Gisteren in de late namiddag komt er iemand bij mij met de vraag ....kan u eens meekomen want mijn Def is stilgevallen.
Deze heeft nu bijna anderhalf jaar stilgestaan...ik start em en na tien seconden valt em stil ...zei hij.Ik rij mee met hem en neem startkabels mee.
Na lang gestart begint em toch moeite te doen maar hij draait precies of er zijn injectors kapot.
Ik doe de motorkap open en zie dat de derde en vierde injector op en neer gaan zoals de schuiven van een trompet....en natuurlijk veel damp er van tussen.Tevens ontdek ik dat het boutje waar deze injectors mee vastzitten bijna volledig los staat 1 cm zekers staat dit los ...ik kon er deze bout gewoon met mijn vingers verder uit draaien.ik ga hem vandaag ophalen met de aanhanger(2 km van mijn deur)ik hoop dat er niks ergs mee aan de hand is want de wagen heeft MAAR 90.000KM op de teller.De eigenaar heeft er voordien nooit iets van gemerkt......zeer raar
Rob
Ik zou toch denken dat er iemand aan gewerkt heeft. Anders zeker olie en filter vervangen na de herstelling. Wanneer de injectoren lang losgestaan hebben. Vervang je best het kleppendeksel want daar zit de carter ontluchting in.
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur
zeerover schreef: ↑wo 06 mar, 2019 09:39
Ik zou toch denken dat er iemand aan gewerkt heeft. Anders zeker olie en filter vervangen na de herstelling. Wanneer de injectoren lang losgestaan hebben. Vervang je best het kleppendeksel want daar zit de carter ontluchting in.
Ja maar,... zo los staan dat boutje....En niemand weet van iets.Wagen heeft echt lang stilgestaan bij zijn ouders onder dikke bomen op de grote parking oprit want de zetels hebben zelfs duffe plekjes op de bekleding.Deze mensen kennen echt niks van Mekaniek want de vader is een gepensioneerde Anestisist en de zoon is ceo van een bouwbedrijf.Ik had tegen hun ook al gezegd...Iemand heeft toch niet geprobeert om deze injectors te komen uithalen omdat het zo een dik villa park is gans achteraan.Onmogelijk zeggen ze de wagen is zelfs niet meer open geweest in die lange tijd stilstaan.
ik ga natuurlijk van boven alles er afhalen .Als de zitting van de injectors op het alu van de cilinderkop maar niet is beschadigd....want ik had terplaatse die bout al terug vasgedraaid ....maar het veranderd niks hoe de motor nu draait.
Rob
Blijf er over nadenken: Wat een mogelijke oorzaak kan zijn is dat de injectoren lekte (zoals zovelen) en dat er in de garage aan begonnen was. Een mecanicien die begint de injector los te draaien (1bout voor 2 injectoren) en komt tot het besef dat hij eerst moet controleren of de koperen ringetjes binnen zijn. Aangezien deze niet binnen zijn zet hij de wagen ineen maar vergeet de injectoren weer vast te zetten maar aangezien deze niet vast zitten door de klem blijven ze toch zitten door de gelekte roetvorming. De receptionist vergeet (zoals zo vaak) dit te melden aan de klant. Zo raadsel opgelost.
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Kunt ge dit nu geloven ....dat er zoiets kapot kan gaan.
Nieuw onderdeel er in, ...nieuwe rondellekes onder de injectors.....nieuwe boutjes ...nieuwe olie...sleutel draaien en draaien als een zonnetje.
Naar het schijnt staat em te koop op verkoop sites.86.000 km
Rob
Penguin schreef: ↑di 09 apr, 2019 16:33
Ik wist ni dat er een dual-stemvork in een motor zat?
WTF is da?
Niet vloeken, dat is de verstuiveropzijnplaatsproberenhouder, deze is eigenlijk een kapotteverstuiveropzijnplaatsproberenhouder of wat duidelijker verstuiveropzijnplaatsproberenkapottehouder.
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur