voor de koppeling zit ik nog met wat twijfels omtrent het type
Origineel zat er zo'n groot en dik NATO oog op, maar dat is niet handig en ook gewoon overkill voor een trailerke van max 750 kg
Ik heb al verschillende alternatieven bekeken, maar ofwel niet te krijgen hier ofwel pokkeduur ofwel niet reglementair
en alles heeft wel zijn voor of nadeel in gebruik (we nemen even de vrijheidsgraden hieronder als illustratie)

* ik zou een draaibaar DIN trekoog kunnen zetten met dan een combi Dixons trekhaak, maar dan is de "roll" en de "yaw" OK, maar geen vrijheid voor "pitch"
* ik zou een koppeling à la "lock'n'roll" (https://locknroll.com/) kunnen nemen, maar die zijn al even duur in verzending naar europa dan ze kosten
Plus: ik denk niet dat ze hier reglementair zijn
* gewone standaard kogelkoppeling: "yaw" meer dan ok; "pitch" en "roll" binnen bepaalde grenzen
* geremde kogelkoppeling: idem als de gewone al heb je iets méér "roll"-vrijheid (omdat die ook wat geeft)
maar die enkel daarom op een max 750 kg trailerke zetten, leidt mss tot méér vragen (van de pliesie) dan ik wil
of is het allemaal wat overkill en heb je dat in 99% van de gevallen toch niet nodig
Wat gebruiken de trailer-junkies hiero +?