Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
Gebruikersavatar
zeerover
Berichten: 448
Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:59
lrocb_lidnr: 548
Woonplaats: Merelbeke

Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Ongelezen bericht door zeerover »

De beste motor van Landrover is een 300 tdi zeggen de meesten. Ik hoor regelmatig dat de drijfstangen het blok doorboren of de krukas doen breken. Zolang dat ik de oorzaak niet ken, ben ik het oneens met deze stelling.
http://forums.lr4x4.com/index.php?showtopic=67093
Of een foto.
Afbeelding
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wolf
LROCB-Member
Berichten: 2342
Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
lrocb_lidnr: 316
Woonplaats: Bij Father Damien
Contacteer:

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Ongelezen bericht door Wolf »

ik dacht dat den 200Tdi den beste was.
avatar = Hammerite-user.
Gebruikersavatar
Basil
Berichten: 317
Lid geworden op: za 14 jan, 2006 00:18
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Brecht

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Ongelezen bericht door Basil »

raar want veelal hoor ik dat dat de 200Tdi motorisch weinig verschilt met de 300Tdi maar dat de randapparatuur veel degelijker is van opbouw waardoor deze betrouwbaarder zou zijn

Dat er meer problemen opduiken met een 300 lijkt mij normaal; er zijn veel meer 300Tdi motoren gemaakt dan 200 modellen.
TEAM garage "DE SCHUUR"
Gebruikersavatar
tracker
LROCB-Member
Berichten: 173
Lid geworden op: zo 31 jan, 2010 20:02
lrocb_lidnr: 1156
Woonplaats: Lummen

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Ongelezen bericht door tracker »

ge weet wat ik voorhad he sijmen...
vorig jaar rond deze tijd...op weg naar de pyreneen!

300tdi???!!!... :shock:
defender 130 DCPU Td5
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter Puma
LROCB-Member
Berichten: 1309
Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
lrocb_lidnr: 1062
Woonplaats: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Ongelezen bericht door Peter Puma »

Da's niet best hè :oops:.
Wat is hier gebeurd :?:
Beste Groeten,
Peter

Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Gebruikersavatar
zeerover
Berichten: 448
Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:59
lrocb_lidnr: 548
Woonplaats: Merelbeke

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Ongelezen bericht door zeerover »

tracker schreef:ge weet wat ik voorhad he sijmen...
vorig jaar rond deze tijd...op weg naar de pyreneen!

300tdi???!!!... :shock:
Ja, dit verhaal is vergelijkbaar.
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Afbeelding
Gebruikersavatar
fep739
Berichten: 217
Lid geworden op: do 15 sep, 2005 21:59
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: De Pinte
Contacteer:

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Ongelezen bericht door fep739 »

Wolf schreef:ik dacht dat den 200Tdi den beste was.
+1
qua betrouwbaarheid , zeker 't beste
qua prestaties , td5 ;-)
www.britishcarparts.be
Afbeelding
Your Car , Our Passion

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vae Victus
LROCB-Member
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 06 jan, 2008 21:37
lrocb_lidnr: 983
Woonplaats: SKW

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Ongelezen bericht door Vae Victus »

onze 300tdi heeft toch al wat meegemaakt en blijft draaien...dat het af en toe "zorgenkinderen" zijn staat vast, maar ze blijven geven. In mijn ogen onverwoestbaar.
Finn 2,5 jaar:
ziet een gesluierde dame en zegt "kijk papa een heks"
reageert op mijn "ik zie geen kloten" met "maar papa, waar zijn die kloten dan?"
Gebruikersavatar
zeerover
Berichten: 448
Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:59
lrocb_lidnr: 548
Woonplaats: Merelbeke

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Ongelezen bericht door zeerover »

