koopwijzer Disco 2 TD5 ???

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
mud diggah
lrocb_lidnr: 0

koopwijzer Disco 2 TD5 ???

Ongelezen bericht door mud diggah »

Hallo,
ben hier vrij nieuw opt forum.. heb nog nooit een LR gehad (ben feitelijk VW adept) maar ben via de hobby altijd wel verlilefd geweest op LR-offroaders.

nu zou ik voor dagelijks gebruik wel een 4x4 willen, een comfortabele met 'performante' diesel, die ook een aanhanger kan slepen.. dus ik kom dan uit op een disco 2 TD5 met handbak.

iemand tips waar ik moet op letten bij aankoop?
ik ben totaal geen idee wat de veel voorkomende klachten zijn bij disco's en heb natuurlijk weinig zin om 6-7-8000 neros uit te geven aan een zorgenkindje.

bedankt manne!
De Rob
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 183
Contacteer:

Re: koopwijzer Disco 2 TD5 ???

Ongelezen bericht door De Rob »

Als ge er ene vind van -200.000km is er weing probleem....
Wel kijken naar de algemene staat van het chassis.....ene van 2000 2004 kunnen al serireuze roest vertonen.
Meest voorkomende problemen;
lekkende fuelpression regulator aan de cilinderkop.
Kreunend koper busje in de krukas.€ 2;00 ...maar de boite moet er af
U vormige koppeling van waterpomp/powersteering pump die de helft afbreekt.
Koppelingspedaalslag die niet over de volledige slag druk maakt(geklooi bij het manuvreren met aanhanger)
Kabelboom injectors met slechte kontakten op de injectors en oliedoorlaat naar ecu.(kleine herstelling)
Trillend dualmassa vliegwiel gaat ook kapot...
Er gaan natuurlik ook grotere dingen kapot maar al bij al valt het wel mee.
Rob
mud diggah

De Rob schreef:Als ge er ene vind van -200.000km is er weing probleem....
Wel kijken naar de algemene staat van het chassis.....ene van 2000 2004 kunnen al serireuze roest vertonen.
Rob
zowiezo zoek ik ene met < 200k op de klok...
en roest?? in dezen tijd nog?? alè, daar verschiet ik nu wel wat van!
De Rob
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 183
Contacteer:

Ongelezen bericht door De Rob »

mud diggah schreef:
De Rob schreef:Als ge er ene vind van -200.000km is er weing probleem....
Rob
zowiezo zoek ik ene met < 200k op de klok...
en roest?? in dezen tijd nog?? alè, daar verschiet ik nu wel wat van!

Geen roest....deze tijd.....een td5 is niet van deze tijd ,maar van tien jaar terug.
Een chassis niet behandeld tegen roest ....is na vijf à zes jaar niet meer om aan te zien.Defenders nog het ergst van al.
ik werk er dagelijks aan.
Rob
mud diggah

Jah ok niet v deze tijd akkoord, ma bvb audi verzinkt zijn chassis al sinds begin jaren 90..
Ik had ni gedacht dat da in de 21e eeuw nog problematisch kon worden..
Maar goe, da weten we dan ook weer :crazy:
En bepaalde plekken of steunen die gevoelig zijn aan roest?

En die automaatbakken, zijn die wa betrouwbaar?
Jens
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jens »

Ge blijft met het idee zitten hé ;)
...one of the few real Freelanderowners... Afbeelding
mud diggah

Jens schreef:Ge blijft met het idee zitten hé ;)
Ha Jens, idd het blijft in mijn hoofd spoken...
Landy Bean
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 349

Ongelezen bericht door Landy Bean »

Td5 met automaat is zalig om mee te rijden
sketcher

Ongelezen bericht door sketcher »

He, Je gaat er geen spijt van krijgen, de Discovery II is een heerlijke auto. Wat mij betreft de iedeale compromis tussen on-road en off-road kwaliteiten. Ook is aan deze Disco heel goed zelf te werken en veel informatie over te vinden.

