Hulp bij keuze 1ste terreinbanden...
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: di 30 nov, 2010 23:22
Hulp bij keuze 1ste terreinbanden...
Hallo,
Nog niet zo lang geleden heb ik een Defender aangeschaft.... niet veel later kwam de goesting om terrein te rijden!
Nu ben ik van plan om mee te doen met de initiatiecursus enzo..dat ik toch wat basis heb!
Maar ik denk ook dat banden één van de eerste belangrijkste stukken zijn!
Nu rijd ik met de standaard general grabber's op 16 inch velgen en dit zijn de banden die ik in gedachten had om mee terrein te rijden (20/80)
- BF goodrich mud terrain KM2
- Cooper LT-STT
- Goodyear wrangler MT/R
iemand enige ervaring? aanraders ?
dan had ik nog enkele vragen:
- ik ging onmiddelijk andere velgen kopen om die mudbanden op te leggen,
is het verstandig om bij 16 inch te blijven ? of beter 15 ?
- Ik weet niet echt welke maat ik zou moeten nemen, liefst zo groot mogelijk,
maar wel zodat die mooi oogt en nog in regel ben met wetgeving op de weg,
+
Hoe zit dat met de velg dan? want je hebt bij sommige 7 x 16, 8 x 16, ...????
- ik dacht aan zwarte stalen velgen van goss unique, modular, maar moet ik rekening houden met de gaten in die velgen (omwille van modder enzo...) of speelt dit geen rol ?
Het zijn veel vragen, maar ik heb al veel opgezoekt ook, alvast bedankt voor jullie hulp!
Nog niet zo lang geleden heb ik een Defender aangeschaft.... niet veel later kwam de goesting om terrein te rijden!
Nu ben ik van plan om mee te doen met de initiatiecursus enzo..dat ik toch wat basis heb!
Maar ik denk ook dat banden één van de eerste belangrijkste stukken zijn!
Nu rijd ik met de standaard general grabber's op 16 inch velgen en dit zijn de banden die ik in gedachten had om mee terrein te rijden (20/80)
- BF goodrich mud terrain KM2
- Cooper LT-STT
- Goodyear wrangler MT/R
iemand enige ervaring? aanraders ?
dan had ik nog enkele vragen:
- ik ging onmiddelijk andere velgen kopen om die mudbanden op te leggen,
is het verstandig om bij 16 inch te blijven ? of beter 15 ?
- Ik weet niet echt welke maat ik zou moeten nemen, liefst zo groot mogelijk,
maar wel zodat die mooi oogt en nog in regel ben met wetgeving op de weg,
+
Hoe zit dat met de velg dan? want je hebt bij sommige 7 x 16, 8 x 16, ...????
- ik dacht aan zwarte stalen velgen van goss unique, modular, maar moet ik rekening houden met de gaten in die velgen (omwille van modder enzo...) of speelt dit geen rol ?
Het zijn veel vragen, maar ik heb al veel opgezoekt ook, alvast bedankt voor jullie hulp!
- wodan
- Vaste Waarde
- Berichten: 464
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2005 16:52
- Woonplaats: O-VL
Re: Hulp bij keuze 1ste terreinbanden...
Welkom hier baksteen, euh... profit 