Vae Victus schreef:onze 300tdi heeft toch al wat meegemaakt en blijft draaien...dat het af en toe "zorgenkinderen" zijn staat vast, maar ze blijven geven. In mijn ogen onverwoestbaar.
Ik probeer zo veel mogelijk info te verzamelen. Zodat we de problemen kunnen analyseren. Gelieve hier de foto's en info te posten over problemen met drijfstangen en kruk-assen.
Het verschil met een 200TDI is dat een 200tdi onder de cilinderkop niet veel verschilt met zijn voorgangers, vanaf de 2l diesel, de 300tdi is juist onder de cilinderkop vernieuwd.
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Afbeelding
Gebruikersavatar
Vae Victus
LROCB-Member
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 06 jan, 2008 21:37
lrocb_lidnr: 983
Woonplaats: SKW

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Ongelezen bericht door Vae Victus »

1) Door vuile radiator motor overhit en stop thermostaathuis ontploft. Geen JDC of andere schade

2) Door slijtage meelooprol van distributieriem over. Gevolg: alle klepstoters krom.

Afbeelding
Afbeelding

3) Door het diafragma 90° bij te draaien (snellere turborespons) lek aan waterpomp en weer overhit. Geen schade aan motor.

4) Door mishandeling TAT klepstoter afgebroken en paar km op 3 cilinders gereden: geen schade aan motor.

Afbeelding

Dus onze 300tdi heeft al wa meegemaakt en blijft bollen zonder al te grote kosten...
Finn 2,5 jaar:
ziet een gesluierde dame en zegt "kijk papa een heks"
reageert op mijn "ik zie geen kloten" met "maar papa, waar zijn die kloten dan?"
Gebruikersavatar
steven 90
Berichten: 285
Lid geworden op: za 21 aug, 2004 19:49
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Tessenderlo

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Ongelezen bericht door steven 90 »

Andy vanceulen van de gelijknamige garage heeft eens een 300 tdi gehad waarvan de krukas over was,bleek een gietfout in de krukas te zitten.
Ik heb de kapote piston van tracker hier nog altijd liggen,als ik hem soms zie staan dan denk ik nog altijd damned hoe is dat toch kunnen gebeuren. :wtf:

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Gebruikersavatar
mad max airbrush design
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 22 jan, 2006 18:09
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Essen
Contacteer:

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Ongelezen bericht door mad max airbrush design »

heb hier een 300tdi blok gehad waarop 450000km stonden

en nu gij
defender 90 300 tdi extreme
defender 110 tomb raider
freelander 1.8
discovery 4.6
Gebruikersavatar
elbekko
Berichten: 111
Lid geworden op: di 15 jul, 2008 14:29
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Boutersem
Contacteer:

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Ongelezen bericht door elbekko »

450k? Ik ken een paar P38 DSEs die dat hebben, dus da's geen maatstaf.

Bij mij (dingen dat niet mijn fout waren):
* Rocker shaft gebroken
* Middelste stud van rocker shaft draad in de culasse kwijt
* [zwaar gecensureerd] koelsysteem
Ben
Range Rover P38a '99, 4.6 HSE
Gebruikersavatar
Vae Victus
LROCB-Member
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 06 jan, 2008 21:37
lrocb_lidnr: 983
Woonplaats: SKW

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Ongelezen bericht door Vae Victus »

elbekko schreef: * Middelste stud van rocker shaft draad in de culasse kwijt
* [zwaar gecensureerd] koelsysteem
Hier ook!
Finn 2,5 jaar:
ziet een gesluierde dame en zegt "kijk papa een heks"
reageert op mijn "ik zie geen kloten" met "maar papa, waar zijn die kloten dan?"
Gebruikersavatar
zeerover
Berichten: 448
Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:59
lrocb_lidnr: 548
Woonplaats: Merelbeke

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Ongelezen bericht door zeerover »

Vae Victus schreef:
elbekko schreef: * Middelste stud van rocker shaft draad in de culasse kwijt
* [zwaar gecensureerd] koelsysteem
Hier ook!
Koelproblemen daar heb ook al over gehoord maar ik denk dat, dat niet specifieke 300tdi problemen zijn.
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Afbeelding
Gebruikersavatar
steven 90
Berichten: 285
Lid geworden op: za 21 aug, 2004 19:49
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Tessenderlo

