Banden op Defender

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
CedricBaum
lrocb_lidnr: 0

Banden op Defender

Ongelezen bericht door CedricBaum »

Beste 4x4 liefhebbers,

Ik ben van plan een Defender te kopen maar sta daarbij nog even stil bij de banden die daarop moeten liggen met de winter die op koms is.

Leggen jullie winterbanden op jullie SUV´s of hebben deze voldoende grip door de vierwielaandrijving? Ik vind dit een belangrijk aspect bij de aankoop van men Def aangezien dit mogelijk nog eens extra kosten met zich meebrengt en dit dus in mijn budget zal moeten rekenen. Zijn er nog andere zaken die jullie doen om jullie SUV helemaal winterklaar te maken?

Grtz
Henk
lrocb_lidnr: 30

Re: Banden op Defender

Ongelezen bericht door Henk »

Ik rij dagdagelijks met General Grabbers, ook in de winter, leg enkel andere banden op om te spelen type Blackstar Guyane of Fedima Sirocco's
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Waldorf
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 501

Ongelezen bericht door Waldorf »

CedricBaum schreef: jullie SUV´s
Afbeelding

Ik rij het jaar rond op de Continental Cross Contact banden die nu standaard op een nieuwe Def zitten.
Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2021 Defender 110 D250
CedricBaum

Ok bedankt, zijn wel prijzige banden. Gaan die lang mee? En slijten ze sneller als je vaker off-road gaat?
Waldorf
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 501

Ongelezen bericht door Waldorf »

Ik heb nu 52.000 kilometer met die banden, en ze kunnen nog een tijd mee. Ik denk dat 70 of 80k km haalbaar is.
Banden slijten off-road niet sneller, in tegendeel. Je hebt natuurlijk wel meer kans op schade off-road. In Marquenterre heb ik ooit een hapje uit een band gehad door tegen een boomwortel te knallen.
Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2021 Defender 110 D250
CedricBaum

Oke bedankt voor het advies. Kopen jullie deze banden gewoon bij een LR garage of op internet ofzo?
Henk
lrocb_lidnr: 30

Ongelezen bericht door Henk »

Denk dat de meesten hier enkel in de LR garage komen zolang hun wagen nog in garantie is en daarna voor recepties en zo ... :)

Onderdelen en banden koop je bij 3 letter mannen (= niet officiële LR garages) dan wel online of op beurzen in UK of nu zondag in Buggenhout
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
CedricBaum

Oke bedankt! Ik heb deze weekend een website gevonden die volgens mij best goedkoop is: http://www.tirendo.be/ . Ik ga hem in elk geval aan mijn ouders aanbevelen, die gaan ook winterbanden kopen voor hun wagen. Zal binnenkort laten weten hoe de service verlopen is...
Yohani
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 64
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yohani »

Op mijn Land Rover Defender 110 HCPU camper liggen winter en zomer BF Goodrich AT's (M+S en Sneeuwvlokicoontje), gaan lang mee en zeer tevreden van.

Yohani :P
Eigen websites: Reiswebsite; http://www.yohani.be/reizen/ Zelfbouw camper; http://www.yohani.be/campersite/
CedricBaum

Alles goed verlopen, banden liggen klaar voor binnen enkele weken.
Plaats reactie