Ik heb elders ooit eens wat punten opgeschreven, een soort kleine koopersgids:

Exterieur:
-Idd het chassis is vatbaar voor corrosie, zeker aan de achterkant, na de achterwielen. In mijn zoektocht 2 jaar geleden ben ik echt vreselijke exemplaren tegengekomen, mij eigen viel mee maar moet wel dringend beschermd worden. Checken dus door ff met een schroevendraaier er op of als het tegenzit er in prikken. De meeste schade is wel te lassen, er zijn inmiddels nieuwe gegalvaniseerde chassis beschikbaar maar die zijn uiteraard zeer prijzig.

- Kijk ook voor roest boven de vooruit (onder en net boven rubber). Hier ben ik ook het een en ander tegengekomen. Roest op deze plek kan lastig zijn te behandelen.

Interieur:
Van versleten lederen pook-rokjes (om de kleine lowgear pook, handrem en als het een handbak is de versnellingspook) moet je je niets van aantrekken dat hebben ze al heel snel is makkelijk en goedkoop te vervangen. (+/- 8 euro)

Let wel goed op lekken rond de dakramen. Dit komt veel voor en is een lastig karwij om op te lossen (vaak moet de hemel helemaal los)

Techtniek:
Een veel voorkomend punt is dat er kan olie lekken via de kabelboom naar de ECU (computer)
Om dit te bekijken haal de - pool van de accu (let op dat u de radiocode hebt) Haal de rode stekker van de ECU wanneer het contact uitstaat. De ECU zit gemonteerd bij de krik onder de voorste afdekplaat net achter de rechter koplamp.(of links als je voor de auto staat)
Als hier olie in zit dan moet deze kabel en pakking vervangen worden. Dit is geen overdreven dure reparatie en geen reden tot weglopen tenzij dit tot schade aan de ECU heeft geleid. Een ECU met olie kan voor verschillende problemen zorgen, waaronder inhouden, onregelmatig lopen of vermogens verlies.

Kijk in de onderhoudsgeschiedenis of de Disco heeft geprofiteerd van de terugroep actie van de oliepomp bout. Deze liet los met grote gevolgen. Bij de meeste is dit rechtgezet. Is het niet gedaan en de motor loopt nog laat dit dan zo snel mogelijk doen

Als je onder de auto kijkt voor olie, let er dan op dat de AC condens ter hoogte van de automaat naar beneden druppelt, verwar dit dus niet met olie (met deze temperaturen zal de AC wel niet werken maar toch)

Als de Disco lucht vering heeft let er dan op dat hij na 30 minuten niet is ingezakt. Hou er ook rekening mee dat de zakken om de 5 a 7 (soms langer) vervangen moeten worden. Dit is makkelijk zelf te doen maar kost toch wel wat. Test met de knop op de middenconsole of de Disco makkelijk naar zijn terrein stand gaat, en terug (let op alle deuren moeten gesloten zijn)

Een lamme voorvering komt ook vaak voor, vaak herkenbaar door een Disco die iets scheef staat (al kan dat ook gebeuren als de hoogte sensors niet 100% goed zijn ingesteld)

Als je gaat rijden en er zit een antiroll systeem op (ik dacht standaard in combinatie met luchtvering) Slinger dan ff met de auto om te checken of er geen lampje gaat branden.

Succes, als je nog vragen heb mag je me altijd pm´en
Paul,

Land-Rover Discovery Series II TD5 Niagara Gray - Liever gelast dan geleased
Fabke01
lrocb_lidnr: 1321
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fabke01 »

In de categorie :"Posts met een duidelijke uitleg op een vraag":..we have a winner :thumbup:
mud diggah

Fabke01 schreef:In de categorie :"Posts met een duidelijke uitleg op een vraag":..we have a winner :thumbup:
inderdaad, khad er al delen v gelezen opt internet. zeer beknopte en handige info!
mud diggah

Zopas iets gelezen van een 'central diff lock' dat op sommige jaren standaard zou gemonteerd zitten, maar niet aangesloten is (daar bestaat dan weer een kitje voor blijkbaar)..