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Ongelezen bericht door steven 90 »

mad max airbrush design schreef:heb hier een 300tdi blok gehad waarop 450000km stonden

en nu gij

Zelf gereden ? of zat er misschien al een andere blok in,dan kun je niet weten hé
Gebruikersavatar
leysen dave
Berichten: 70
Lid geworden op: vr 27 jan, 2006 20:02
lrocb_lidnr: 664
Woonplaats: Herentals-lier
Contacteer:

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Ongelezen bericht door leysen dave »

als ge u is informeert bij Turner Eng UK....revisiespecialist bij uitstek in LR motoren gaan ze u direct vertellen het hoe en waarom ivm de 300tdi motor.

voor diegene die Lombi hier in de club kennen , ga is ten rade bij hem. Die kan u het hele verhaal ook doen ivm 300tdi en zeker tov de 200tdi motor.( Is ook ten rade gegaan bij Turner )

Grtjs Dave
Gebruikersavatar
elbekko
Berichten: 111
Lid geworden op: di 15 jul, 2008 14:29
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Boutersem
Contacteer:

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Ongelezen bericht door elbekko »

Als ik ooit nog is zot genoeg ben om ne motorwissel te doen is het ne V8 of nen TD5 (en buiten de verzekering gaat diene V8 nog goeiekoper uitkomen ook). Ik heb mijn buikske wel vol van den 300TDi ondertussen.
Ben
Range Rover P38a '99, 4.6 HSE
Gebruikersavatar
Vae Victus
LROCB-Member
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 06 jan, 2008 21:37
lrocb_lidnr: 983
Woonplaats: SKW

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Ongelezen bericht door Vae Victus »

uw portefeuile van leeg zekers?
Finn 2,5 jaar:
ziet een gesluierde dame en zegt "kijk papa een heks"
reageert op mijn "ik zie geen kloten" met "maar papa, waar zijn die kloten dan?"
Gebruikersavatar
tracker
LROCB-Member
Berichten: 173
Lid geworden op: zo 31 jan, 2010 20:02
lrocb_lidnr: 1156
Woonplaats: Lummen

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Ongelezen bericht door tracker »

steven 90 schreef:
mad max airbrush design schreef:heb hier een 300tdi blok gehad waarop 450000km stonden

en nu gij

Zelf gereden ? of zat er misschien al een andere blok in,dan kun je niet weten hé
+1000000000
defender 130 DCPU Td5
Afbeelding
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2401
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Ongelezen bericht door De Rob »

Van dfe 1000den motoren die er van zijn...hoeveel zullen er zijn die dergelijke problemen als hierboven getoond hebben gehad.
Niet al te veel.
De foto van zeerover is waarschijnlijk afkomstig van een motor die water op zijn zuiger had.
Ik heb hier ook al een 300 gehad met de krukas gebroken naast de wang van de vierde lager.
Tuimelaarsassen die breken ...zowel van 200 als 300tdi.......dan twee weken later een tuimelaar die afbreekt.ja ook al gehad.
Een meelooprol of spanrol die het begeeft op de distributieriem........ja natuurlijk,als men alleen maar de riem vervangt en niet alles.
Ik heb hier een helper gehad die nu bij een officiele Porsche dealer werkt......Die heeft hier ook al wat verhaaltjes verteld.Over cayennes bvb.
Maar die daar mee rijden ...die halen gewoon hun schouders eens op.Als er maar een vervangwagen klaar staat.
Gebruikersavatar
elbekko
Berichten: 111
Lid geworden op: di 15 jul, 2008 14:29
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Boutersem
Contacteer:

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Ongelezen bericht door elbekko »

Vae Victus schreef:uw portefeuile van leeg zekers?
Amai nog ni. En geduld is ook ver op.
Ben
Range Rover P38a '99, 4.6 HSE
christiaan f
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 27 jul, 2003 18:40
lrocb_lidnr: 374
Woonplaats: Hemiksem

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Ongelezen bericht door christiaan f »

zo slecht zijn die tdi's toch ni .
hoewel ik er zelf ook gene fan van ben.
en bij een motor waarvan de jongste exemplaren minstens 12 jaar zijn
en er wreed veel van bollen
en waarover er op tientallen forums word over geschreven .
lijkt het me normaal dat er t een en t ander
van mankementen bekent is.
er rijden er toch ook nog rond die de tdi redelijk hebben afgebeuld zonder al te veel problemen ?

