
Bij mijn Defender 130 had ik een zingende lager, laten herstellen, wij tevreden
Onze Discovery3 bam automaat naar de vaantjes, ollé laten herstellen, wij tevreden
Vandaag nog eens een toerke gedaan met de Discovery1 V8, je raad het nooit, krak, bam,

Hoe het met de V8 allemaal begon, vorig jaar op onze Pyrie trip is er "iets" gebroken, los gekomen en ik kon mijn diff lock niet meer uitschakelen, klein pookje stond los, echt los niets van weerstand erop.
Dus van langs de onderkant de diff lock uitgeschakeld en niet meer aangeraakt, geen problemen meer gehad sinds dien, zeker nog 2000 km zo gereden.
Nu vandaag een krak tijdens het draaien op een parking, lichtje diff lock begon te branden, diff was gesperd, kon ik voelen tijden het draaien.
Maar kan niet meer rijden in drive, als ik de automaat op R zet lukt achteruit rijden wel, op stand 3, 2, doet ze ook niets en op 1 rijdt ze wel... dit vind ik vreemd.
Als de A koppeling om vooruit te rijden stuk is zou het op stand 1 toch ook niet moeten lukken of is dit de prise direct? De achteruit is volgens mij een anders as, juist?
Iemand een juiste uitleg wat de oorzaak zou kunnen zijn, de splines in de gearbox output en transfer input gear zijn door Rob vernieuwd geweest dus deze sluit ik uit.
Ik vrees het ergste....
