Achteras wissel

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
Gebruikersavatar
MEIR DCPU
Berichten: 79
Lid geworden op: do 28 okt, 2010 09:18
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: HERENTALS

Achteras wissel

Ongelezen bericht door MEIR DCPU »

Ik had graag op mijne defke (origineel TD nu TDI) schijfremmen gehad achteraan.
Nu ga ik ook een ARB of ashcroft locker steken en 24splines.
Nu vroeg ik mij af of ge een achteras van nen TD5 onder een chassis van nen TD kunt hange?
Ge zit daar me een stabilisatie stang nog meer ? en voor vering en amortiseurs?
Iemand dit al gedaan?

Mvg Meir
TD5 110 DCPU 2002
ARB locker rear
Proceeding...

ex.
Def 90 resto TD --> 200tdi '91
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3579
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: De Pinte

Re: Achteras wissel

Ongelezen bericht door Henk »

MEIR DEF 90 schreef:Ik had graag op mijne defke (origineel TD nu TDI) schijfremmen gehad achteraan.
Daar kun je in principe mee afgekeurd worden op de control
MEIR DEF 90 schreef:Nu ga ik ook een ARB of ashcroft locker steken en 24splines.
Nu vroeg ik mij af of ge een achteras van nen TD5 onder een chassis van nen TD kunt hange?
Ge zit daar me een stabilisatie stang nog meer ? en voor vering en amortiseurs?
Iemand dit al gedaan?
Als je een locker steekt zoek je ook flex en je hebt meer flex zonder stabi-stang.

Assen zijn uitwisselbaar zolang je maar geen achteras van een 110/130 neemt.
Die hebben Salisbury differentieel met een 7cm langere neus en/of dikkere veren die niet passen op je steunen. Al de rest past of kun je laten passen (ook D1 en RRC achterassen)
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Gebruikersavatar
alanius
Berichten: 294
Lid geworden op: wo 24 mar, 2004 21:34
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: zoersel

Re: Achteras wissel

Ongelezen bericht door alanius »

Henk schreef:
MEIR DEF 90 schreef:Ik had graag op mijne defke (origineel TD nu TDI) schijfremmen gehad achteraan.
Daar kun je in principe mee afgekeurd worden op de control
MEIR DEF 90 schreef:Nu ga ik ook een ARB of ashcroft locker steken en 24splines.
Nu vroeg ik mij af of ge een achteras van nen TD5 onder een chassis van nen TD kunt hange?
Ge zit daar me een stabilisatie stang nog meer ? en voor vering en amortiseurs?
Iemand dit al gedaan?
Als je een locker steekt zoek je ook flex en je hebt meer flex zonder stabi-stang.

Assen zijn uitwisselbaar zolang je maar geen achteras van een 110/130 neemt.
Die hebben Salisbury differentieel met een 7cm langere neus en/of dikkere veren die niet passen op je steunen. Al de rest past of kun je laten passen (ook D1 en RRC achterassen)
veerschotels kan je aanpassen, cardans ook.

En enkel de 110's en 130's van na 2003/2004 hebben geen salisbury achteras meer ;)
Gebruikersavatar
MEIR DCPU
Berichten: 79
Lid geworden op: do 28 okt, 2010 09:18
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: HERENTALS

Re: Achteras wissel

Ongelezen bericht door MEIR DCPU »

Achteras van P38 (rover as) zit eronder. Veel beter als die trommels, remmen doet hij goed nu. Zit ook ineens een ARB in dus das dubbel gesteld!.
Aanpassingen waren:
- Schotels van veren over bouwen (15min)
- Remleiding verlengen (van 110 achteraan gepakt)
- Langere cardan gestoken
- Amortiseurs van 300 TDI gestoken

Cheers Meir
TD5 110 DCPU 2002
ARB locker rear
Proceeding...

ex.
Def 90 resto TD --> 200tdi '91
Gebruikersavatar
Escape
Berichten: 528
Lid geworden op: do 09 dec, 2004 11:50
lrocb_lidnr: 532
Woonplaats: Holsbeek
Contacteer:

Re: Achteras wissel

Ongelezen bericht door Escape »

MEIR DEF 90 schreef:Achteras van P38 (rover as) zit eronder. Veel beter als die trommels, remmen doet hij goed nu. Zit ook ineens een ARB in dus das dubbel gesteld!.
Aanpassingen waren:
- Schotels van veren over bouwen (15min)
- Remleiding verlengen (van 110 achteraan gepakt)
- Langere cardan gestoken
- Amortiseurs van 300 TDI gestoken

