Goed gedaan van degenen die het bij het juiste eind hadden
Misschien nuttig om eens terug te blikken....
Ik ben aanvankelijk op het verkeerde spoor gezet doordat de olie uit het differentieel schoon was. De aflaatdop van de differentieelbehuizing zit niet helemaal onderaan, dus alle splinters zijn gewoon onderin blijven liggen. Had er een magnetische aflaatdop in gezeten zoals Rob hogerop aanraadt, dan hadden we wel meteen gezien dat er iets mis was met het voorste differentieel.
Daarnaast was er het feit dat er nooit knallen waren in difflock. Misschien was het wel toeval - en dat lijkt me nu het meest plausibel - maar het is wel straf wetende dat ik aanvankelijk nota bene de achteras had geneutraliseerd en dus enkel met het kapotte differentieel reed.
Hoe dan ook was de LT230 ook wel toe aan een revisie. Dus afgezien van het feit dat er wel wat uitgaves mee gepaard gaan, heb ik er het sleutelplezier en een goed inzicht in de LT230 gekregen. En terloops nog wat foto's kunnen maken ;-)
Ik ga voor alle zekerheid de homokineten ook nog inspecteren wanneer ik het nieuwe differentieel inbouw.
Voor de reparatie heb ik gelukkig nog een standaard differentieel en de nodige lagers liggen, dus met een kroonwiel, pinion en shims kan ik het waarschijnlijk oplossen. Ik twijfel nog over enkele mogelijkheden, maar het lijkt me beter om daarover een ander topic te starten om de discussie meer on topic te houden.
J