Yohani

Goe gedaan, proficiat. 't Is een fijn gevoel om vast te tellen dat hij beter wordt.
Goe gedaan, proficiat!
Indeed. nu nog ontdekken wat er mis is met die schakelaars.
Dat had ik ook op de HCPU nadat ik de lichtschakelaar vervangen heb. Uiteindelijk bleek dat een uitlijning te zijn met de plastic kap die rond de stuurkolom zit. De rubber hoes aan de schakelaar is nogal stijf en als de schakelaar niet mooi in het midden van het gat in die plastic kap steekt dan duwt de rubber de schakelaar terug naar de eerste positie. Vooral als het koud was trad dit op. E.e.a. opnieuw monteren heeft het probleem voor mij opgelost.
Lijkt me dat je de schakelaar moet vervangen.baudts schreef: ↑vr 31 jan, 2020 11:04 - De pinkers vallen soms uit. Hebben gezien dat dit gelinkt is aan de knop van de vier pinkers. (is ook een nieuwe). Indien bij het uitzetten van de 4 pinkers je deze knop te ver indrukt dan werken pinkers niet meer. Als je deze dan lichtjes drukt om deze terug aan te zetten (zonder aanzetten) dus zodat die een beetje terug naar buiten komt kan ik de pinkers terug naar links of rechts zetten. Op zich niet zo een groot probleem buiten het feit dat als je rijdt door de trillingen de knop altijd terug wat naar achter gaat waardoor de pinkers ineens niet meer werken.
Achterlichten moeten vanzelfsprekend mee aangaan met de standlichten. Ergens een foutje in de bedrading gemaakt ?baudts schreef: ↑vr 31 jan, 2020 11:04 - De achterlichten moeten deze mee aangaan met de standlichten of enkel met de hoofd lichten. (ben dit vergeten. Ik zou ervan uitgaan net zoals op mijn wagen dat deze mee aangaan met de standlichten (kleine lichten). 1 gaat mee aan de andere gaat enkel aan wanneer ik de hoofd lichten opzet. Iemand een idee.
Deze ga ik eens nakijken.Peter Puma schreef: ↑vr 31 jan, 2020 13:36Dat had ik ook op de HCPU nadat ik de lichtschakelaar vervangen heb. Uiteindelijk bleek dat een uitlijning te zijn met de plastic kap die rond de stuurkolom zit. De rubber hoes aan de schakelaar is nogal stijf en als de schakelaar niet mooi in het midden van het gat in die plastic kap steekt dan duwt de rubber de schakelaar terug naar de eerste positie. Vooral als het koud was trad dit op. E.e.a. opnieuw monteren heeft het probleem voor mij opgelost.
heb ik ondertussen eens geprobeerd. En werkt precies. nog niet mee gaan rijden nadat ik dit heb geprobeerd echter als ik stil sta werkt het al
Heb ik uiteindelijk gevonden was inderdaad de uitlijning van de plastieke kap nu lijkt deze te werken. thx voor de tipPeter Puma schreef: ↑vr 31 jan, 2020 13:36 Dat had ik ook op de HCPU nadat ik de lichtschakelaar vervangen heb. Uiteindelijk bleek dat een uitlijning te zijn met de plastic kap die rond de stuurkolom zit. De rubber hoes aan de schakelaar is nogal stijf en als de schakelaar niet mooi in het midden van het gat in die plastic kap steekt dan duwt de rubber de schakelaar terug naar de eerste positie. Vooral als het koud was trad dit op. E.e.a. opnieuw monteren heeft het probleem voor mij opgelost.
baudts schreef: ↑vr 31 jan, 2020 11:04 - De achterlichten moeten deze mee aangaan met de standlichten of enkel met de hoofd lichten. (ben dit vergeten. Ik zou ervan uitgaan net zoals op mijn wagen dat deze mee aangaan met de standlichten (kleine lichten). 1 gaat mee aan de andere gaat enkel aan wanneer ik de hoofd lichten opzet. Iemand een idee.
Inderdaad foutje in de bedrading. Kabel in de verkeerde blok gestoken aan de zekeringen waardoor deze mee op de voorlichten stond. Wss slecht opgelet na uren in de kabels te prutsen.Peter Puma schreef: ↑vr 31 jan, 2020 13:36 Achterlichten moeten vanzelfsprekend mee aangaan met de standlichten. Ergens een foutje in de bedrading gemaakt ?
baudts schreef: ↑vr 31 jan, 2020 11:04 - De pinkers vallen soms uit. Hebben gezien dat dit gelinkt is aan de knop van de vier pinkers. (is ook een nieuwe). Indien bij het uitzetten van de 4 pinkers je deze knop te ver indrukt dan werken pinkers niet meer. Als je deze dan lichtjes drukt om deze terug aan te zetten (zonder aanzetten) dus zodat die een beetje terug naar buiten komt kan ik de pinkers terug naar links of rechts zetten. Op zich niet zo een groot probleem buiten het feit dat als je rijdt door de trillingen de knop altijd terug wat naar achter gaat waardoor de pinkers ineens niet meer werken.
Hier ben ik nog mee bezig. heb leverancier gecontacteerd om te zien of zij een idee hadden en zij denken aan massa probleem. Heb deze dus even losgehaald om kabel te controleren. En herinner me nu dat ik indertijd ook last had met deze schakelaar.
Had ik ook reeds gevonden echter kwam niet echt overeen met mijn kabels.Vogler schreef: ↑do 06 feb, 2020 20:36 Hey Baudts, kijk hier even op lr4x4, misschien helpt dat:
https://forums.lr4x4.com/topic/25376-ha ... diagnosis/
Het topic stak toevallig vandaag de kop op.
Groeten,
Joris