Iemand die dit kan verifiëren, wa meer uitleg welke bouwjaren enz?
Thx

Ondertussen vol ongeduld aant wachten op meer info en mss een fotooke v Sketcher zijne disco 8)
bsm

Ongelezen bericht door bsm »

mud diggah schreef:Zopas iets gelezen van een 'central diff lock' dat op sommige jaren standaard zou gemonteerd zitten, maar niet aangesloten is (daar bestaat dan weer een kitje voor blijkbaar)..

Thx

Ondertussen vol ongeduld aant wachten op meer info en mss een fotooke v Sketcher zijne disco 8)
Klopt, is standaard op de pre-facelift versie, maar de bediening is niet aangesloten. Dus versies tot 2002 als ik me niet vergis hebben de CDL nog in het centrale diff.
Basil

Ongelezen bericht door Basil »

bsm schreef:
mud diggah schreef:Zopas iets gelezen van een 'central diff lock' dat op sommige jaren standaard zou gemonteerd zitten, maar niet aangesloten is (daar bestaat dan weer een kitje voor blijkbaar)..

Thx

Klopt, is standaard op de pre-facelift versie, maar de bediening is niet aangesloten. Dus versies tot 2002 als ik me niet vergis hebben de CDL nog in het centrale diff.
pre facelift hadden inderdaad CDL gemonteerd, er was een optie om deze dan ook aan te sluiten
de kabelbediening van het CDL kan enkel nog gekocht worden bij Ashcroft, ongeveer een 250euro dacht ik-
TEAM garage "DE SCHUUR"
Beerke
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 519

Ongelezen bericht door Beerke »

Basil schreef:de kabelbediening van het CDL kan enkel nog gekocht worden bij Ashcroft, ongeveer een 250euro dacht ik-
Net geen 300euro,
Je kan ook een kit kopen voor de modellen waar geen difflock in zit.
Is wel wat werk( tussenbak demonteren en opdoen)
Kost nog eens een 270euro.(niet geplaatst)

http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... t&catId=72

grtz
J'aime le travail bien fait... ... par les autres! ( Gaston attitude ;-))
mud diggah

Interessant filmke op ashcroft, en die mag dat zeker komen installeren voor 300 euro :twisted:
bsm

Als je een beetje handig bent lijkt mij dat kabeltje ook wel doenbaar als je eens bij de fietsenmaker passeert en je bent er voor 1/10e van de prijs klaar mee. ;)
Roever
LROCB-Member

Ongelezen bericht door Roever »

discofreak schreef:Td5 met automaat is zalig om mee te rijden
Hmmm, diene automaat is zowat mn enige ergenis!?!
mud diggah

bsm schreef:Als je een beetje handig bent lijkt mij dat kabeltje ook wel doenbaar als je eens bij de fietsenmaker passeert en je bent er voor 1/10e van de prijs klaar mee. ;)
Maar dinne fietsenmaker zal ni zo sexy zijn vrees ik :roll:
eL Tee
lrocb_lidnr: 538

Ongelezen bericht door eL Tee »

Bwoa... Ge kunt chance hebben...

Afbeelding
George S. Patton schreef:If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
mud diggah

Haha goe'ke El Tee!

Ma nu efkes terug on topic, nog bevindingen ivm de automaatbak?ik ben fan v automaatbakken, ma in dit geval zou ik het wel durven overwegen..
sketcher

mud diggah schreef:Haha goe'ke El Tee!

Ma nu efkes terug on topic, nog bevindingen ivm de automaatbak?ik ben fan v automaatbakken, ma in dit geval zou ik het wel durven overwegen..
Ik heb in mijn zoektocht naar een goede Disco met hele slecht en hele goede automaten gereden. Ik heb geen klachten over die van mij, een Disco is natuurlijk geen racemonsrer dus heel snel schakelen moet je niet verwachten maar die van mij schakelt soepel. Na nieuwe olie en filter wat km´s geleden nog iets lekkerder. Ik doe veel snelweg km en de onvermijdelijke files, dan is een automaat natuurlijk heerlijk. In het terrein heeft het zijn voor en nadelen, een handbak is daar natuurlijk beter.