85 K30,6.2D,th400,NP208,D60/FF14B,4.56 Detroit lock,36/12.5/16.5 GdYr MT
08 GMT911 HD CCSB,6.6TD LMM, All1000, 285/65R18 BFG AT
08 GMT911 HD CCSB,6.6TD LMM, All1000, 285/65R18 BFG AT
- SALLHAMv8
- LROCB-Member
- Berichten: 176
- Lid geworden op: ma 12 jan, 2004 16:58
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Beauvechain
Re: Hulp bij keuze 1ste terreinbanden...
Gewoon met die grabbers gaan. Die bandjes kunnen al wel wat aan.
Banden worden hier aan de lopende band gekocht en verkocht. Dus je vind wel een goede set tweedehands als je even geduld hebt.
Banden worden hier aan de lopende band gekocht en verkocht. Dus je vind wel een goede set tweedehands als je even geduld hebt.
Land-Rover takes the smooth with the rough.
- Waldorf
- LROCB-Member
- Berichten: 631
- Lid geworden op: do 15 jul, 2004 15:59
- lrocb_lidnr: 501
- Woonplaats: Aalter
Re: Hulp bij keuze 1ste terreinbanden...
Een beginner stoot vlugger op zijn eigen limieten dan op de limieten van zijn banden. Het staat stoer om op Mud banden te rijden, maar de realiteit is dat je het merendeel van je kilometers op het asfalt bolt. En dan zijn die grabbers beter, zuiniger en veiliger. Je zal versteld staan hoe ver je geraakt op gewone banden.
Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2021 Defender 110 D250
1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2021 Defender 110 D250
- eL Tee
- Berichten: 638
- Lid geworden op: do 25 mar, 2004 17:38
- lrocb_lidnr: 538
Re: Hulp bij keuze 1ste terreinbanden...
leer eerst eens te stappen alvorens een setje loopschoenen geschikt voor marathons te overwegen...
George S. Patton schreef:If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
- wodan
- Vaste Waarde
- Berichten: 464
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2005 16:52
- Woonplaats: O-VL
Re: Hulp bij keuze 1ste terreinbanden...
Die jongen heeft het HJ-type 1 virus gekregen, dat komt wel goed, hij wil dat zijn bakske wat stoerder staat en gaat daareL Tee schreef:leer eerst eens te stappen alvorens een setje loopschoenen geschikt voor marathons te overwegen...
na een initiatie misschien eens wat terrein doen... Die KM2's zijn op de baan nog vrij goede banden, dus een ramp zie ik
daar nog niet uit voortkomen

Enkel zoals K² op B4x4 al opmerkte, ga niet te groot of het kan al eens brokken opleveren.
85 K30,6.2D,th400,NP208,D60/FF14B,4.56 Detroit lock,36/12.5/16.5 GdYr MT
08 GMT911 HD CCSB,6.6TD LMM, All1000, 285/65R18 BFG AT
08 GMT911 HD CCSB,6.6TD LMM, All1000, 285/65R18 BFG AT
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: di 30 nov, 2010 23:22
Re: Hulp bij keuze 1ste terreinbanden...
bedankt,... ja blijkbaar had ik hier vroeger al een account aangemaakt, daarmee de switchwodan schreef:Welkom hier baksteen, euh... profit

