Bij mijn 200tdi heb ik sinds vandaag een probleem,is niet ingeschreven maar had met z platen 150km gereden en had geen problemen. Toen ik hem kocht was er een lek aan de solenoide van de pomp en kon hem met de sleutel ook niet af zetten. Vandaag het contact dan vervangen en de vorige eigenaar had de o-ring van de 1e solenoide laten zitten en daar de nieuwe op geschroefd met als resultaat dat deze oude ring er in stukken tussen zat. Ik heb de restanten van de ring verwijderd of toch diegene die ik zag. Nu deed ik deze starten,alles perfect,stekker af halen en viel stil,ikke blij. Na 1min te draaien begon deze te stotteren,beetje gas bij,alles ok,5sec nadien zelfde maar te laat om gas te geven dus viel stil. Sindsdien wil hij niet meer starten. Is er een mogelijkheid dat er toch een stukje weg geglipt is en deze de pomp om zeep geholpen heeft?
Valt dit eventueel te reinigen zonder te demonteren?
Eventueel reviseren?
Probleem 200tdi
-
- lrocb_lidnr: 0
-
- lrocb_lidnr: 0
Re: Probleem 200tdi
Probleem opgelost
Met een vacuumpomp om remmen te ontluchten een nieuwe leiding op bevestigd,goed het systeem gevacumeerd et voila,zat niks in het potje buiten diesel maar de blokkage is weg en start terug,me happy
starten en weg en kan hem terug gewoon stil leggen

Met een vacuumpomp om remmen te ontluchten een nieuwe leiding op bevestigd,goed het systeem gevacumeerd et voila,zat niks in het potje buiten diesel maar de blokkage is weg en start terug,me happy