De automaten zijn van ZF (correct me if I am wrong) en zijn redelijk betrouwbaar maar een reparatie is natuurlijk al snel duurder dan een handbak. Ook iets om in het achterhoofd te houden. Ik zocht om die reden ook naar een handbak maar wil mijn automaat nu zeker niet meer kwijt.
Paul,

bsm

sketcher schreef:In het terrein heeft het zijn voor en nadelen, een handbak is daar natuurlijk beter.
Dat dacht ik ook, maar dat is niet zo.
Ik heb zelf ook gezocht naar een goeie met een handbak, want die zijn zeldzamer en duurder dan de automaten, voor het off-road werk. Ik rij dus al enkele jaren met een handbak en heb eens de kans gekregen om een dag met een automaat te rijden en ik moet zeggen dat ik vanaf toen spijt heb van mijn Td5 manual. Een automaat is zowel op als naast de weg een aanrader. Ik kan niets zeggen over verbruik of betrouwbaarheid enkel het rijden on- en off-road.
sketcher

bsm schreef:
sketcher schreef:In het terrein heeft het zijn voor en nadelen, een handbak is daar natuurlijk beter.
Ik heb zelf ook gezocht naar een goeie met een handbak, want die zijn zeldzamer en duurder dan de automaten, voor het off-road werk. Ik rij dus al enkele jaren met een handbak en heb eens de kans gekregen om een dag met een automaat te rijden en ik moet zeggen dat ik vanaf toen spijt heb van mijn Td5 manual. Een automaat is zowel op als naast de weg een aanrader. Ik kan niets zeggen over verbruik of betrouwbaarheid enkel het rijden on- en off-road.
Ik heb geen klachten over mijn automaat off-road maar ben wel benieuwd waarom je een handbak niet beter vindt. Het fijne van een automaat in het terrein is dat je je wellicht beter kunt concentreren op andere dingen dan schakelen, je kan hem locken in een versnelling maar het lijkt me dat je met een handbak toch meer controle hebt en bv ook met de koppeling kunt spelen.
Paul,

bsm

sketcher schreef:Ik heb geen klachten over mijn automaat off-road maar ben wel benieuwd waarom je een handbak niet beter vindt. Het fijne van een automaat in het terrein is dat je je wellicht beter kunt concentreren op andere dingen dan schakelen, je kan hem locken in een versnelling maar het lijkt me dat je met een handbak toch meer controle hebt en bv ook met de koppeling kunt spelen.
Je kan zoals je zelf al aangeeft kan je ook bij een automaat je versnelling kiezen en je concentreren op andere dingen dan je koppeling. Bij een automaat blijft de motor draaien, bij een handgeschakelde valt die stil als je gekozen versnelling te groot is, met de koppeling spelen is heel moeilijk en ook helemaal niet gezond, je koppeling houdt het niet zo lang uit als een koppelomvormer. Het is me al meermaals voorgevallen dat je op een helling wat snelheid wil maken en daarvoor is dan de 1L te klein en dat steile stukje op het einde van de helling haalt ie dan weer net niet in 2L en op de helling schakelen kan je met een manuele ook al vegeten.
Ook weer niet overdrijven he, ik ben zeer tevreden van mijn eerste LR en ik laat op het terrein verschillende niet LR achter mij, maar mijn volgende op het verlanglijstje is een D3(4?) automaat.
alanius

