Folks,
Op de terugweg van nederland is de onderste darm van de radiator van de Defender td5 eraf gevlogen.. gelukkig direct gemerkt, en direct de pechstrook op.
Ik heb de darm er onderweg terug kunnen plaatsen en gelukkig stopte een voorbij rijder met een bidon van 5L water..
Nadat ik de darm terug heb geplaatst met die orginele klem heb ik er is aan getrokken, en er was geen beweging in te krijgen.
Moet ik het verder gaan zoeken, of gewoon lauter toevallig los gekomen?
Of te hoge druk?
nog even vermelden, dat ik de laatste tijd geborrel hoor in het expansie vatje, niet altijd...
Het niveau is in orde...
Ik ben daarnet even gaan kijken, als de motor draait heb ik een permanente stroming van belletjes in het expansie tankje.
Wat denken jullie Cilinderkoppakking?
Groet,
Jonathan
Defender TD5, Koppakking?!
- Jonathan Cuyt
- lrocb_lidnr: 0
- De Rob
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 183
- Contacteer:
Re: Defender TD5, Koppakking?!
Expantievaatje goed opvullen en dop er eventjes aflaten terwijl u het volgende controleert.....
Als de watertuben naar de chaufage bak niet meer opwarmen hoopt er zich lucht in op en heeft u geen circulatie meer .Dit is dikwijls een teken dat er iets mis is met de cilinderkop of koppakking.
Draai het ontluchtingsschroefje op de bovenste watertube los en laat motor draaien.Nu moet het water er zonder luchtbelletjes uitkomen ....Sputteren wijst op .....kapotte koppakking.
Dop er terug op en na enkele minuten nog eens hetzelfde controleren.
Rob
Als de watertuben naar de chaufage bak niet meer opwarmen hoopt er zich lucht in op en heeft u geen circulatie meer .Dit is dikwijls een teken dat er iets mis is met de cilinderkop of koppakking.
Draai het ontluchtingsschroefje op de bovenste watertube los en laat motor draaien.Nu moet het water er zonder luchtbelletjes uitkomen ....Sputteren wijst op .....kapotte koppakking.
Dop er terug op en na enkele minuten nog eens hetzelfde controleren.
Rob