sinds een poosje blijft mijn achteruit-versnelling heel slecht ingeschakeld.
Hij springt er makkelijk uit.... bij achteruitrijden van oprit moet ik soms 4 5 keer terug in versnelling zetten.... of em er geforceerd in houden met de pook.
Voorwaartse versnellingen zijn geen enkel probleem... enkel de achteruit
De L316 is er niet uit geweest (enkel de tussenbak, die is er even uit geweest voor revisie)
Koppelingveren rammelen wel als ie koud is maar ook dat verdwijnt..... geen problemen met de koppeling tot op heden
iemand een idee waaraan dat kan liggen of wat een mogelijke fix kan zijn
MT82 vraagje
- Fetzl
- Berichten: 1440
- Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
- lrocb_lidnr: 1397
- Woonplaats: Westerlo
- Contacteer:
MT82 vraagje
Secretaris LROCB 2018 - heden
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
- zeerover
- Berichten: 448
- Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:59
- lrocb_lidnr: 548
- Woonplaats: Merelbeke
Re: MT82 vraagje
Demonteer de pook eens
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur
- Fetzl
- Berichten: 1440
- Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
- lrocb_lidnr: 1397
- Woonplaats: Westerlo
- Contacteer:
Re: MT82 vraagje
update: afgelopen weekend bij manoevreren met zware remorque (in low) is em helemaal "geknakt"
Blijft absoluut niet meer in achteruit hangen.
Ik krijg de pook in achteruit, voel em duidelijk in lot vallen, maar wellicht niet ver genoeg, want de minste belasting - zelfs op vlakke ondergrond - is genoeg om em er uit te doen springen.
En waar ik 'em voorheen handmatig er in kon houden met de pook, is dat nu onmogelijk
Zeer vreemd !!! Iemand iets gelijkaardigs voorgehad ?
1. Dus: pook gedemonteerd => buiten wat moussebrokkeltjes van de mat geen zichtbaar euvel
2. Dan het bovenste schakelgedeelte eens uitgebouwd en alles schoongemaakt => geen zichtbare schade aan de bolscharnier, cups of andere
3. Vervolgens begonnen met het onderste deel van het schakelgedeelte te demonteren.... beetje lastig zonder de tunnel weg te nemen, maar toch gelukt... enkel difflock nog ontkoppelen
Voorlopig even gestopt omdat het begon te regenen.... ik kreeg ne natte rug van er onder te liggen
Blijft absoluut niet meer in achteruit hangen.
Ik krijg de pook in achteruit, voel em duidelijk in lot vallen, maar wellicht niet ver genoeg, want de minste belasting - zelfs op vlakke ondergrond - is genoeg om em er uit te doen springen.
En waar ik 'em voorheen handmatig er in kon houden met de pook, is dat nu onmogelijk
Zeer vreemd !!! Iemand iets gelijkaardigs voorgehad ?
1. Dus: pook gedemonteerd => buiten wat moussebrokkeltjes van de mat geen zichtbaar euvel
2. Dan het bovenste schakelgedeelte eens uitgebouwd en alles schoongemaakt => geen zichtbare schade aan de bolscharnier, cups of andere
3. Vervolgens begonnen met het onderste deel van het schakelgedeelte te demonteren.... beetje lastig zonder de tunnel weg te nemen, maar toch gelukt... enkel difflock nog ontkoppelen
Voorlopig even gestopt omdat het begon te regenen.... ik kreeg ne natte rug van er onder te liggen
Secretaris LROCB 2018 - heden
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
- baudts
- LROCB-Member
- Berichten: 876
- Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
- lrocb_lidnr: 1139
- Woonplaats: Steenhuffel
Re: MT82 vraagje
niet zeker of het meteen het zelfde zal zijn. Heb het ooit voorgehad dat hij er zeer moeilijk inging. moest doen echt met het nodige geweld schakelen om nog thuis te geraken.
Heb toen koppeling vervangen en alles was opgelost.
Was toen wel meer met de vooruit versnellingen niet de achteruit.
Heb toen koppeling vervangen en alles was opgelost.
Was toen wel meer met de vooruit versnellingen niet de achteruit.
Land Rover closest thing to heaven on earth
- Fetzl
- Berichten: 1440
- Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
- lrocb_lidnr: 1397
- Woonplaats: Westerlo
- Contacteer:
Re: MT82 vraagje
Tunnel en schakelmechanisme afgenomen
Stand op foto is de achteruit
Verder dan dat krijg ik em niet. Het lijkt zo niet op de foto, maar van bovenaf zie je dat de "beugel" tegen de rand van de opening zit.
Da's dus maximaal.
En toch... minste belasting een lichte klik en rrrrr (tanden die ratelen)
lijkt wel alsof de tandwielen slechts een mm in elkaar zitten en er zo direct weer uitspringen...
of zwaar beschadigd zijn...
of het schakelmechanisme voor de achteruit faalt...
anyway, je kan niks zien bij de MT82 zonder em open te gooien... dus ik vrees dat het een andere bak wordt ...
Stand op foto is de achteruit
Verder dan dat krijg ik em niet. Het lijkt zo niet op de foto, maar van bovenaf zie je dat de "beugel" tegen de rand van de opening zit.
Da's dus maximaal.
En toch... minste belasting een lichte klik en rrrrr (tanden die ratelen)
lijkt wel alsof de tandwielen slechts een mm in elkaar zitten en er zo direct weer uitspringen...
of zwaar beschadigd zijn...
of het schakelmechanisme voor de achteruit faalt...
anyway, je kan niks zien bij de MT82 zonder em open te gooien... dus ik vrees dat het een andere bak wordt ...
Secretaris LROCB 2018 - heden
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
- Fetzl
- Berichten: 1440
- Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
- lrocb_lidnr: 1397
- Woonplaats: Westerlo
- Contacteer:
Re: MT82 vraagje
De MT82 blijkt een gevoelig beestje om te reviseren en niet gek veel conaisseurs die er ervaring mee hebben, buiten de grote 2: Ashcroft en Winchester
Gelet op beperkte tijd tot vertrek Marokko, knoop doorgehakt en voor Winchester gekozen...
Hopelijk kan de planning aangehouden worden en moet ik niet alsnog op zoek naar een Plan B
Fingers crossed
Gelet op beperkte tijd tot vertrek Marokko, knoop doorgehakt en voor Winchester gekozen...
Hopelijk kan de planning aangehouden worden en moet ik niet alsnog op zoek naar een Plan B
Fingers crossed
Secretaris LROCB 2018 - heden
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
-
- Berichten: 195
- Lid geworden op: zo 27 jul, 2003 18:40
- lrocb_lidnr: 374
- Woonplaats: Hemiksem
Re: MT82 vraagje
bij foert wordt deze boite wel meer open gedaan en hersteld . is quasie dezelfde brol als in de transhit busjes zit .
rijden en sleutelen , t is een hobby