Gisteren protesteerde de auto kort toen ik in een uitrit in tweede versnelling vertraagde tot stapvoetse snelheid, en sneller dan verwacht de koppeling moest loslaten. Ik meen heel even wat mechanische geluiden gehoord te hebben die anders klinken dan een ratelende transmissie bij te lage snelheid. Sindsdien draait de auto slecht en klinkt hij bijna als een tractor maar wel regelmatig.
Rondje zonder motorkap door de garage van het werk.
Mede op aanraden van Alain heb ik de rode plug gecheckt en schoongemaakt. Er was een spoor van olie, maar m..i. niets noemenswaardigs.
Daarna de MAF afgekoppeld, zonder verschil.
Ik heb ook even het kleppendeksel verwijderd en de auto een tiental seconden zo laten draaien (met een oliefontein vanaf de ketting

Kan een eventueel injectorprobleem met vibraties gepaard gaan?
Misschien nog wat info:
126.600km
600 km geleden stuurpomp vervangen
3000km geleden oliepomp gecheckt en nieuwe motorolie opgegoten.
40.000 km geleden de kabelboom v.d. injectors vervangen
Alle vloeistofpeilen zijn ok.
150km geleden weggetakeld (op een vrachtwagen getakeld, niet gesleept) owv parkeerovertreding.
Ik ben nu aan het kijken hoe verder. De auto staat in de parkeergarage van het werk in Brussel/Elsene, zwaar sleutelwerk is daar niet echt een optie. Moest iemand tips hebben om een diagnose te helpen stellen, dan zijn die natuurlijk welkom.
Groeten, Joris