en aan allen die de tdi beu zijn : de VM past daar ook in hoor :)
rijden en sleutelen , t is een hobby
Gebruikersavatar
Penguin
LROCB-Member
Berichten: 3098
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
lrocb_lidnr: 1396
Woonplaats: Hoele
Contacteer:

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Ongelezen bericht door Penguin »

hmmm toch raar dan dat in die disco's die meededen tdi200 en tdi300's staken, die ook in de defs zitten.... LOL
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.
Gebruikersavatar
zeerover
Berichten: 448
Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:59
lrocb_lidnr: 548
Woonplaats: Merelbeke

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Ongelezen bericht door zeerover »

De Rob schreef:Van dfe 1000den motoren die er van zijn...hoeveel zullen er zijn die dergelijke problemen als hierboven getoond hebben gehad.
Niet al te veel.
De foto van zeerover is waarschijnlijk afkomstig van een motor die water op zijn zuiger had.
Ik heb hier ook al een 300 gehad met de krukas gebroken naast de wang van de vierde lager.
Tuimelaarsassen die breken ...zowel van 200 als 300tdi.......dan twee weken later een tuimelaar die afbreekt.ja ook al gehad.
Een meelooprol of spanrol die het begeeft op de distributieriem........ja natuurlijk,als men alleen maar de riem vervangt en niet alles.
Ik heb hier een helper gehad die nu bij een officiele Porsche dealer werkt......Die heeft hier ook al wat verhaaltjes verteld.Over cayennes bvb.
Maar die daar mee rijden ...die halen gewoon hun schouders eens op.Als er maar een vervangwagen klaar staat.
Moderne motoren halen geen 200ton. Het gaat specifiek probleem van drijstangen in de 300tdi. Onder het motto voorkomen is beter dan genezen, ik wil geen onrust zaaien.
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Afbeelding
christiaan f
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 27 jul, 2003 18:40
lrocb_lidnr: 374
Woonplaats: Hemiksem

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Ongelezen bericht door christiaan f »

xxx & Tornado schreef:Mannekens, maak jullie zelf niet te veel blaaskens wij hé.
Er heeft nooit - lees goed NOOIT - een goede motor in de DEFENDER gezeten.
Dat is mede de belangrijkste reden dat ze met DEFENDERS nooit de Camel Trophy gereden hebben.

En kom nu niet zagen dat de Series wel goede motoren hadden, die waren zwaar ondergemotoriseerd met hun 2250 cc dieselke.

:lol: :lol:

btw wat stak er in de rrc toen ze daar de kamel mee reden ? :D
rijden en sleutelen , t is een hobby
Gebruikersavatar
Escape
Berichten: 528
Lid geworden op: do 09 dec, 2004 11:50
lrocb_lidnr: 532
Woonplaats: Holsbeek
Contacteer:

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Ongelezen bericht door Escape »

christiaan f schreef:
xxx & Tornado schreef:Mannekens, maak jullie zelf niet te veel blaaskens wij hé.
Er heeft nooit - lees goed NOOIT - een goede motor in de DEFENDER gezeten.
Dat is mede de belangrijkste reden dat ze met DEFENDERS nooit de Camel Trophy gereden hebben.

En kom nu niet zagen dat de Series wel goede motoren hadden, die waren zwaar ondergemotoriseerd met hun 2250 cc dieselke.

:lol: :lol:

btw wat stak er in de rrc toen ze daar de kamel mee reden ? :D
Op 1 jaar na, ne lekkere V8. 8)
For those who never try, they are sure to fail (ManoWar)
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2401
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Ongelezen bericht door De Rob »