Ongelezen bericht door alanius »

sketcher schreef:
bsm schreef:
Ik heb geen klachten over mijn automaat off-road maar ben wel benieuwd waarom je een handbak niet beter vindt. Het fijne van een automaat in het terrein is dat je je wellicht beter kunt concentreren op andere dingen dan schakelen, je kan hem locken in een versnelling maar het lijkt me dat je met een handbak toch meer controle hebt en bv ook met de koppeling kunt spelen.
handbak beter in't terrein :?: dacht het niet. Die theorie is zowat verdwenen in het off-road wereldje.
Met een automaat zit je altijd juist van versnelling, kom je toch tekort trek je deze een vitesse lager en je kan verder. met een manuele schakelen is het meestal te laat...
Automaat kan je rustig op ralenti laten bollen en als het spant gas geven, manueel: klein 1 en dan gasgeven dan is de versnelling ook nouga bollen.
Geen koppeling die je kan opstoken!
koppelomvormer pakt ook veel kloppen op waardoor uw aandrijflijn niet zohard wordt belast.

Wat zijn de nadelen van een automaat:
- starter kapot = mizerie want die kan je niet ingang trekken
- afremmen op de motor is minder dan manuele
=> koeling automaat moet goed gedimensioneerd zijn naar gelang de toepassing (echter dat geld ook voor manuele boite)

al onze def's en speelmachien zijn automaten, dus mij moet je niet overtuigen dat een automaat stukken beter is :mrgreen:
sketcher

alanius schreef:
handbak beter in't terrein :?: dacht het niet. Die theorie is zowat verdwenen in het off-road wereldje.
Met een automaat zit je altijd juist van versnelling, kom je toch tekort trek je deze een vitesse lager en je kan verder. met een manuele schakelen is het meestal te laat...
Automaat kan je rustig op ralenti laten bollen en als het spant gas geven, manueel: klein 1 en dan gasgeven dan is de versnelling ook nouga bollen.
Geen koppeling die je kan opstoken!
koppelomvormer pakt ook veel kloppen op waardoor uw aandrijflijn niet zohard wordt belast.

Wat zijn de nadelen van een automaat:
- starter kapot = mizerie want die kan je niet ingang trekken
- afremmen op de motor is minder dan manuele
=> koeling automaat moet goed gedimensioneerd zijn naar gelang de toepassing (echter dat geld ook voor manuele boite)

al onze def's en speelmachien zijn automaten, dus mij moet je niet overtuigen dat een automaat stukken beter is :mrgreen:
Goed te weten! Nu ben ik nu nog blijer met mijn automaat :mrgreen:

Ik rem overigens vaak op de bak af, dan zet ik de bak bv terug naar de 3de versnelling (wel goed weten bij welke snellheid dat verandwoord is 8) )
Paul,

eL Tee
lrocb_lidnr: 538

Ongelezen bericht door eL Tee »

Ik roer 't liefst in de pot... Liefst geen automaat voor mij, doch ik ben er niet vies van voor woon-werk verkeer. Maar off-road verkies ik persoonlijk een manuele versnellingsbak.

Trouwens, wat zou ik aanvangen met een automaat in een Series? Ik zou me beginnen vervelen. Ik heb slechts 4 pookjes en een servo-loos stuur te bedienen. Neem daar een pookje van weg, en ik ga me potsierlijk vervelen. :lol:

Alle stokheid op een gekje: met een automaat ben je idd. gemakkelijker af voor off-road rijden, maar IK vind dit niet meer off-road rijden. 't Is niet meer 'puur'... En al zeker niet met al die electronica die je in de recentste LRs ziet. Zand voor je? Terrain Response op standje "zand" en de wagen gaat er gezapig door. Moet je daarvoor off-road kunnen rijden? Weinig, héél weinig. En wat als de boel uitvalt? Dan sta je daar voor lul. Je kan gewoon niet meer rijden. En Bibi met z'n foorkar, wel die rijdt overal gezapig door. Zonder electronica.
George S. Patton schreef:If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
defje

Ongelezen bericht door defje »

sketcher schreef:
alanius schreef: Ik rem overigens vaak op de bak af, dan zet ik de bak bv terug naar de 3de versnelling (wel goed weten bij welke snellheid dat verandwoord is 8) )
Je kunt met de tiptronic toch gewoon één versnelling terugschakelen? Je moet dat alleen niet doen als je 170 km/uur rijdt!
sketcher

defje schreef: Je kunt met de tiptronic toch gewoon één versnelling terugschakelen? Je moet dat alleen niet doen als je 170 km/uur rijdt!
Welke tiptronic? Mijn Disco 2 heeft dat niet hoor, wel schuiftronic misschien :lol:
eL Tee schreef:Ik roer 't liefst in de pot... Liefst geen automaat voor mij, doch ik ben er niet vies van voor woon-werk verkeer. Maar off-road verkies ik persoonlijk een manuele versnellingsbak.

