Der liep nog wat volk rond, hier en daar een klapke gedaan. En met lombi eens een ritje gedaan, de servo goed bevonden want had juist een nieuw stuurhuis gestoken. Maar ze schakelde wat moeilijk maar het ging er door. De remmen moesten ontluchten waar ik voor was gekomen, terug op Zenne hof is Maateke en ik er aan begonnen en dat was rap in orde gezet. Nog wat uitleggen was het tijd om naar huis te gaan eten, en iedereen weg buiten Moleke en de Frank.
Die gingen me van den hof loodsen, achter uit met de geit terug effe vooruit om nog eens achteruit te steken en hier begeeft men boit het, geen Vitesse meer wat nu! Terug op zijn plaats gezet achter Frank zijne wagen. Op aanraden van Moleke tunnel uit gebouwd en zoveel mogelijk vrij gemaakt. Krijg ik telefoon van Lombie of ik bekan thuis ben in verband met de pomp afstelling. Leg hem uit wat er is voor gevallen en geen tien minuten later staat hij daar. De cubbi box moet er nog uit plus de plaat waar deze op staat, dat lombi kan zien boven in de boit wat er zoal aan kan mankeren. Ga niet want de boit moet zaken! Moleke is bezig op de brug daar achter staat lombi zijn wagen en daar achter frank zijn wagen waar een nieuwe snorkel op geplaatst wordt. Dan maar wat wachten tot ik op de brug kan. Om half drie denk ik dat we allen van plaats zijn gewisseld en sta ik op de brug.
Begin ik met Maateke er aan, de dwarsbalk tussen het chassie los te maken om de boit te kunnen laten zaken. Het deksel van het schakel mechanisme kan er af. Lombi erbij gehaald en komen ze er achter dat het SCHAKELKWADRANT niet meer op zen plaats zit. Het probleem zal nu wel rap opgelost zijn, maar tot overmaat van ramp valt er een bits in de boit waar de borgbout met vast gezet moest worden. Geen paniek onder die mannen, en na tien minuten vissen en veel geduld komt de bits te voorschijn. Bengelend aan een magneet.
Het is weer zover iedereen gaat eten, en ik wordt uitgenodigd door de Debby en Lombi om mee te kommen eten. Lekker en voldaan (kas goe vol) zijn we er na drie kwart terug aan begonnen. Dat we rond half elf nog een pintje hebben gedronken, en beiden tevreden naar huis konden gaan.
Aan allen hartelijk dank, voor toch nog een mooie leerrijke zondag gekregen te hebben.
En bijzonder Debby en Marc.
Groeten Fons