ok... ik begrijp de reacties, dus gewoon géén terreinbanden kopen,
ik begrijp dat het meeste van de tijd op asfalt zal rijden, maar ik dacht dat het toch een groot verschil maakte met terreinbanden op terrein...
daarom ook dat ik er velgen bij ging kopen, zodat ik zelf iedere keer (gemakkelijk) kon switchen...
- eL Tee
- Berichten: 638
- Lid geworden op: do 25 mar, 2004 17:38
- lrocb_lidnr: 538
Re: Hulp bij keuze 1ste terreinbanden...
je doet natuurlijk wat je wilt met jouw centjes. Indien je ze graag door het raam gooit, weet me plaats en dag/uur via pb te melden. 'k Zal ze komen opvangen...
Je hebt nog geen ervaring off-road, en je wilt nu al off-road banden leggen... Er passeren er hier zo'n tientallen per jaar. Na ongeveer een jaar staat de wagen te koop. 't Vat is af. En ze kunnen nog niet rijden... Een illusie armer...
Een Defender is een TERREINWAGEN, by design! Zo'n ding kan al héél wat off-road wanneer 'm van de band rolt (in ieder geval al meer dan jijzelf).
Leer eerst de wagen kennen en ga dan pas kijken waar je tekortkomingen wenst weg te werken.
Je hebt nog geen ervaring off-road, en je wilt nu al off-road banden leggen... Er passeren er hier zo'n tientallen per jaar. Na ongeveer een jaar staat de wagen te koop. 't Vat is af. En ze kunnen nog niet rijden... Een illusie armer...
Een Defender is een TERREINWAGEN, by design! Zo'n ding kan al héél wat off-road wanneer 'm van de band rolt (in ieder geval al meer dan jijzelf).
Leer eerst de wagen kennen en ga dan pas kijken waar je tekortkomingen wenst weg te werken.
George S. Patton schreef:If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
- steven 90
- Berichten: 285
- Lid geworden op: za 21 aug, 2004 19:49
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Tessenderlo
Re: Hulp bij keuze 1ste terreinbanden...
Soms is een tereinband wel nuttig,je gaat minder snel beginnen driften in een veldweg dan bv op een at'ke.
Als het enkel voor 2de set is dan zou ik iets rechappé aanraden.Ik heb insa special track en ben daar redelijk tevreden van prijs/kwaliteit.
Loodzwaar en niet echt slijtvast maar wel goede banden voor niet te veel geld.
Maar ik zou zoals ze hier al zeggen niet te snel zijn met kopen als je grabbers liggen hebt.
Veel plezier met je aankoop
S
Als het enkel voor 2de set is dan zou ik iets rechappé aanraden.Ik heb insa special track en ben daar redelijk tevreden van prijs/kwaliteit.
Loodzwaar en niet echt slijtvast maar wel goede banden voor niet te veel geld.
Maar ik zou zoals ze hier al zeggen niet te snel zijn met kopen als je grabbers liggen hebt.
Veel plezier met je aankoop
S
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: di 30 nov, 2010 23:22
Re: Hulp bij keuze 1ste terreinbanden...
eL Tee schreef:je doet natuurlijk wat je wilt met jouw centjes. Indien je ze graag door het raam gooit, weet me plaats en dag/uur via pb te melden. 'k Zal ze komen opvangen...
Je hebt nog geen ervaring off-road, en je wilt nu al off-road banden leggen... Er passeren er hier zo'n tientallen per jaar. Na ongeveer een jaar staat de wagen te koop. 't Vat is af. En ze kunnen nog niet rijden... Een illusie armer...
ik denk niet dat ik geld door het raam gooi als ik eerst op enkele forums info vraag aan kenners! VOOR ik actie onderneem
ik begrijp de reactie, maar je moet ook begrip opbrengen voor een nieuweling die er nog de ballen van kent!
- henry-john
- Berichten: 145
- Lid geworden op: di 30 okt, 2007 23:40
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Gent
Re: Hulp bij keuze 1ste terreinbanden...
Ni po letten profitprofit schreef:eL Tee schreef:je doet natuurlijk wat je wilt met jouw centjes. Indien je ze graag door het raam gooit, weet me plaats en dag/uur via pb te melden. 'k Zal ze komen opvangen...
Je hebt nog geen ervaring off-road, en je wilt nu al off-road banden leggen... Er passeren er hier zo'n tientallen per jaar. Na ongeveer een jaar staat de wagen te koop. 't Vat is af. En ze kunnen nog niet rijden... Een illusie armer...
ik denk niet dat ik geld door het raam gooi als ik eerst op enkele forums info vraag aan kenners! VOOR ik actie onderneem
ik begrijp de reactie, maar je moet ook begrip opbrengen voor een nieuweling die er nog de ballen van kent!

em heeft zeker een punt, maar muds kunnen zeker gn kwaad op de baan, zeker de STT's zijn zalig...
ik heb denkik al meer rubbers gehad dan de meesten hier kunnen opsommen

mijn def is weggegaan nu na 4jaar.... wegens niet voldoen aan de tegenwoordige eisen...
als je raad wilt, altijd welkom, vanwaar ben je ergens?
Grtz
HJ

Overkill is underrated...
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: Hulp bij keuze 1ste terreinbanden...
Gij hebt met elke set banden die je ooit gehad hebt te weinig km gebold zowel off- als on-road om een deftig oordeel te kunnen vellen over de verschillende banden
Er zijn er die met A/T's meer kunnen en beter off-road kunnen bollen dan sommigen met de duurste en hoogst aan geschreven off-road banden

Er zijn er die met A/T's meer kunnen en beter off-road kunnen bollen dan sommigen met de duurste en hoogst aan geschreven off-road banden
- steven 90
- Berichten: 285
- Lid geworden op: za 21 aug, 2004 19:49
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Tessenderlo
Re: Hulp bij keuze 1ste terreinbanden...
Penguin schreef:Gij hebt met elke set banden die je ooit gehad hebt te weinig km gebold zowel off- als on-road om een deftig oordeel te kunnen vellen over de verschillende banden![]()
Er zijn er die met A/T's meer kunnen en beter off-road kunnen bollen dan sommigen met de duurste en hoogst aan geschreven off-road banden
Nu ook niet overdrijven hé,ne simex gaat altijd verder als een bf at'ke.
En zo van die kunnen rijden uitspraken worden meestal aan den toog gedaan.
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: Hulp bij keuze 1ste terreinbanden...
Ik zelf sta heel zelden aan den toog, laat staan in een cafe 