Wat Zeerover hier doet is gewoon paniek zaaien waar niet nodig.Deze motoren hebben hun deugdelijkheid meer dan bewezen.Als er eenders welke motor om de haverklap iets voorheeft is er ooit iets abnormaals mee gebeurt.Het één is altijd het gevolg van iets anders.
Zoals hij het hierboven laat uitschijnen zouden die drijfstangen gewoon door hun eigen gewicht of door de zon van "hunne sus" vallen.laat me niet lachen.Dattem naar zijn BMW moteurkes gaat, daar heeft hij al meer dan werk genoeg mee. :think:
Ma Ja, ondertussen krijgen we weeral enkele bladzijden vol.
Rob
Gebruikersavatar
the savage
LROCB-Member
Berichten: 77
Lid geworden op: za 20 mei, 2006 17:49
lrocb_lidnr: 345
Woonplaats: welle

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Ongelezen bericht door the savage »

De Rob schreef:Wat Zeerover hier doet is gewoon paniek zaaien waar niet nodig.Deze motoren hebben hun deugdelijkheid meer dan bewezen.Als er eenders welke motor om de haverklap iets voorheeft is er ooit iets abnormaals mee gebeurt.Het één is altijd het gevolg van iets anders.
2nd
Afbeelding
Afbeelding

kurt aka the savage
gordon finest scotch - highland ale
aut inveniam viam aut faciam
Gebruikersavatar
Fredd
Vaste Waarde
Berichten: 198
Lid geworden op: ma 28 jul, 2003 01:40
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Alabama, USA

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Ongelezen bericht door Fredd »

xxx & Tornado schreef:Er heeft nooit - lees goed NOOIT - een goede motor in de DEFENDER gezeten.
Leg dan eens uit wat er zo slecht is aan de Rover V8 motor ?
Heb je er enige ondervinding mee ?
Ik wel, ik rij er al 38 jaar mee, in Range Rover's, in Defender's, in Rover SD1's, en in TVR's
xxx & Tornado schreef:Dat is mede de belangrijkste reden dat ze met DEFENDERS nooit de Camel Trophy gereden hebben.
Nu verdien je echt de eerste prijs voor de domste zever en leugen die je ooit hier geschreven hebt.
De OneTen/Ninety/Defender werd in de Camel gebruikt van 1984 tot en met 2000.

Defender 200tdi
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Fredd op vr 15 apr, 2011 20:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Don't take life too seriously, nobody gets out alive.
oldie4x4
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 03 jan, 2005 19:13
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: OLV Waver

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Ongelezen bericht door oldie4x4 »

heb hier ne Disco 300TDI staan met 450k km, start direct, lekt niet en draait zoals er niet veel draaien... in heel zen leven is er enkel onderhoud aan gebeurd, motorisch is er niks aan vervangen geweest dat niet zo door LR gepland was ;)
Gebruikersavatar
christiaan
Berichten: 306
Lid geworden op: di 05 aug, 2003 12:08
lrocb_lidnr: 7
Woonplaats: Hulshout

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Ongelezen bericht door christiaan »

Ik heb den indruk dat de die-hard LR fans nogal behoudens gezind zijn.
Toen ik op zoek was naar een 2°hands defender in 2006, dacht ik ook dat ik een 300 tdi nodig had ...de TD5 zou volgens de kenners op niks trekken. Dit verhaaltje herhaald zich, nu is de TD5 weer een super motor in vergelijking met de Td4 ....

't Is simpel: wil je betrouwbaarheid, koop dan een Toyota! 8)
Raaên = disappearing from the grid = remize à zero
Gebruikersavatar
Niki VK
Berichten: 14
Lid geworden op: za 31 mei, 2008 09:43
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Gent

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Ongelezen bericht door Niki VK »

xxx & Tornado schreef: En kom nu niet zagen dat de Series wel goede motoren hadden, die waren zwaar ondergemotoriseerd met hun 2250 cc dieselke.
Diesel, ok. Maar liever een series met een benzine 2250cc dan een Ninety NAD.
Gebruikersavatar
Wolf
LROCB-Member
Berichten: 2342
Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
lrocb_lidnr: 316
Woonplaats: Bij Father Damien
Contacteer:

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Ongelezen bericht door Wolf »

xxx & Tornado schreef: Voor diegenen die het helaas niet snappen: dit was HUMOR,
Wil je dat daar in 't vervolg bijzetten?
Dat maakt het wat eenvoudiger voor ons allemaal.
avatar = Hammerite-user.
Gebruikersavatar
Fredd
Vaste Waarde
Berichten: 198
Lid geworden op: ma 28 jul, 2003 01:40
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Alabama, USA

