chassisnr slagen

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
0502398
lrocb_lidnr: 0

chassisnr slagen

Ongelezen bericht door 0502398 »

ik heb hier nu een schoon proper gegalvaniseerd chassis liggen
maar der moet nog nen nr in, is het te riskeren om dat zelf te doen of beter bij een garage?
Wolf
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 316
Contacteer:

Re: chassisnr slagen

Ongelezen bericht door Wolf »

alles is te riskeren zeker, maar normaal moet een dealer dat doen hé.
Landy Bean
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 349

Ongelezen bericht door Landy Bean »

Je zal zowizo een attest van Land Rover België nodig hebben " herslaan van chassis nummer" en normaal moet die door een officiële dealer gebeuren.

TIP Als je niet wil kloppen mag je het ook graveren :thumbup:
erik l
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 0

Ongelezen bericht door erik l »

volgens mij moet dit ook ALTIJD via dealer gaan, zoals gezegd voor attest van LR.. vorige week opt werk nog een Disco 2 chassisnr herslaan, omdat het originele nr (rechtsachter bij Disco2) niet meer leesbaar was (lees roest) en de wagen hiervoor afgekeurd was bij TC. Hiervoor krijgen wij een attest van LR om het nr te herslaan, op onze aanvraag naar invoerder mogen wij dit zetten rechtsvooraan waar Disco2-chassis minder 'roestgevoelig' is. Attest is verplicht bij herkeuring. Prijs om dit te laten doen bij dealer weet ik zo niet van buiten, het werk valt alleszins mee, maar er zal nog wel (iets) bijkomen vr attest, denk dat dit vergelijkbaar gaat zijn met nieuw PVG-attest bij ombouw naar lichte vracht oid.

grtz

erik l
Fennek
lrocb_lidnr: 1295

Ongelezen bericht door Fennek »

Wat de keuring niet weet niet deert. Ik zou het er zelf in kloppen. Er was hier iemand die vodden had, Laro dealer had nr. Ingeklopt met attest. Keuring vroeg attest dat galva chassis conform landrover was.....

Hoe het afgelopen is geen idee.
De Rob
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 183
Contacteer:

Ongelezen bericht door De Rob »

Fennek schreef:Wat de keuring niet weet niet deert. Ik zou het er zelf in kloppen. Er was hier iemand die vodden had, Laro dealer had nr. Ingeklopt met attest. Keuring vroeg attest dat galva chassis conform landrover was.....

Hoe het afgelopen is geen idee.

Ik ken alleen iemand die problemen op de keuring had met een gegalvaniseert chassis van RICHARDS.Niet om de galvanisé...maar omdat een chassis van Richards uit vier platte platte stukken plaatijzer in mekaar is gelast.Een origineel chassis zijn twee U's die in mekaar schuiven en overlangs zijn gelast.
BROWNCHURCH.maakt hun replacement chassis op dergelijke wijze.Het pvg van een Defender verwijst naar dit model van opbouw.
btw; ik krijg attesten van Landrover en mag die daar zelf inkloppen.

Rob
Plaats reactie