Cheers Meir
Zeker dat het van ne P38a Range was en nie van ne Range Classic?
P38a heeft ander spoor (ca 5 cm breder), composite trailing arms met volledig andere bevestiging, geen A-frame maar panhardstang... Enfin, alles kan, maar lijkt mij het nodeloos moeilijk maken voor een minder goed resultaat. :eh:
For those who never try, they are sure to fail (ManoWar)
Maxweasel
Berichten: 135
Lid geworden op: ma 05 dec, 2005 12:45
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Melkwezer
Contacteer:

Re: Achteras wissel

Ongelezen bericht door Maxweasel »

Idd, zal wel van nen Classic geweest zijn en niet van nen P38. Van nen P38 is wel wat meer werk dan wat hij hierboven zegt. :)
RRC 3.5 V8 Carbu aka Rage Rover
RRC 3.5 V8 EFI aka Road Rover
RRC 300TDI Proto aka Family Rover
Nissan Patrol R 3300TD (86) aka Loveno Mud Patrol
Nissan Patrol R 3300TD (89) aka Project LGM
Disco II TD5 => den enige die bolt :)
Gebruikersavatar
zeerover
Berichten: 448
Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:59
lrocb_lidnr: 548
Woonplaats: Merelbeke

Re: Achteras wissel

Ongelezen bericht door zeerover »

Maxweasel schreef:Idd, zal wel van nen Classic geweest zijn en niet van nen P38. Van nen P38 is wel wat meer werk dan wat hij hierboven zegt. :)
Het gaat over een rover as van een 110, na 2002.
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Afbeelding
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2401
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Achteras wissel

Ongelezen bericht door De Rob »

zeerover schreef:
Maxweasel schreef:Idd, zal wel van nen Classic geweest zijn en niet van nen P38. Van nen P38 is wel wat meer werk dan wat hij hierboven zegt. :)
Het gaat over een rover as van een 110, na 2002.

Just,Rover as 110 post 2002. Die is er zaterdag hier onder gestoken.Cardan van een 200tdi met een opvulflens gedraaid van 1cm dik.(het was eigenlijk beter met 2cm)
Rob
Gebruikersavatar
zeerover
Berichten: 448
Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:59
lrocb_lidnr: 548
Woonplaats: Merelbeke

Re: Achteras wissel

Ongelezen bericht door zeerover »

Je kunt toch een cardanas laten inkorten?
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Afbeelding
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3579
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: De Pinte

Re: Achteras wissel

Ongelezen bericht door Henk »

zeerover schreef:Je kunt toch een cardanas laten inkorten?
Maar een opvulflens kan 'em zelf draaien ...
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2401
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Achteras wissel

Ongelezen bericht door De Rob »

zeerover schreef:Je kunt toch een cardanas laten inkorten?

Als ik een Salisbury achteras onder een 88" steek,moet de cardan ook worden ingekort.Dit doe ik zelf.Is niet moeilijk en trilt niks nadien.
Maar een gewoon Rover diff van een 90 bvb is langer dan een 110 diff van een achteras van een post 2002 Def (een 20mm).Dan moet men al een achter cardanas van een 110 , Disco 200tdi of RRC gaan nemen om in te korten.
Rob
Gebruikersavatar
MEIR DCPU
Berichten: 79
Lid geworden op: do 28 okt, 2010 09:18
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: HERENTALS

Re: Achteras wissel

Ongelezen bericht door MEIR DCPU »

Escape schreef:
MEIR DEF 90 schreef:Achteras van P38 (rover as) zit eronder. Veel beter als die trommels, remmen doet hij goed nu. Zit ook ineens een ARB in dus das dubbel gesteld!.
Aanpassingen waren:
- Schotels van veren over bouwen (15min)
- Remleiding verlengen (van 110 achteraan gepakt)
- Langere cardan gestoken
- Amortiseurs van 300 TDI gestoken

Cheers Meir
Zeker dat het van ne P38a Range was en nie van ne Range Classic?
P38a heeft ander spoor (ca 5 cm breder), composite trailing arms met volledig andere bevestiging, geen A-frame maar panhardstang... Enfin, alles kan, maar lijkt mij het nodeloos moeilijk maken voor een minder goed resultaat. :eh:
Verkeerd gezegd van mij het is een achteras van nen 110 TD4, maar wordt naart schijnt een Rover/P38 as genoemd. :roll: Daarmee de verwarring. ;)
Ik ben er heel content van! Remmen gelijk een gedacht, en da sperreke int veld Jawadde :mrgreen: :mrgreen:

Cheers Meir
TD5 110 DCPU 2002
ARB locker rear
Proceeding...

ex.
Def 90 resto TD --> 200tdi '91
Plaats reactie