-
- LROCB-Member
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
- lrocb_lidnr: 349
- Woonplaats: Brugge
Re: Hulp bij keuze 1ste terreinbanden...
Als je het mij vraag leer eerst rijden op terrein met de banden die er op liggen, zo leer je de wagen kennen
Ja terrein rijden moet je echt leren en dan kan je mss andere banden en zo verder gaan dan wordt het alleen maar leuker
Ja terrein rijden moet je echt leren en dan kan je mss andere banden en zo verder gaan dan wordt het alleen maar leuker
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: Hulp bij keuze 1ste terreinbanden...
Zo is dat!
Eerst leren rijden met standaard, op normaal terrein. Is al fun genoeg.
Wil je meer... nagaan waar het probleem ligt als je vast raakt of te veel sukkelt.
Chauffeur? Banden? eventueel andere aanpassingen aan de wagen?
Maar alles hangt er vanaf tot hoe ver je de grensen wil verleggen. En hoe beter je wagen wordt, hoe minder de uitdaging en hoe minder de fun, of je moet zwaarder terrein vinden. (En tegenwoordig moeten ze dit al in het verre buitenland gaan zoeken om nog wat te kunnen spelen met hun wagen)
Eerst leren rijden met standaard, op normaal terrein. Is al fun genoeg.
Wil je meer... nagaan waar het probleem ligt als je vast raakt of te veel sukkelt.
Chauffeur? Banden? eventueel andere aanpassingen aan de wagen?
Maar alles hangt er vanaf tot hoe ver je de grensen wil verleggen. En hoe beter je wagen wordt, hoe minder de uitdaging en hoe minder de fun, of je moet zwaarder terrein vinden. (En tegenwoordig moeten ze dit al in het verre buitenland gaan zoeken om nog wat te kunnen spelen met hun wagen)
- zeerover
- Berichten: 448
- Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:59
- lrocb_lidnr: 548
- Woonplaats: Merelbeke
Re: Hulp bij keuze 1ste terreinbanden...
Hoe groffer de band, hoe vaster je raakt.
Ik geef 1 belangrijke tip zorg voor een goed recovery punt,goede linten en goede shackles. Rij mee met 1 of de 2 clubs eerst als bijrijder. Als je twijfelt neem een omweg. Luister niet naar degene die "gas geve" zegt.

Ik geef 1 belangrijke tip zorg voor een goed recovery punt,goede linten en goede shackles. Rij mee met 1 of de 2 clubs eerst als bijrijder. Als je twijfelt neem een omweg. Luister niet naar degene die "gas geve" zegt.
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur


- the savage
- LROCB-Member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: za 20 mei, 2006 17:49
- lrocb_lidnr: 345
- Woonplaats: welle
Re: Hulp bij keuze 1ste terreinbanden...
'k heb bfg at's gekocht indertijd, zeer goede all rounder, verrast zelfs nog in modder. patrols op grove noppen reden zich voor mij vast en 'k reed er normaal door (mits ook wel wat wielspin maar soit).
toen ik aan de 8mm kwam op de at, was er 't beste wel al af (na 3 jaar bollen) en heb ik me een okkazie set bfg mt's gekocht op wolven.
rekening houden als je bfg at's pakt dat die de 1e 30.000km wel gladjes zijn op de baan, dat betert wel, nu heb ik nog een 5 mm over en houden zeeeer goed de baan
totaal gereden km's met de at's tot hiertoe 130.000km's ('k denk er 150 a 170k mee te halen 'k heb nu nog 5 mm over)
toen ik aan de 8mm kwam op de at, was er 't beste wel al af (na 3 jaar bollen) en heb ik me een okkazie set bfg mt's gekocht op wolven.
rekening houden als je bfg at's pakt dat die de 1e 30.000km wel gladjes zijn op de baan, dat betert wel, nu heb ik nog een 5 mm over en houden zeeeer goed de baan