Trouwens, wat zou ik aanvangen met een automaat in een Series? Ik zou me beginnen vervelen. Ik heb slechts 4 pookjes en een servo-loos stuur te bedienen. Neem daar een pookje van weg, en ik ga me potsierlijk vervelen. :lol:

Alle stokheid op een gekje: met een automaat ben je idd. gemakkelijker af voor off-road rijden, maar IK vind dit niet meer off-road rijden. 't Is niet meer 'puur'... En al zeker niet met al die electronica die je in de recentste LRs ziet. Zand voor je? Terrain Response op standje "zand" en de wagen gaat er gezapig door. Moet je daarvoor off-road kunnen rijden? Weinig, héél weinig. En wat als de boel uitvalt? Dan sta je daar voor lul. Je kan gewoon niet meer rijden. En Bibi met z'n foorkar, wel die rijdt overal gezapig door. Zonder electronica.
Een scherpe mening zoals altijd :thumbup: Je hebt deels gelijk vind ik. Zoals ik al schreef heb je meer controle met een handbak en ben je dus ook meer involved (kan even geen goed nl woord vinden) Maar ook met automaat vind ik dat je in een Disco 2 nog genoeg te doen en alles behalve saai. In het terrein bepaal ik nog altijd in welke versnelling hij staat. Ik heb nooit het gevoel dat ik word gereden. Iets wat ik bij een Disco 3 en 4 met zijn op zich mooie systemen wel vind.
Paul,

mud diggah

als laatste vraag, maar niet onbelangrijk...
wat zijn zo de gangbare prijzen voor een 2000-2002 TD5?
>200d km, airco en leder... de rest is onbelangrijk!

ik kom er tegen van 5000 tot zelfs 9000 euro!!!
maar dewelke zijn correct geprijsd? :eh:
erik l
LROCB-Member

Ongelezen bericht door erik l »

die 9000 lijkt mij er toch zwaar over voor een 2000-2002 met >200dkm

1/in mei 2012 heb ik met mijn toenmalige Disco II een ongeval gehad (zie ander bericht), waarbij de wagen total loss werd verklaard. Het ging om een HSE TD5 uit 2003 met airco-leder-luchtvering-enz. met toen 131dkm erop. Volledige onderhoudshistorie, in perfecte staat.
Waarde van het voertuig voor het ongeval werd geschat in 1ste instantie op 9500, na nen hoop gediscussieer heb ik er uiteindelijk meer gekregen, maar dit was volgens mij meer te danken aan het feit dat ik al mijn verzekeringen bij dezelfde agent heb en ermee dreigde deze allemaal stop te zetten als ik ni meer zou krijgen. enfin, expert vond dat de wagen 9500 waard was op dat moment.
2/kort voor nieuwjaar kreeg ik een gelijkaardige wagen uit 2003 gepresenteerd met 155dkm, weer airco-leder-luchtvering enz. 1ste eigenaar, volledige onderhoudshistorie, heel propere wagen. Vraagprijs was toen 6800, maar ik denk dat een bod van 6000 wel volstaan zou hebben.

hopelijk heb je hier wat aan,

grtz

erik
mud diggah

Het lijkt mij zo dat vraagprijs en effectieve waarde in dit geval dus steeds zo'n 1500 à 2000 uit elkaar liggen om 1 of andere reden! Vraag is alleen of de verkopers een spel spelen of dat geld er echt v willen :think:
seriesfan

Ongelezen bericht door seriesfan »

