http://forums.lr4x4.com/index.php?showtopic=67093
Of een foto.

Ja, dit verhaal is vergelijkbaar.tracker schreef:ge weet wat ik voorhad he sijmen...
vorig jaar rond deze tijd...op weg naar de pyreneen!
300tdi???!!!...
+1Wolf schreef:ik dacht dat den 200Tdi den beste was.
Ik probeer zo veel mogelijk info te verzamelen. Zodat we de problemen kunnen analyseren. Gelieve hier de foto's en info te posten over problemen met drijfstangen en kruk-assen.Vae Victus schreef:onze 300tdi heeft toch al wat meegemaakt en blijft draaien...dat het af en toe "zorgenkinderen" zijn staat vast, maar ze blijven geven. In mijn ogen onverwoestbaar.
Hier ook!elbekko schreef: * Middelste stud van rocker shaft draad in de culasse kwijt
* [zwaar gecensureerd] koelsysteem
Koelproblemen daar heb ook al over gehoord maar ik denk dat, dat niet specifieke 300tdi problemen zijn.Vae Victus schreef:Hier ook!elbekko schreef: * Middelste stud van rocker shaft draad in de culasse kwijt
* [zwaar gecensureerd] koelsysteem
mad max airbrush design schreef:heb hier een 300tdi blok gehad waarop 450000km stonden
en nu gij
+1000000000steven 90 schreef:mad max airbrush design schreef:heb hier een 300tdi blok gehad waarop 450000km stonden
en nu gij
Zelf gereden ? of zat er misschien al een andere blok in,dan kun je niet weten hé
Amai nog ni. En geduld is ook ver op.Vae Victus schreef:uw portefeuile van leeg zekers?
Moderne motoren halen geen 200ton. Het gaat specifiek probleem van drijstangen in de 300tdi. Onder het motto voorkomen is beter dan genezen, ik wil geen onrust zaaien.De Rob schreef:Van dfe 1000den motoren die er van zijn...hoeveel zullen er zijn die dergelijke problemen als hierboven getoond hebben gehad.
Niet al te veel.
De foto van zeerover is waarschijnlijk afkomstig van een motor die water op zijn zuiger had.
Ik heb hier ook al een 300 gehad met de krukas gebroken naast de wang van de vierde lager.
Tuimelaarsassen die breken ...zowel van 200 als 300tdi.......dan twee weken later een tuimelaar die afbreekt.ja ook al gehad.
Een meelooprol of spanrol die het begeeft op de distributieriem........ja natuurlijk,als men alleen maar de riem vervangt en niet alles.
Ik heb hier een helper gehad die nu bij een officiele Porsche dealer werkt......Die heeft hier ook al wat verhaaltjes verteld.Over cayennes bvb.
Maar die daar mee rijden ...die halen gewoon hun schouders eens op.Als er maar een vervangwagen klaar staat.
xxx & Tornado schreef:Mannekens, maak jullie zelf niet te veel blaaskens wij hé.
Er heeft nooit - lees goed NOOIT - een goede motor in de DEFENDER gezeten.
Dat is mede de belangrijkste reden dat ze met DEFENDERS nooit de Camel Trophy gereden hebben.
En kom nu niet zagen dat de Series wel goede motoren hadden, die waren zwaar ondergemotoriseerd met hun 2250 cc dieselke.
![]()
Op 1 jaar na, ne lekkere V8.christiaan f schreef:xxx & Tornado schreef:Mannekens, maak jullie zelf niet te veel blaaskens wij hé.
Er heeft nooit - lees goed NOOIT - een goede motor in de DEFENDER gezeten.
Dat is mede de belangrijkste reden dat ze met DEFENDERS nooit de Camel Trophy gereden hebben.
En kom nu niet zagen dat de Series wel goede motoren hadden, die waren zwaar ondergemotoriseerd met hun 2250 cc dieselke.
![]()
btw wat stak er in de rrc toen ze daar de kamel mee reden ?
2ndDe Rob schreef:Wat Zeerover hier doet is gewoon paniek zaaien waar niet nodig.Deze motoren hebben hun deugdelijkheid meer dan bewezen.Als er eenders welke motor om de haverklap iets voorheeft is er ooit iets abnormaals mee gebeurt.Het één is altijd het gevolg van iets anders.
Leg dan eens uit wat er zo slecht is aan de Rover V8 motor ?xxx & Tornado schreef:Er heeft nooit - lees goed NOOIT - een goede motor in de DEFENDER gezeten.
Nu verdien je echt de eerste prijs voor de domste zever en leugen die je ooit hier geschreven hebt.xxx & Tornado schreef:Dat is mede de belangrijkste reden dat ze met DEFENDERS nooit de Camel Trophy gereden hebben.