totaal gereden km's met de at's tot hiertoe 130.000km's ('k denk er 150 a 170k mee te halen 'k heb nu nog 5 mm over)



kurt aka the savage
gordon finest scotch - highland ale
aut inveniam viam aut faciam
- henry-john
- Berichten: 145
- Lid geworden op: di 30 okt, 2007 23:40
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Gent
Re: Hulp bij keuze 1ste terreinbanden...
mijn dagelijkse eisenxxx & Tornado schreef:Ik val hier, in dit topic, van de ene verbazing in de andere.henry-john schreef:mijn def is weggegaan nu na 4jaar.... wegens niet voldoen aan de tegenwoordige eisen...
![]()

ik verlangde er teveel van OP de baan, en de disco kan MEER als genoeg offroad naar mijn goesting

Overkill is underrated...
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: di 30 nov, 2010 23:22
Re: Hulp bij keuze 1ste terreinbanden...
ik ben van Lauwe, regio Kortrijk/menenhenry-john schreef:Ni po letten profitprofit schreef:eL Tee schreef:je doet natuurlijk wat je wilt met jouw centjes. Indien je ze graag door het raam gooit, weet me plaats en dag/uur via pb te melden. 'k Zal ze komen opvangen...
Je hebt nog geen ervaring off-road, en je wilt nu al off-road banden leggen... Er passeren er hier zo'n tientallen per jaar. Na ongeveer een jaar staat de wagen te koop. 't Vat is af. En ze kunnen nog niet rijden... Een illusie armer...
ik denk niet dat ik geld door het raam gooi als ik eerst op enkele forums info vraag aan kenners! VOOR ik actie onderneem
ik begrijp de reactie, maar je moet ook begrip opbrengen voor een nieuweling die er nog de ballen van kent!
em heeft zeker een punt, maar muds kunnen zeker gn kwaad op de baan, zeker de STT's zijn zalig...
ik heb denkik al meer rubbers gehad dan de meesten hier kunnen opsommen![]()
mijn def is weggegaan nu na 4jaar.... wegens niet voldoen aan de tegenwoordige eisen...
als je raad wilt, altijd welkom, vanwaar ben je ergens?
Grtz
HJ
bedankt voor alle reacties, ik denk dat ik eerst wat ga oefenen en proberen, dan es kijken voor km2's

- eL Tee
- Berichten: 638
- Lid geworden op: do 25 mar, 2004 17:38
- lrocb_lidnr: 538
Re: Hulp bij keuze 1ste terreinbanden...
Ah... Dat verklaart veelprofit schreef:Ik ben van Lauwe, regio Kortrijk

Écht?profit schreef:bedankt voor alle reacties

Wijs besluit. Zéér wijs...profit schreef:ik denk dat ik eerst wat ga oefenen en proberen...
. . . Z U C H T . . .dan es kijken voor km2's
George S. Patton schreef:If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
- Henk
- Berichten: 3579
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
- lrocb_lidnr: 30
- Woonplaats: De Pinte
Re: Hulp bij keuze 1ste terreinbanden...
@LT: waarom zucht ?
Een BFG Mud kan meer dan de meesten ooit zullen nodig hebben
Een BFG Mud kan meer dan de meesten ooit zullen nodig hebben
- henry-john
- Berichten: 145
- Lid geworden op: di 30 okt, 2007 23:40
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Gent
Re: Hulp bij keuze 1ste terreinbanden...
sommigen gade hier nooit ECHT wegkrijgen zenne



