ik had het wiel rechtsvoor al een keer af gehaald om de blokken te checken (nog 3 tal mm) en vermoedde dat slepend geluidje aan die kant wegend ongelijkmatige slijtage door de farce met de wiellager in Noorwegen, afgelopen zomer
dus die maar preventief vervangen... all in the green
Vervolgens haal ik wiel linksvoor er vanaf en zie dat van de 2 blokken nog een aardige dikte heeft, maar de andere volledig weg is....daar was enkel nog de metalen basis van de remblok en die had al een deel van de schijf "verjongd"

Vorige week naar keuring geweest (ALL GREEN !) aan dieje gast in de put expliciet gevraagd om even te kijken naar de dikte van de remblokken: "rechts nu nog ok, je hebt nog paar mm, maar best binnenkort vervangen - links heb je veel meer mm's" - dat bevestigde mijn idee van abnormale slijtage rechtsvoor
Maar kan dieje pippo dan niet zien dat die schijfrem toch wat abnormaal gesleten is ?
En vooral dat slechts 1 van beide blokken nog goed is, maar de andere weg !!!
Bon, mijn vraag hier even:
1. zijn beide kanten van de schijf normaal even dik - ik zou denken van wel ?
2. is het wijs om deze nu te vervangen gelet op de slijtage ? D'er zitten wel wat groeven in, dus ik vrees dat de blok aan die kan wat sneller weg gaat zijn
3. alweer een argument om de klauwen te reviseren - zuigertjes gingen wat moeilijk terug in hun behuizing - vooral aan de "schade-kant"
in elk geval weer wijze les: vreemde geluidje zijn er om naar op zoek te gaan - de meest voor de hand liggende oorzaak is niet altijd de juiste