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Ongelezen bericht door Fredd »

xxx & Tornado schreef:
Wolf schreef:
xxx & Tornado schreef: Voor diegenen die het helaas niet snappen: dit was HUMOR,
Wil je dat daar in 't vervolg bijzetten?
Dat maakt het wat eenvoudiger voor ons allemaal.
Om humor te snappen moet je een bepaald minimum niveau hebben.
En dat niveau blijk je te missen.
Dus volgende maal zet ik het er zeker bij.
Goed, dat bespaart dan de moeite om op je "humor" te antwoorden.
Don't take life too seriously, nobody gets out alive.
Gebruikersavatar
Wolf
LROCB-Member
Berichten: 2342
Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
lrocb_lidnr: 316
Woonplaats: Bij Father Damien
Contacteer:

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Ongelezen bericht door Wolf »

Geen probleem met degenen die weggingen zulle...
wel met die die af en toe eens terugkomen. :lol: :lol:
avatar = Hammerite-user.
Gebruikersavatar
Penguin
LROCB-Member
Berichten: 3098
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
lrocb_lidnr: 1396
Woonplaats: Hoele
Contacteer:

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Ongelezen bericht door Penguin »

:lol: :lol:
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.
Gebruikersavatar
Fredd
Vaste Waarde
Berichten: 198
Lid geworden op: ma 28 jul, 2003 01:40
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Alabama, USA

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Ongelezen bericht door Fredd »

zeerover schreef:Moderne motoren halen geen 200ton.
Veralgemeen je of bedoel je een specific motor ?
Gaarne de reden waarom je dat zegt.
Don't take life too seriously, nobody gets out alive.
christiaan f
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 27 jul, 2003 18:40
lrocb_lidnr: 374
Woonplaats: Hemiksem

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Ongelezen bericht door christiaan f »

ik vermoed dat Zeerover bedoeld :ze halen geen 200 000 zonder zeer ingrijpende kosten te maken.

bij de diesels :een nad, dti, VM,... presteren prima tot ze ECHT versleten zijn . dus rijden die vrolijk + 200 000 km.

er zijn geen dubbelmassavliegwielen die om de 50 000 aan gort draaien,
geen hoge druk pompen die t begeven aals er een druppel waterin de diesel zit, geen injectoren die stiiletjesaan een fractie minder juist gaan doseren en daardoor al niet meer binnen de vooropgestelde toleranties werken en dus niet meet correct inspuiten.
zodat de motor vierkant draaid . EN niet meer voldoed aan emisie eisen.
motorstorings lampje gaat aan en eigenaar krijgt schrik.


is het dit wat ge bedoeld Z ?
of is t de psa 1.6 hdi, die we allen kennen ver over de grenzen van ons merk heen , die wreed loom word en olie zeiken als ze de 200 000 km naderen ?



christiaan F
rijden en sleutelen , t is een hobby
Gebruikersavatar
the savage
LROCB-Member
Berichten: 77
Lid geworden op: za 20 mei, 2006 17:49
lrocb_lidnr: 345
Woonplaats: welle

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Ongelezen bericht door the savage »

christiaan f schreef:ik vermoed dat Zeerover bedoeld :ze halen geen 200 000 zonder zeer ingrijpende kosten te maken.

bij de diesels :een nad, dti, VM,... presteren prima tot ze ECHT versleten zijn . dus rijden die vrolijk + 200 000 km.

er zijn geen dubbelmassavliegwielen die om de 50 000 aan gort draaien,
geen hoge druk pompen die t begeven aals er een druppel waterin de diesel zit, geen injectoren die stiiletjesaan een fractie minder juist gaan doseren en daardoor al niet meer binnen de vooropgestelde toleranties werken en dus niet meet correct inspuiten.
zodat de motor vierkant draaid . EN niet meer voldoed aan emisie eisen.
motorstorings lampje gaat aan en eigenaar krijgt schrik.


