beste LR fanaten,
ik sta op het punt mijn ophanging te vervangen, daar de schokbrekers weg zijn en de bushes ook hun beste leeftijd hebben gehad!
nu krijg ik heel veel verschillende opties aangeboden. heb mijn zinnen gezet op terrafirma veren en schokbrekers. maar nu is de vraag wat is het beste te doen en wat moet in allemaal erbij nemen. ik zoek vooral meer stijfheid in de wagen, en voor het oog wil ik hem hoger hebben staan. de wagen wordt niet ingezet voor zwaar offroad werk, enkel wat roadbooken en lange reizen met een daktent door de alpen. verder moet ik geregeld eens een zware trailer trekken
twee optie qua pakketen:
optie 1
2inch lift kit met standard lengte schokbrekers. wat moet ik hier nog bij nemen naast het bevestigings materiaal voor de veren een een bush kit?
optie 2
2 inch lift kit met pro sport dempers die 2 inch langer zijn. hierbij moet ik zeker de remleidingen vervangen, dislocations cones zetten, maar moet ik hier ook verlengde bumpstops monteren?
ik hoor graag jullie mening en advies. ik ga het deze maand vervangen omdat in augustus ik met een zware trailer naar Oosterijk moet en niet meer met deze ophanging zo ver wil reizen. tevens heb ik geen zin om extra veel geld uit te geven aan iets wat ik niet nodig ga hebben. de correctie armen ga ik wel nog vervangen maar dat op een later moment, daar mij al is verteld dat je zeker zo kunt rijden. daarvoor heb ik al mijn keuze gemaakt voor de QT armen die voor de achterste een dubbel gebogen heeft met rockslider.
alvast bedankt voor jullie tips!
Jaap
2 inch verhoging
- jaapsdef
- lrocb_lidnr: 1227
-
- lrocb_lidnr: 0
Re: 2 inch verhoging
Zo een opvallend verhoogde veren/schokbrekerset kun je vergeten op de keuring,je mag je wagen niet verhogen,wordt direkt afgekeurd,je kunt ook heavy duty veren plaatsen,zijn wat stijver;
Waartoe zijn wij op aarde ?
- alanius
vergeet die terrafirma dempers maar. grootste rommel in mijn ogen, bijna een serieus ongeval mee gehad om dat beide achter dempers op't zelfde moment braken
Als ik van u was:
OME veren eronder
tuff back dempers
Niet het goedkoopste maar wel een zeer goede combinatie voor toch nog confortabel te rijden.
Ik zou standaard dempers steken, uw veer uitslag zal wel iets minder zijn. Maar aangezien u geen terrein doet zal dat vrij weinig rol spelen dan.

Als ik van u was:
OME veren eronder
tuff back dempers
Niet het goedkoopste maar wel een zeer goede combinatie voor toch nog confortabel te rijden.
Ik zou standaard dempers steken, uw veer uitslag zal wel iets minder zijn. Maar aangezien u geen terrein doet zal dat vrij weinig rol spelen dan.
- nielsc
Wat voor wagen is het ?
Indien defender: Als ge gewoon wat meer stijfheid wilt zou ik gewoon orginele heavy duty veren steken voor en achter en standaard schokdempers of tuffbacks steken in standaard hoogte. Op deze manier zal hij ongeveer 1" hoger staan.
Indien defender: Als ge gewoon wat meer stijfheid wilt zou ik gewoon orginele heavy duty veren steken voor en achter en standaard schokdempers of tuffbacks steken in standaard hoogte. Op deze manier zal hij ongeveer 1" hoger staan.
- Henk
- lrocb_lidnr: 30
Als je geregeld een zware dubbelasser moet trekken zou ik hem zeker niet verhogen omdat je dan de achterste as extra gaat belasten.
Gewoon straffere veren en aangepaste schokdempers. Al de rest heb je niet nodig, ook niet als je eens een enkel roadboekje mee doet
Gewoon straffere veren en aangepaste schokdempers. Al de rest heb je niet nodig, ook niet als je eens een enkel roadboekje mee doet
- jaapsdef
nogmaals dank voor jullie adviezen.
ben terug aan het komen van de 2inch verhoging en meer aan het denken om inderdaad heavy duty veren te steken met nieuwe schokbrekers. en begrijp uit jullie woorden dat het beste Tuffback wordt gekozen!!!!!!
wat ik prettig vind aan het idee, is geen problemen krijgen op de keuring en ook niet meer geld naar dien te moeten uitgeven aan correctie armen en zo...
greetz
jaap
ben terug aan het komen van de 2inch verhoging en meer aan het denken om inderdaad heavy duty veren te steken met nieuwe schokbrekers. en begrijp uit jullie woorden dat het beste Tuffback wordt gekozen!!!!!!
wat ik prettig vind aan het idee, is geen problemen krijgen op de keuring en ook niet meer geld naar dien te moeten uitgeven aan correctie armen en zo...
greetz
jaap
- jaapsdef
voila Defje staat op zijn nieuwe veren.
uiteindelijke keuze is geworden Britpart heavy duty veren samen met Bilstein dempers ( gaan tevens mooi samen qua kleur)
zeer tevreden over de eerste km's die ik ermee heb gedaan. lekker strak op de weg, hobbelt wel iets meer maar nog steeds niet zoveel als de Mini van Pa
en resultaat, hij staat een dikke inch hoger.
greetz
uiteindelijke keuze is geworden Britpart heavy duty veren samen met Bilstein dempers ( gaan tevens mooi samen qua kleur)
zeer tevreden over de eerste km's die ik ermee heb gedaan. lekker strak op de weg, hobbelt wel iets meer maar nog steeds niet zoveel als de Mini van Pa

en resultaat, hij staat een dikke inch hoger.
greetz