Welk vet of olie in swivel?
-
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 1478
Welk vet of olie in swivel?
De swivel balls staan wat vettig, op het eerste zicht nog niet te zorgwekkend…alhoewel, ik wil zeker zijn …en voorkomen is beter dan genezen.
De seals waren nog intact, balls mooi glad oppervlak…ik moet de ontluchting nog checken alsook speling op de pins en lagers, maar verwacht daar ook niet direct problemen.
Ik ga er dus van uit dat ik met wat bijvullen van vet (dat er nu ondertss is uit gekomen) wss al gered/gesteld ben voor geruime tijd.
Echter vind ik her en der verschillende ‘overtuigingen’ ivm welk vet dit juist moet zijn.
Graag de kenners aan het woord
Td5 - 2003
De seals waren nog intact, balls mooi glad oppervlak…ik moet de ontluchting nog checken alsook speling op de pins en lagers, maar verwacht daar ook niet direct problemen.
Ik ga er dus van uit dat ik met wat bijvullen van vet (dat er nu ondertss is uit gekomen) wss al gered/gesteld ben voor geruime tijd.
Echter vind ik her en der verschillende ‘overtuigingen’ ivm welk vet dit juist moet zijn.
Graag de kenners aan het woord
Td5 - 2003
Laatst gewijzigd door dafaljan500 op di 23 feb, 2016 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Defender 110 SW - Td5 - 2003
- eL Tee
- lrocb_lidnr: 538
Re: Welk vet in swivel?
Bearmach swivel Grease...
George S. Patton schreef:If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
- sammels
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 1160
- Contacteer:
Re: Welk vet of olie in swivel?
Vet type: EP00
-
- lrocb_lidnr: 968
+1 als het gaat om wat bij te vullen. Volledig vernieuwen van het vet raad ik Bearmach swivel Grease of Land Rover One Shot aan.sammels schreef:Vet type: EP00
- De Rob
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 183
- Contacteer:
Ik heb steeds Bearmach one shot liggen...Maar u kan dit ook zelf maken door EP 00 en een pot molybdeen grafietvet mengen tot een smeuig papke..ik heb zo een vierkante bus van handzeep gemengd met dit goedje staan en met een pompje er op.Daarnaast heb ik een pomp ex Brits leger tergrootte van een one shot tube die ik dan vol pomp en in de swivel duw.
Meestal zit er bij iedereen veel te veel dergelijk zwart vet in die bollen...wat altijd in uw differentieel terecht komt.De olie die wordt afgelaten van het voorste diff ziet dan ook meestal zwart.
Rob
Meestal zit er bij iedereen veel te veel dergelijk zwart vet in die bollen...wat altijd in uw differentieel terecht komt.De olie die wordt afgelaten van het voorste diff ziet dan ook meestal zwart.
Rob
- sammels
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 1160
- Contacteer:
Ik vind het gebruik van grafiet in het vet van de swivels niet zo een goed idee.
Ik laat in tussen tijd geregeld mijn olie van de diff af voor controle als je grafiet vet gebruikt ziet uw olie altijd grijs a zwart .
Nu kunde niet meer zien aan de hand van de olie in welke staat uw diff en de lagers zijn.
Ik gebruik gewoon EP00 vet en mijn olie komt er mooi geel af is er een grijze spikkel in, wil zeggen dat er iets kapot aant gaan is.
De bollen met EP00 is meer als goed genoeg.
Ik laat in tussen tijd geregeld mijn olie van de diff af voor controle als je grafiet vet gebruikt ziet uw olie altijd grijs a zwart .
Nu kunde niet meer zien aan de hand van de olie in welke staat uw diff en de lagers zijn.
Ik gebruik gewoon EP00 vet en mijn olie komt er mooi geel af is er een grijze spikkel in, wil zeggen dat er iets kapot aant gaan is.
De bollen met EP00 is meer als goed genoeg.
- nielsc
- lrocb_lidnr: 0
Ik gebruik ook dat multi purpose vet dat ik ook aan wiellagers doe 

- De Rob
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 183
- Contacteer:
Ja,maar bij "stijf" vet blijft aan de zijkanten kleven en de homokineet draait dan in een tunnelleke.Ik heb er zo al uit mekaar genomen.nielsc schreef:Ik gebruik ook dat multi purpose vet dat ik ook aan wiellagers doe
Best een beetje EP00 doormengen.
Rob