is het dit wat ge bedoeld Z ?
of is t de psa 1.6 hdi, die we allen kennen ver over de grenzen van ons merk heen , die wreed loom word en olie zeiken als ze de 200 000 km naderen ?



christiaan F
2nd geen enkele moderne diesel haalt de 200k km, hebben we hier ook al gemerkt. net om dezelfde redenen als je hierboven aanhaalt. maar imho smijt al die eco sh!t der van en de betrouwbaarheid zou al veel hoger zijn.
Afbeelding
Afbeelding

kurt aka the savage
gordon finest scotch - highland ale
aut inveniam viam aut faciam
Gebruikersavatar
Peter Puma
LROCB-Member
Berichten: 1309
Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
lrocb_lidnr: 1062
Woonplaats: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Ongelezen bericht door Peter Puma »

the savage schreef: ... smijt al die eco sh!t der van en de betrouwbaarheid zou al veel hoger zijn.
Betrouwbaarheid is één ding, doch wat is de relatie t.o.v. levensduur :?:

De zaken die hier initieel door Zeerover werden aangekaart hebben weinig tot niks te maken met evoluties die de zuiverheid van verbranding en het brandstof rendement ten goede komen.
Het gaat 'm over de intrinsieke mechanische sterkte van de onderdelen ;).

Dat de "eco sh!t" de betrouwbaarheid niet ten goede komt hebben we (bijna) allemaal al persoonlijk mogen ondervinden, of het nu in een LR is of in een andere auto :oops:
Maar daar gaat het hier niet echt over :lol:;
Beste Groeten,
Peter

Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Landy Bean
LROCB-Member
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
lrocb_lidnr: 349
Woonplaats: Brugge

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Ongelezen bericht door Landy Bean »

Als je het mij vraagt kan iedere motor in frut vallen

Der goed voor zorgen en hopen op het beste meer is er niet

Mijn 200Tdi krijgt al 8 jaar tegen zijn tanden en nee ben er niet zacht op, werken moet ze en doet ze
Heeft mij nog nooit in de steek gelaten maar ze is dan ook héél goed gepamperd en wordt zeer goed onderhouden

Mijn Td5 heeft ook nog nooit een scheet gelaten maar hier ook weer het zelfde verhaal, alle 10.000 naar de Land Rover dokter op onderhoud
westdiep
Berichten: 17
Lid geworden op: do 28 dec, 2006 00:18

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Ongelezen bericht door westdiep »

Hi,

Een paar jaar geleden op een wapenbeurs bij de LR-stand langsgeweest en hun nieuw te leveren defenders aan de MOD UK hadden toch allemaal een 300 TDI, volgens hen was het de beste keuze, omdat ze geen rekening dienen te houden met milieunormen, grappig was wel dat ze allemaal een bultneus hadden.

Zelf enkel jaren met TDI rondgereden en die motor heeft het begeven nadat er een klein lekje was in de radiator, koelwater langzaam leeggelopen en dan een joint de culasse getrokken en dan nooit meer goed gekomen (maar dat lag aan mij en niet de motor :P

mvg,
Wie de kudde achterna loopt heeft veel kans in andermans s*** te stappen!
Gebruikersavatar
Basil
Berichten: 317
Lid geworden op: za 14 jan, 2006 00:18
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Brecht

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Ongelezen bericht door Basil »

the savage schreef:
christiaan f schreef:ik vermoed dat Zeerover bedoeld :ze halen geen 200 000 zonder zeer ingrijpende kosten te maken.

bij de diesels :een nad, dti, VM,... presteren prima tot ze ECHT versleten zijn . dus rijden die vrolijk + 200 000 km.

er zijn geen dubbelmassavliegwielen die om de 50 000 aan gort draaien,
geen hoge druk pompen die t begeven aals er een druppel waterin de diesel zit, geen injectoren die stiiletjesaan een fractie minder juist gaan doseren en daardoor al niet meer binnen de vooropgestelde toleranties werken en dus niet meet correct inspuiten.
zodat de motor vierkant draaid . EN niet meer voldoed aan emisie eisen.
motorstorings lampje gaat aan en eigenaar krijgt schrik.


