Vraagje,
Hoe kun je dit blok modifieren?
3.5 V8 low compression van 1984.
Het gedeelte waar het motor nummer in staat kan ik niet wijzigen.
Dus normaal het blok noemt dit zeker?
Gaat een bovenbouw van een 3.9 of een 4.6 hierop?
Andere suggesties om hier wat meer pit uit te halen?
Hoe kun je een low compression en high compression uit elkaar halen, visueel?
Groeten
V8 defender low compression
-
- Berichten: 149
- Lid geworden op: ma 14 mei, 2012 10:36
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Brasov, Roemenie
- Contacteer:
- tom D.
- Berichten: 245
- Lid geworden op: ma 08 nov, 2004 22:45
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Hoegaarden
Re: V8 defender low compression
How of high zie jeaan de getallen die onder het motornummer staan: 8:13is low en 9:35 is high compressie.
Je kan er zuigers van een highcompressie inzetten maar das een beetje tricky opdat alles op mekaar moet ingelopen zijn.
Andere nokkenas( de crower 50229 is een van de betere kopen) doet al iets samen met andere koppen kan dit wel een leuk verschil geven. Verwacht wel nietsspectaculair, de v8 is geen raceblok
Je kan er zuigers van een highcompressie inzetten maar das een beetje tricky opdat alles op mekaar moet ingelopen zijn.
Andere nokkenas( de crower 50229 is een van de betere kopen) doet al iets samen met andere koppen kan dit wel een leuk verschil geven. Verwacht wel nietsspectaculair, de v8 is geen raceblok
-
- LROCB-Member
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
- lrocb_lidnr: 349
- Woonplaats: Brugge
Re: V8 defender low compression
De kracht van een motor zit in de koppen, zoals Tom schrijft andere nokkenas en de koppen laten reviseren en het verschil zal merkbaar zijn, wil je meer gaat het echt beginnen kosten.
Stel je vraag eens aan RPI in de UK, Ian heeft mij zeer goed geholpen bij de keuze van de onderdelen en je kan er ook iets aan vragen, heeft echt tijd om te antwoorden.
Er een echte race motor van maken zal je zelf niet lukken dan moet deze naar een specialist in de UK waar ze er vlotjes 250 pk of meer uithalen, maar€€€€€
Mijn V8 gaat goed, zeer vlotte reactie op de gaspedaal en draait zeer mooi, rijden doet ze niet voor de moment, automaat naar de vaantjes, denk te veel power nu ....
Stel je vraag eens aan RPI in de UK, Ian heeft mij zeer goed geholpen bij de keuze van de onderdelen en je kan er ook iets aan vragen, heeft echt tijd om te antwoorden.
Er een echte race motor van maken zal je zelf niet lukken dan moet deze naar een specialist in de UK waar ze er vlotjes 250 pk of meer uithalen, maar€€€€€
Mijn V8 gaat goed, zeer vlotte reactie op de gaspedaal en draait zeer mooi, rijden doet ze niet voor de moment, automaat naar de vaantjes, denk te veel power nu ....
