Betreffende een 110 V8 (carb) 1987 ex-mod
Het zit zo dat het schakelen van m'n 110 niet zo vlot gaat.
Telkens ik opschakel graak ik amper in versnelling, met kraken tot gevolg.
Ondertussen heb ik de clutch master en slave cilinder vervangen. (en het clipsje om de pushrod van de slave cilinder aan de koppelingsvork te bevestigen).
(master cilinder lekte, en slave zat maar vast met 1 bout, daar in het andere gat geen draad meer zat).
Ondertussen mooi draad in getapt en goed kunnen bevestigen.
Ik merk maar weinig verschil (mischien zelfs niets).
Toen de slave cilinder eruit was, was de binnenkant van de belhouse droog. dus geen olie op de koppeling en in belhouse.
Nu vermoed ik dat ofwel:
De koppeling op z'n einde aan het komen is.
Aloewel dat de 110 direct stilvalt wanneer 'k in 1ste met handrem op, m'n koppeling stillekes loslaat.
Ook wanneer ik op vlakke weg in 1ste zet en koppeling induw, bolt hij niet naar voor. (dus lost volledig).
Hij trekt ook goed op, zonder te stinken.
De syncro stuk is.
Hoewel ik met dubbbel koppelen probeer tijdens opschakelen, en nog steeds kraakt.
Tussengas bij afschakelen heb ik niet geprobeert, omdat het opschakelen al weinig succces had.
De olie op versnellingsbak is recent vervangen en mooi op het max. gevuld.
Iemand enig idee dat me kan verderhelpen?