is het dit wat ge bedoeld Z ?
of is t de psa 1.6 hdi, die we allen kennen ver over de grenzen van ons merk heen , die wreed loom word en olie zeiken als ze de 200 000 km naderen ?



christiaan F
2nd geen enkele moderne diesel haalt de 200k km, hebben we hier ook al gemerkt. net om dezelfde redenen als je hierboven aanhaalt. maar imho smijt al die eco sh!t der van en de betrouwbaarheid zou al veel hoger zijn.
2 collega's van mij rijden met VW TDI's (1 pompverstuiver en 1 met bosh VP44 pomp) en die zitten toch allebei +250.000km zonder abnormale kosten
mevr. Boots90 heeft haar TDI ook al rond gereden +300.000km ...
TEAM garage "DE SCHUUR"
Gebruikersavatar
Fredd
Vaste Waarde
Berichten: 198
Lid geworden op: ma 28 jul, 2003 01:40
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Alabama, USA

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Ongelezen bericht door Fredd »

westdiep schreef:Een paar jaar geleden op een wapenbeurs bij de LR-stand langsgeweest en hun nieuw te leveren defenders aan de MOD UK hadden toch allemaal een 300 TDI, volgens hen was het de beste keuze, omdat ze geen rekening dienen te houden met milieunormen, grappig was wel dat ze allemaal een bultneus hadden.,
Defenders bedoelt voor spec ops en voor ombouw tot pantser versies worden vandaag nog steeds geleverd af fabriek met een 300TDI en bultneus motorkap.
Don't take life too seriously, nobody gets out alive.
Gebruikersavatar
Penguin
LROCB-Member
Berichten: 3098
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
lrocb_lidnr: 1396
Woonplaats: Hoele
Contacteer:

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Ongelezen bericht door Penguin »

Reden is simpel: Geen electronics.
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.
Gebruikersavatar
Fredd
Vaste Waarde
Berichten: 198
Lid geworden op: ma 28 jul, 2003 01:40
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Alabama, USA

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Ongelezen bericht door Fredd »

Penguin schreef:Reden is simpel: Geen electronics.
Inderdaad, en dat bewijst dat als een wagen echt optimum betrouwbaar moet zijn, er geen plaats is voor de electronic risico factor.
Don't take life too seriously, nobody gets out alive.
Gebruikersavatar
Vae Victus
LROCB-Member
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 06 jan, 2008 21:37
lrocb_lidnr: 983
Woonplaats: SKW

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Ongelezen bericht door Vae Victus »

Fredd schreef:
Penguin schreef:Reden is simpel: Geen electronics.
Inderdaad, en dat bewijst dat als een wagen echt optimum betrouwbaar moet zijn, er geen plaats is voor de electronic risico factor.
+1
D1 Britannia van Rangergirl binnenkort vrij omdat ze bedrijfswagen krijgt. Geen haar op m'n hoofd dat eraan denkt deze wagen om te bouwen naar off-roader. ECU, Immobilizer, ABS,...allemaal nest die niet thuishoren in een off-roader. (imho)
Finn 2,5 jaar:
ziet een gesluierde dame en zegt "kijk papa een heks"
reageert op mijn "ik zie geen kloten" met "maar papa, waar zijn die kloten dan?"
Gebruikersavatar
Penguin
LROCB-Member
Berichten: 3098
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
lrocb_lidnr: 1396
Woonplaats: Hoele
Contacteer:

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Ongelezen bericht door Penguin »

Toch wel, geen problemen mee, je kan het hier wel hersteld krijgen.
Maar als je in ver afgelegen en/of vijandig gebied zit moet je iets hebben dat betrouwbaar is en simpel te herstellen is.
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.
christiaan f
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 27 jul, 2003 18:40
lrocb_lidnr: 374
Woonplaats: Hemiksem

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Ongelezen bericht door christiaan f »

een beetje electronics in ni erg.
zolang er geen can-bus of modules die met software werken valt t eigenlijk goed mee
qua betrouwbaarheid.
rijden en sleutelen , t is een hobby
Plaats reactie