Zoals sommigen hebben gezien bij de buren ben ik met een oefenproject bezig, in het begin was het een dikke chaos door mijn hyper gedrag en het eindeloos opzoeken van dingen en de bomen door het bos niet meer zien. Op een gegeven moment kwam alles tot een halt door de ongelofelijke bende en extreem ruimte gebrek. Ook moest ik al mijn gereedschap sorteren en echt uitzoeken wat ik nodig zou zijn (gelukkig heb ik een goed beeld door Vogler zijn uitgebreide verslag). Gelukkig is mijn hyper chaotisch gedrag tot rust gekomen nu er overzicht is, en ik weet van mijzelf dat nieuwe hobby's altijd zo beginnen bij mij

Omdat beide forums zo zijn voordelen hebben voor mij, ga ik ook beide forums gebruiken voor dit project. Hier kan ik wat uitgebreider gaan en kunnen mensen reageren met van alles en nog wat, en bij het ander forum blijft het heel kort en overzichtelijk voor mij zodat ik niet afdwaal. Al met al ga ik hier het project dus iets breder omschrijven zodat ik ook beter leer hoe alles heet en waarom ik dingen doe (en kan dan verbetert worden). Ik ga hier ook bewust iets meer vragen stellen om het mijzelf makkelijker te maken zodat ik de volgende bak gewoon in een mooi tempo kan aanpakken, het juiste gereedschap heb en dan goed kan omschrijven hoe of wat; Die tweede bak gaat namelijk een echte uitdaging worden voor mij.
---
Om te beginnen met een dankwoord moet ik vermelden dat ik door Edward (van het ander forum) deze kans heb gekregen. Ik heb ze te leen om er van te mogen leren en ben dan ook dankbaar voor deze kans. De afspraak is dat ikzelf wat kosten mag uitgeven (binnen het redelijke) omdat ik dit zie als een leerweg die in mijn voordeel is, als ik iets verniel dan betaal ikzelf de kosten. Zodra de eerste bak klaar is naar mijn beste kunnen gaat deze weer terug.
De reden dat ik zo blij ben is om het feit dat als ik zelf een opknapper koop, veel meer vertrouwen heb in wat ik doe. Nu is alles nog spannend en uitzoeken en veel nadenken van het hoe of wat, maar het is wel uitdagend genoeg om lekker bezig te kunnen. Je kunt ook nog zoveel lezen als je wilt, maar je moet op den duur iets in handen hebben om ook echt aan te kunnen werken. Afijn... zonder verdere introductie:
De eerste dag dat ik voor het eerst in mijn leven een voor mij zeer interessant stuk techniek in handen heb. Er staan wat verschillende onderdelen op de foto doordat ik een tweede bak heb staan en er ook iets omgewisseld moet worden (en nu moet ik direct leren hoe dit onderdeel heet) het gaat om de tandwielen waarbij in het midden gaten zitten die de originele niet heeft om te smeren (zie plastic bakje en daarnaast). Als iemand weet waar ik het over heb en het type en etc, dan hoor ik het graag omdat ik deze niet in mijn manual heb staan met artikel nummer en etc.