TD5 start niet meer
- Henk
- Berichten: 3579
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
- lrocb_lidnr: 30
- Woonplaats: De Pinte
TD5 start niet meer
Vorige maand de 90 in een hoek van de garage gezet. Startte toen van de eerste keer maar deze morgen niks!
Alle zekeringen ok maar hoor geen pomp draaien als ik sleutel omdraai.
Waar begin ik te zoeken?
Alle zekeringen ok maar hoor geen pomp draaien als ik sleutel omdraai.
Waar begin ik te zoeken?
- Escape
- Berichten: 528
- Lid geworden op: do 09 dec, 2004 11:50
- lrocb_lidnr: 532
- Woonplaats: Holsbeek
- Contacteer:
Re: TD5 start niet meer
Immobiliser? Gaat het alarm ledje uit?
Normaal start een TD5 ook zonder draaiende dieselpomp. Draait de startmotor? If not, batterij?
Filip
Normaal start een TD5 ook zonder draaiende dieselpomp. Draait de startmotor? If not, batterij?
Filip
For those who never try, they are sure to fail (ManoWar)
- Henk
- Berichten: 3579
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
- lrocb_lidnr: 30
- Woonplaats: De Pinte
Re: TD5 start niet meer
Batterij zat gedurende de week ervoor aan de druppellader maar zal eens naar de immobilizer kijken morgen!
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2401
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: TD5 start niet meer
As uw batterij tijdens het starten maar 10,5 à 10.9 volt aangeeft zegt uwe ecu foert.
Ik heb nog nooit een td 5 in gang gekregen waarvan de pomp niet draait.Waarom zit die imobilizazer er dan tussen?
Rob
- Henk
- Berichten: 3579
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
- lrocb_lidnr: 30
- Woonplaats: De Pinte
Re: TD5 start niet meer
Knopje van de immobilizer haalt weinig uit, zal dus waarschijnlijk de pomp zijn... 
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: do 06 jul, 2017 20:50
- lrocb_lidnr: 495
Re: TD5 start niet meer
relais opvoerpomp wisselen?
- Escape
- Berichten: 528
- Lid geworden op: do 09 dec, 2004 11:50
- lrocb_lidnr: 532
- Woonplaats: Holsbeek
- Contacteer:
Re: TD5 start niet meer
Zekering van de pomp nakijken en eventueel es rechtstreeks 12V op zetten. Normaal moet je ze horen als het contact op staat ook.
Tenzij er ergens iets verstopt zit, kunnen de pompverstuivers echter genoeg aanzuigen om te starten en te draaien (met laag vermogen). Ooit per toeval mijn 90 proberen starten met de zekering van de pomp uitgetrokken, en die was vlot weg. Daarna nog bij een paar andere geprobeerd, en steeds hetzelfde resultaat. Je kan er zelfs mee rijden, alleen niet te snel.
De immobilizer werkt via de motor ECU en zorgt dat de injectoren niet worden aangestuurd. Da's veel moeilijker te overbruggen dan de relais van de brandstofpomp.
Filip
Tenzij er ergens iets verstopt zit, kunnen de pompverstuivers echter genoeg aanzuigen om te starten en te draaien (met laag vermogen). Ooit per toeval mijn 90 proberen starten met de zekering van de pomp uitgetrokken, en die was vlot weg. Daarna nog bij een paar andere geprobeerd, en steeds hetzelfde resultaat. Je kan er zelfs mee rijden, alleen niet te snel.
De immobilizer werkt via de motor ECU en zorgt dat de injectoren niet worden aangestuurd. Da's veel moeilijker te overbruggen dan de relais van de brandstofpomp.
Filip
For those who never try, they are sure to fail (ManoWar)
- Henk
- Berichten: 3579
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
- lrocb_lidnr: 30
- Woonplaats: De Pinte
Re: TD5 start niet meer
Denk dat de kontakten van de relais wat gecorrodeerd waren want bij een overbrugging begon de pomp onmiddelijk te draaien en na een paar keer er uit en weer teruggestoken doet de pomp het weer. Starten is voor straks!
Iedereen alvast bedankt voor het meedenken
Iedereen alvast bedankt voor het meedenken