Sinds een tijdje ben ik me rustig aan het oriënteren voor een winchbumper voor m'n Discovery 2. Het is een facelift van '03.
Omdat je ze niet zo vaak op de baan of op roadbooks ziet rijden wil ik jullie ervaring hier eens vragen.
Ik heb een selectie gemaakt van de modellen die me aanspreken:
Terrafirma
Vind ik een knap ding, toont heel stock. Wel vallen de lage spotlights weg én is er niet echt ruimte om spots te monteren.

Torque Performance 4x4
Ook een knappe bumper, de lamp bar (in optie) vind ik niet misstaan.

Devon 4x4
Deze zet ik erbij omdat ik een zeer goede ervaring ermee heb gehoord. Hij laat de wagen er bruut uitzien, maar het is iets minder mijn ding. Hij zal de approach angle vast ten goede komen, maar de kont van een disco zal toch steeds de beperkende factor zijn. Ook moet de washer bottle aangepast worden.

De opties van First Four en Extreme 4x4 heb ik ook bekeken, maar ze wegen mijn inziens niet op tegen de Terrafirma.
Voorlopig neig ik dus naar de eerste, de Terrafirma. Als er dan ooit extra licht nodig is moet er maar een led bar op de grill komen.
De TP4x4 is concurrent vanwege de standaard optie voor lamp bar.
Nu, met geen van deze heb ik ervaring/heb ik in real life gezien.
Welke hebben jullie? Welke hebben jullie al deuken in gereden? Wat plaatsen de kenners vooral? Wat zijn de ervaringen?
Grts,
Thomas