In principe kan de persoon op wiens naam hij in Nederland ingeschreven staat de auto bij de RDW (of een RDW erkend bedrijf) aanmelden voor export met de Nederlandse papieren en dan is het Nederlandse verhaal afgerond. Import hier is vooral kwestie van de Nederlandse papieren en een factuur te hebben waar zoveel mogelijk info op staat (gegevens verkoper+koper, chassisnummer, brandstoftype, km-stand, cilinderinhoud, vermogen, ...). Gelijkvormigheidsattest is in principe niet meer nodig voor een oldtimer dacht ik.
Douane kan trouwens ook gewoon online tegenwoordig via "myminfin".
Denk niet dat er iets is dat zegt dat je de invoer dan ook gelijk nu moet regelen, volgens mij moet het perfect kunnen om hem nu gewoon al uit te voeren in Nederland en pas later in te voeren in België. Maar als je data echt zeker van wil zijn kan je denk ik best eens informeren bij de douane ofzo.
Weet niet of het tegenwoordig nog zo is, maar een jaar of tien geleden heb ik eens een auto ingevoerd die pas een paar jaar later uiteindelijk ingeschreven is maar daar kreeg ik na een bepaalde tijd zonder hem in te schrijven wel plots een rekening van de belastingen van voor de wegentaks en BIV. Werd automatisch verstuurd na een bepaalde tijd of hij nu ingeschreven was of niet en dan was het maar aan mij om te bewijzen dat die effectief niet al rondreed
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
. Maar daar heb ik geen weet van of dat nog zo is.