Vic,victor 15 schreef:schoon spel frank, en al baanvaardig?
Met softtop welFrank Td5 schreef:@Roelandrover
Ik ook maatje, maar krijg je dat zo gekeurd zonder voorruit, zijruiten & dak
Dus toch? Ik heb dat ooit eens gevraagd, en dat werd dan ontkend. Maar als er nu een is die ik er van verdenk dat hij het echt opgezocht heeft ben jij het.Kris schreef:Zonder voorruit moet je wel een helm opzetten als j'op de baan gaat
Artikel 36. Valhelm - beschermende kleding
De bestuurders en passagiers van drie- en vierwielers met motor en van bromfietsen, zonder passagiersruimte, moeten een valhelm dragen.
De bestuurders en passagiers van motorfietsen moeten een valhelm dragen, behalve wanneer zij, conform de bepalingen van artikel 35.1.1, zesde lid, de veiligheidsgordel dragen of vervoerd worden in een kinderbeveiligingssysteem en op voorwaarde dat het voertuig een passagiersruimte heeft; wanneer de vrijstellingen van het verplicht gebruik van de veiligheidsgordel en het kinderbeveiligingssysteem, voorzien in artikel 35.2.1, 2°, 3° en 4°, van toepassing zijn, moet de valhelm worden gedragen; deze bepalingen zijn van toepassing op de driewielers met motor zonder passagiersruimte, waarvan de ledige massa gelijk is aan of hoger dan 400 kg.
De valhelm, gedragen door bestuurders en passagiers die in België wonen, moet, voor de maten van de helmen waarvoor de homologatie is vereist, een homologatieteken dragen waaruit de gelijkvormigheid met de door Ons vastgestelde normen blijkt.
Bestuurders en passagiers van motorfietsen dragen handschoenen, een jas met lange mouwen en een lange broek of een overall, alsook laarzen of bottines die de enkels beschermen.
Onder passagiersruimte moet je voor de toepassing van de Wegcode (gelet op de rechtspraak) een veiligheidskooi verstaan (dus zitplaatsen met daarrond een veiligheidskooi-buizenstel). In de Franstalige versie van het KB wordt "habitacle" gebruikt, hetgeen slaat op veiligheidskooi.
Ondertussen;Peter Puma schreef:Properkes![]()
Enige vooruitgang met het papierwerk ?
Frank Td5 schreef: Ondertussen;
Roze formulier van Douane , hebben we reeds in ons bezit, nu is het afwachten naar het Gelijkvormigheidsattest, dan kunnen we naar de keuring gaan(LV)![]()
Dankzij de hulp van de Rob/LRG![]()
![]()
Ik ook Peter, ik ook...Peter Puma schreef:We zijn benieuwd wanneer er een nummerplaat op zal hangen
Volgens de Rob, verwacht hij nu toch die papieren, een dezer dagen, zo zij hij mij toch ZaterdagPeter Puma schreef:Dat geloof ik graag.
Maar dat zou nu toch in orde moeten komen, niet ?
Ondertussen, zijn we nu 5/08/2012, en hoor er niks meer van...Frank Td5 schreef:Volgens de Rob, verwacht hij nu toch die papieren, een dezer dagen, zo zij hij mij toch ZaterdagPeter Puma schreef:Dat geloof ik graag.
Maar dat zou nu toch in orde moeten komen, niet ?
aller dat is minder he FrankFrank Td5 schreef:Ondertussen, zijn we nu 5/08/2012, en hoor er niks meer van...Frank Td5 schreef:Volgens de Rob, verwacht hij nu toch die papieren, een dezer dagen, zo zij hij mij toch ZaterdagPeter Puma schreef:Dat geloof ik graag.
Maar dat zou nu toch in orde moeten komen, niet ??
brutus 2-zak schreef:ne keer bellen he
Ja Pen.Da is zo nogal dikwijls zo.Als ge menig spel zo ziet staan dan lijkt /oogt het nog in orde...maar eens ge er aan begint ...van prul naar prul,dan begint ge op den duur pfff te zeggen.Penguin schreef:Rob, ge gaat er uw vingers aan verbranden....
Ik ruik niks verbrand, ik ruik vooral een dure rekening en nen Lightweight die te koop komt :pPenguin schreef:Rob, ge gaat er uw vingers aan verbranden....
Ja, en iemand die er de schuld van gaat krijgenMaxweasel schreef:Ik ruik niks verbrand, ik ruik vooral een dure rekening en nen Lightweight die te koop komt :pPenguin schreef:Rob, ge gaat er uw vingers aan verbranden....
Goe daghet weet, zou J.V. zeggenWolf schreef:nen oldtimer moet ook remmen op de TC zulle.
Eerste keuring, geen, auto moet 100% in orde zijn.seriesfan schreef:Wat voor een verschil zit er dan nog tussen een oldtimer en gewone keuring ?
Fout...Penguin schreef:Eerste keuring, geen, auto moet 100% in orde zijn.
Bijna juist...Penguin schreef:Old-time moet daarna niet meer naar de keuring, maar mag enkel maar gebruikt worden bij evenementen of voor testritten in een straal van 20km. Naar de winkel of dergeleijk mogen niet.
Classiccar heeft te maken met uw verzekering, niet met de keuring.Penguin schreef:Classic (of zoiets) is zoals andere wagen, elk jaar naar de keuring en gewoon gebruik
Verandering van spijs doet eten héFrank Td5 schreef: @Max
Uw dure zelfgebouwde groene constructie, die staat toch al te koop![]()
George S. Patton schreef:If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
Ik mis juist nog een betaalbaar 200% waterdicht dekzeil , voor over de laadbak van de ABL trailerRoelandrover schreef:Amai das best proper gedaan!
Als je je LW ook zo gaat soigneren dan zal dat een mooike worden.
Je vrouw zal blij zijn dat je haar nog graag ziet, Frank.Frank Td5 schreef: Bey the way ; je hebt een mooie Discovery Td5 hoor, zie dat ook zéér graag, ook mijn vrouw![]()
eL Tee schreef:Veel anders dan z'n LW & aanhangselen soigneren kan 'm niet doen. Rijden op een pelouse is ook Frank vrij snel beu.
@Frank, zorg maar rap dat da spel van je in orde komt! Dan kunnen we ne keer toeren in de geburen. Geen schrik, The Boar zal 'm er wel uitsleuren wanneer je vast zit
Welk merk is dat ?Frank Td5 schreef:achter de Freemont
Volgens je fotos te zien, heel degelijk omgebouwd en afgewerkt, proficiat !!!wat een praktisch hebbedingetje...
... eigenlijk nen Dodge Journey waarin ze een fiat diesel gelepeld hebben. ('k Heb niet geschreven dat 't gene goeie suf is)Penguin schreef:Ne fiat
Klopt Kris, een Dodge Journey Chrysler, 7 zitter, 2.0 Multijet 136 pk, goede caravan trekker ook, even goed als mijn vorige Defender zelfs, kwa koppel onderinKris schreef:... eigenlijk nen Dodge Journey waarin ze een fiat diesel gelepeld hebben. ('k Heb niet geschreven dat 't gene goeie suf is)Penguin schreef:Ne fiat
Frank,
Hangt er al een plaat aan uwen Leightweight ?