Overkill is underrated...
-
- Berichten: 195
- Lid geworden op: zo 27 jul, 2003 18:40
- lrocb_lidnr: 374
- Woonplaats: Hemiksem
Re: Hulp bij keuze 1ste terreinbanden...
+1xxx & Tornado schreef:Ik ben nu iets meer dan 5 jaar actief in het LR wereldje waarvan precies 4,5 jaar als bezitter.eL Tee schreef:Er passeren er hier zo'n tientallen per jaar. Na ongeveer een jaar staat de wagen te koop. 't Vat is af. En ze kunnen nog niet rijden... Een illusie armer...
Inderdaad, Olivier (familie van Olievijf??) heeft ferm gelijk, ik begrijp zijn "zucht" maar al te goed.
We hebben er hier al veel weten komen, veel geld zien uitgeven en met de staart tussen de benen stilletjes zien verdwijnen.
Jongens, hou het low-budget, je houdt het langer uit en de pret is des te groter.
low budget, slow budget en t blijft betaalbaar.
en als ge ooit ne keer alles in puin rijd is t ni t einde van de wereld,
of het budget.
rijden en sleutelen , t is een hobby
- steven 90
- Berichten: 285
- Lid geworden op: za 21 aug, 2004 19:49
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Tessenderlo
Re: Hulp bij keuze 1ste terreinbanden...
xxx & Tornado schreef:Ik ben nu iets meer dan 5 jaar actief in het LR wereldje waarvan precies 4,5 jaar als bezitter.eL Tee schreef:Er passeren er hier zo'n tientallen per jaar. Na ongeveer een jaar staat de wagen te koop. 't Vat is af. En ze kunnen nog niet rijden... Een illusie armer...
Inderdaad, Olivier (familie van Olievijf??) heeft ferm gelijk, ik begrijp zijn "zucht" maar al te goed.
We hebben er hier al veel weten komen, veel geld zien uitgeven en met de staart tussen de benen stilletjes zien verdwijnen.
Jongens, hou het low-budget, je houdt het langer uit en de pret is des te groter.
Hou het low budget,geef max 7500 € aan een afgeleefde ninety uit

- tom D.
- Berichten: 245
- Lid geworden op: ma 08 nov, 2004 22:45
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Hoegaarden
Re: Hulp bij keuze 1ste terreinbanden...
Strikesteven 90 schreef:xxx & Tornado schreef:Ik ben nu iets meer dan 5 jaar actief in het LR wereldje waarvan precies 4,5 jaar als bezitter.eL Tee schreef:Er passeren er hier zo'n tientallen per jaar. Na ongeveer een jaar staat de wagen te koop. 't Vat is af. En ze kunnen nog niet rijden... Een illusie armer...
Inderdaad, Olivier (familie van Olievijf??) heeft ferm gelijk, ik begrijp zijn "zucht" maar al te goed.
We hebben er hier al veel weten komen, veel geld zien uitgeven en met de staart tussen de benen stilletjes zien verdwijnen.
Jongens, hou het low-budget, je houdt het langer uit en de pret is des te groter.
Hou het low budget,geef max 7500 € aan een afgeleefde ninety uit



- jox
- Berichten: 147
- Lid geworden op: zo 04 jan, 2004 18:38
- lrocb_lidnr: 520
- Woonplaats: Alken
Re: Hulp bij keuze 1ste terreinbanden...
Je bent de frituurolie er vergeten bij te tellen.xxx & Tornado schreef:Aankoop 7000
Restwaarde na 4,5 jaar 3000
Verlies op 4,5 jaar 4000
Waardevermindering per jaar 4000 : 4,5 = 888 Euro
Verzekering per jaar 295
Rijtaks 105
Totaal 888 + 295 + 105 = 1288 : 12 = 107 euro per maand. (Half uurke werken dus)
Henry John wordt ongemakkelijk als hij deze cijfers aanschouwt.
110 DCPU 2003 : GO BEYOND
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: Hulp bij keuze 1ste terreinbanden...
en nieuw motorke
- Henk
- Berichten: 3579
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
- lrocb_lidnr: 30
- Woonplaats: De Pinte
Re: Hulp bij keuze 1ste terreinbanden...
en die zwarte wolf velgen met XZL banden
en die 2 lockers
en die 2 lockers
-
- LROCB-Member
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
- lrocb_lidnr: 349
- Woonplaats: Brugge
Re: Hulp bij keuze 1ste terreinbanden...
lockers wa is da?? en mag da wel??? 

- fredjes
- Berichten: 71
- Lid geworden op: za 05 apr, 2008 14:52
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Bevelly Hills
Re: Hulp bij keuze 1ste terreinbanden...
HD stuurstangen en 8 reservewielen...Henk schreef:en die zwarte wolf velgen met XZL banden
en die 2 lockers
DEF td5 '00
Disco I '91 200td (gone)
RRC '79 (ooit under construction)
Disco I '91 200td (gone)
RRC '79 (ooit under construction)