Diesel, ok. Maar liever een series met een benzine 2250cc dan een Ninety NAD.xxx & Tornado schreef: En kom nu niet zagen dat de Series wel goede motoren hadden, die waren zwaar ondergemotoriseerd met hun 2250 cc dieselke.
Wil je dat daar in 't vervolg bijzetten?xxx & Tornado schreef: Voor diegenen die het helaas niet snappen: dit was HUMOR,
En dat niveau blijk je te missen.xxx & Tornado schreef:Om humor te snappen moet je een bepaald minimum niveau hebben.Wolf schreef:Wil je dat daar in 't vervolg bijzetten?xxx & Tornado schreef: Voor diegenen die het helaas niet snappen: dit was HUMOR,
Dat maakt het wat eenvoudiger voor ons allemaal.
Goed, dat bespaart dan de moeite om op je "humor" te antwoorden.Dus volgende maal zet ik het er zeker bij.
Veralgemeen je of bedoel je een specific motor ?zeerover schreef:Moderne motoren halen geen 200ton.
2nd geen enkele moderne diesel haalt de 200k km, hebben we hier ook al gemerkt. net om dezelfde redenen als je hierboven aanhaalt. maar imho smijt al die eco sh!t der van en de betrouwbaarheid zou al veel hoger zijn.christiaan f schreef:ik vermoed dat Zeerover bedoeld :ze halen geen 200 000 zonder zeer ingrijpende kosten te maken.
bij de diesels :een nad, dti, VM,... presteren prima tot ze ECHT versleten zijn . dus rijden die vrolijk + 200 000 km.
er zijn geen dubbelmassavliegwielen die om de 50 000 aan gort draaien,
geen hoge druk pompen die t begeven aals er een druppel waterin de diesel zit, geen injectoren die stiiletjesaan een fractie minder juist gaan doseren en daardoor al niet meer binnen de vooropgestelde toleranties werken en dus niet meet correct inspuiten.
zodat de motor vierkant draaid . EN niet meer voldoed aan emisie eisen.
motorstorings lampje gaat aan en eigenaar krijgt schrik.
is het dit wat ge bedoeld Z ?
of is t de psa 1.6 hdi, die we allen kennen ver over de grenzen van ons merk heen , die wreed loom word en olie zeiken als ze de 200 000 km naderen ?
christiaan F
Betrouwbaarheid is één ding, doch wat is de relatie t.o.v. levensduurthe savage schreef: ... smijt al die eco sh!t der van en de betrouwbaarheid zou al veel hoger zijn.
2 collega's van mij rijden met VW TDI's (1 pompverstuiver en 1 met bosh VP44 pomp) en die zitten toch allebei +250.000km zonder abnormale kostenthe savage schreef:2nd geen enkele moderne diesel haalt de 200k km, hebben we hier ook al gemerkt. net om dezelfde redenen als je hierboven aanhaalt. maar imho smijt al die eco sh!t der van en de betrouwbaarheid zou al veel hoger zijn.christiaan f schreef:ik vermoed dat Zeerover bedoeld :ze halen geen 200 000 zonder zeer ingrijpende kosten te maken.
bij de diesels :een nad, dti, VM,... presteren prima tot ze ECHT versleten zijn . dus rijden die vrolijk + 200 000 km.
er zijn geen dubbelmassavliegwielen die om de 50 000 aan gort draaien,
geen hoge druk pompen die t begeven aals er een druppel waterin de diesel zit, geen injectoren die stiiletjesaan een fractie minder juist gaan doseren en daardoor al niet meer binnen de vooropgestelde toleranties werken en dus niet meet correct inspuiten.
zodat de motor vierkant draaid . EN niet meer voldoed aan emisie eisen.
motorstorings lampje gaat aan en eigenaar krijgt schrik.
is het dit wat ge bedoeld Z ?
of is t de psa 1.6 hdi, die we allen kennen ver over de grenzen van ons merk heen , die wreed loom word en olie zeiken als ze de 200 000 km naderen ?
christiaan F
Defenders bedoelt voor spec ops en voor ombouw tot pantser versies worden vandaag nog steeds geleverd af fabriek met een 300TDI en bultneus motorkap.westdiep schreef:Een paar jaar geleden op een wapenbeurs bij de LR-stand langsgeweest en hun nieuw te leveren defenders aan de MOD UK hadden toch allemaal een 300 TDI, volgens hen was het de beste keuze, omdat ze geen rekening dienen te houden met milieunormen, grappig was wel dat ze allemaal een bultneus hadden.,
Inderdaad, en dat bewijst dat als een wagen echt optimum betrouwbaar moet zijn, er geen plaats is voor de electronic risico factor.Penguin schreef:Reden is simpel: Geen electronics.
+1Fredd schreef:Inderdaad, en dat bewijst dat als een wagen echt optimum betrouwbaar moet zijn, er geen plaats is voor de electronic risico factor.Penguin schreef:Reden is simpel: Geen electronics.