Het zal wel wat worden lijkt het... Als privé person Van Newburry.... Billing of Peterborough komen met een volgeladen roofrack??????????? .

Rob
Zekers overal een receipt vragen ..want men ontsnapt niet aan de vragen ...rien declarer Messieu....dat is in Calais of Duinkerken langs de kassa van de Fransen........En passeert men de Belgische grens....staan ze misschien nog eens te wachten voor controle.....Maar wie gaat er een betalingsbewijs geven op een tweedehands beurs .Ik zie het niet gebeuren....en....als ge zelf iets meeneemt om ginder te verkopen....would you open the back please in Dover.
6% invoer en btw betalen het eerste land dat ge binnenkomt in de EU.Zo gaat het vanuit u.k ook zijn....Gaat maar aanschuiven hé.Ik weet het nog van vroeger.Neem uwe slaapzak maar mee. Er is geen vrij verkeer van goederen meer dan.Ze schatten dat elke vrachtwagen tot drie dagen aan de grens zou kunnen staan vooraleer hij door mag.
Eh ... Roemenië maakt al een paar jaar deel uit van de EU ... en ze hebben het voorzitterschap de komende 6 maandPeter Puma schreef: Wat die wachtrijen betreft, toen we vorig jaar vanuit Roemenië terug de EU wilden binnenrijden (naar Hongarije) hebben we dezelfde taferelen gezien. Kilometers lange rijen met vrachtwagens. ...
Maar ze zitten nog niet in de Schengen zone.Henk schreef: ↑vr 18 jan, 2019 00:21Eh ... Roemenië maakt al een paar jaar deel uit van de EU ... en ze hebben het voorzitterschap de komende 6 maandPeter Puma schreef: Wat die wachtrijen betreft, toen we vorig jaar vanuit Roemenië terug de EU wilden binnenrijden (naar Hongarije) hebben we dezelfde taferelen gezien. Kilometers lange rijen met vrachtwagens. ...
Zwitserland zit in de Schengen-zone, er is dus vrij verkeer van personen.
Met den otto???Dan komt ge terug van de Ferry aan de Westkust in u.k en hebt ge het daar vlaggen.....Btw betalen +invoer(doorvoer noemen ze dat).....dan in Dover uwe btw en invoer gaan terug vorderen ............dan van den boot in Calais....dan daar weer papierkes laten zien van Ierland welk bij de EU is .Da is ne vakantie op zich.
Ben ik ook mee bezigLandy Bean schreef: ↑za 19 jan, 2019 13:23 Denk dat ik vlug nog wat upgrades voor de boskar ga bestellen... nu het nog kan...
inderdaad het lijkt maar een prul ....dat EORI number is gelijk aan uw ondernemers nr....maar als ge u niet registreert is het gedaan met zakendoen met u.k staat er uitdrukkelijk in vermeld....altijd nog afhankelijk wat er uit de bus komt ginder.Escape schreef: ↑ma 28 jan, 2019 12:19 Dat EORI nummer is gewoon het ondernemingsnummer, weer puur paniekzaaierij en bezigheidstherapie voor ambtenaren... Met een fout in het digitale formulier en de geweldige vraag om af te drukken en terug in te scannen omdat ze niet om kunnen met elektronische handtekeningen.![]()
Da's straf, over 2 weken nog een electronica onderdeel van $150,- besteld in het land van Trump. Ik wist direct hoeveel ik ging moeten betalen, nog voor het in België was. Niks schatting.Peter R. schreef: ↑ma 28 jan, 2019 15:13 Och, administratief stelt dat allemaal niet veel voor. Financiëel, da's wat anders. Tot op heden hebt je als 'invoerder' nog altijd geen zekerheid over de eigenlijke invoerkosten. Die bepalen de douane namelijk zelf, aan de hand van 'lijsten'. ZIJ zeggen hoeveel iets waard is, en wat de invoerrechten zijn. Ongeacht de waarde op de factuur.