Op landrover prikpaginamarkt staat er een van 2004 met 160000km, lijkt mij toch niet duur.
Waartoe zijn wij op aarde ?
sketcher

seriesfan schreef:Op landrover prikpaginamarkt staat er een van 2004 met 160000km, lijkt mij toch niet duur.
http://landrover.paginamarkt.nl/discove ... 21697.html

Hij ziet er netjes uit, prijs is zeer redelijk. Deze is uit 2004 dus heeft waarschijnlijk geen Difflock en dat kan dan ook niet meer geïnstalleerd worden. (tenzij je een nieuwe tussenbak steekt) Een klein aantal van deze leeftijd had de difflock als optie besteld.

Ik zie niets over luchtvering dus ik denk dat dat er niet opzit. Iets wat in onderhoud kan schelen. Ik zie geen mistlampen, dat kan op een lowspec Disco duiden. Vraag dus naar Airco, Radio stuurbediening, cruisecontrol (geen nood als het er niet opzit, zeer makkelijk achteraf te installeren) Interieur leder of stof.

De auto heeft een snorkel en General Grabbers dus is waarschijnlijk in het terrein geweest, dat kan extra slijtage betekenen, extra goed kijken dus.

Prijs is zeer goed, ik zou zeker eens gaan kijken.

Dat de prijzen zo uiteen lopen heb ik zelf ook ondervonden. In veel gevallen wordt die prijs omhoog gedreven door sentimentele gevoelens van de vorige eigenaar. Iets waar ik zeker ook aan leed (en daarom de Disco hou) Ik zou zeggen goed onderhandelen. Dat gaat makkelijker als je er al wat gezien hebt zodat je weet wat je voor welk geld kan verwachten. Ik heb die van mij zo goed onderhandeld dat de verkoper moest huilen. Iets waar ik me nog altijd een beetje schuldig over voel, maar er zat zoveel achterstallig onderhoud aan dat het wel een eerlijke prijs was.
Paul,

Basil

Bij een MY2003/2004 kan er wel een difflock gemonteerd worden achteraf.
De Rob heeft het gedaan bij mijn 2004 Disco2 en dit zonder een nieuwe tussenbak te monteren.
TEAM garage "DE SCHUUR"
sketcher

Basil schreef:Bij een MY2003/2004 kan er wel een difflock gemonteerd worden achteraf.
De Rob heeft het gedaan bij mijn 2004 Disco2 en dit zonder een nieuwe tussenbak te monteren.
Echt waar? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik heb altijd begrepen dat dat niet kon. Wat kost zo een kidje dan? Waarschijnlijk nog duurder dan die van een pre 2002/2003. Interessant :thumbup:
Paul,

Basil

sketcher schreef:
Basil schreef:Bij een MY2003/2004 kan er wel een difflock gemonteerd worden achteraf.
Echt waar? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik heb altijd begrepen dat dat niet kon. Wat kost zo een kidje dan? Waarschijnlijk nog duurder dan die van een pre 2002/2003. Interessant :thumbup:
Ja echt, ge moogt het komen testen, ver is't niet voor u

Hier kunt ge alles vinden, de Rob heeft het echter allemaal zelf "gemaakt" maar het gaat dus wel.

Grt
TEAM garage "DE SCHUUR"
Beerke
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 519

Ongelezen bericht door Beerke »

sketcher schreef:
Euh, kijk eens enkele vele posts hoger :mrgreen:
Beerke schreef: Net geen 300euro,
Je kan ook een kit kopen voor de modellen waar geen difflock in zit.
Is wel wat werk( tussenbak demonteren en opdoen)
Kost nog eens een 270euro.(niet geplaatst)

grtz
J'aime le travail bien fait... ... par les autres! ( Gaston attitude ;-))
mud diggah

hier mag een slotje op, sinds dinsdag staat er een dieseltje op de oprit.. en ja, alweer een vw :oops:
maar ooit komt er wel nog een LR bij.. OOIT :roll:

toch bedankt aan alleman hier om gebruikersfeedback te geven!
Plaats reactie