Geplaatst: ma 21 nov, 2011 09:25
door Maxweasel
Idd, zal wel van nen Classic geweest zijn en niet van nen P38. Van nen P38 is wel wat meer werk dan wat hij hierboven zegt.

Re: Achteras wissel
Geplaatst: ma 21 nov, 2011 13:30
door zeerover
Maxweasel schreef:Idd, zal wel van nen Classic geweest zijn en niet van nen P38. Van nen P38 is wel wat meer werk dan wat hij hierboven zegt.

Het gaat over een rover as van een 110, na 2002.
Re: Achteras wissel
Geplaatst: ma 21 nov, 2011 14:13
door De Rob
zeerover schreef:Maxweasel schreef:Idd, zal wel van nen Classic geweest zijn en niet van nen P38. Van nen P38 is wel wat meer werk dan wat hij hierboven zegt.

Het gaat over een rover as van een 110, na 2002.
Just,Rover as 110 post 2002. Die is er zaterdag hier onder gestoken.Cardan van een 200tdi met een opvulflens gedraaid van 1cm dik.(het was eigenlijk beter met 2cm)
Rob
Re: Achteras wissel
Geplaatst: di 22 nov, 2011 01:21
door zeerover
Je kunt toch een cardanas laten inkorten?
Re: Achteras wissel
Geplaatst: di 22 nov, 2011 08:47
door Henk
zeerover schreef:Je kunt toch een cardanas laten inkorten?
Maar een opvulflens kan 'em zelf draaien ...
Re: Achteras wissel
Geplaatst: di 22 nov, 2011 12:29
door De Rob
zeerover schreef:Je kunt toch een cardanas laten inkorten?
Als ik een Salisbury achteras onder een 88" steek,moet de cardan ook worden ingekort.Dit doe ik zelf.Is niet moeilijk en trilt niks nadien.
Maar een gewoon Rover diff van een 90 bvb is langer dan een 110 diff van een achteras van een post 2002 Def (een 20mm).Dan moet men al een achter cardanas van een 110 , Disco 200tdi of RRC gaan nemen om in te korten.
Rob
Re: Achteras wissel
Geplaatst: di 22 nov, 2011 18:27
door MEIR DCPU
Escape schreef:MEIR DEF 90 schreef:Achteras van P38 (rover as) zit eronder. Veel beter als die trommels, remmen doet hij goed nu. Zit ook ineens een ARB in dus das dubbel gesteld!.
Aanpassingen waren:
- Schotels van veren over bouwen (15min)
- Remleiding verlengen (van 110 achteraan gepakt)
- Langere cardan gestoken
- Amortiseurs van 300 TDI gestoken
Cheers Meir
Zeker dat het van ne P38a Range was en nie van ne Range Classic?
P38a heeft ander spoor (ca 5 cm breder), composite trailing arms met volledig andere bevestiging, geen A-frame maar panhardstang... Enfin, alles kan, maar lijkt mij het nodeloos moeilijk maken voor een minder goed resultaat.

Verkeerd gezegd van mij het is een achteras van nen 110 TD4, maar wordt naart schijnt een Rover/P38 as genoemd.

Daarmee de verwarring.
Ik ben er heel content van! Remmen gelijk een gedacht, en da sperreke int veld Jawadde
Cheers Meir