Afgelopen weekend dus de maiden trip gedaan. Na bijna 6 maanden bouwen is 'm zo goed als klaar. Nog een paar kleine dingen verder afwerken, maar deze trip heeft bewezen dat alles werkte zoals gepland :-D .
Voertuig is een Land-Rover Defender 110 High Capacity Pick-Up van 2007 (met 2.4L Euro-4 motor).
Alles is 100% zelfbouw, met materialen die in België, Nederland en Duitsland werden aangekocht, het merendeel zelfs via webshops.
Dit is het resultaat:

Wat toch wel enigszins speciaal is, is de keuze om elektrisch te koken, met inductie kookplaten.
En dat werkt uit de kunst.
Ik moet er wel bij zeggen dat deze camper niet gemaakt is voor gebruik over 4 seizoenen, doch van voorjaar tot najaar oftewel bij positieve temperaturen

Enkele foto's die ik gemaakt heb tijdens de bouw (sorry voor de rommel):
De zitbank / half bed

Omgebouwd tot bed ziet het er zo uit, met als afmetingen 195 x 125 cm

Detail van de keuken

De accu's, samen goed voor 5000 Wh

De laders voor walstroom en solar alsook de power distributie, alles via Masterbus (CANbus) gecontrolleerd.
Alles wordt gestuurd via één controle paneel, dus geen gedoe met allerlei schakelaars.

Verwarming is mits een Planar D2 dieselkachel, een goedkope variant van de bekende Webasto / Eberspächer kachels.

Last but not least, ik heb ook het koken getest

Het blijft natuurlijk een kleine camper, ik noem het zelf een micro camper, doch eigenlijk heb ik toch best veel aan boord wat "een grote" ook heeft.
Nu wordt het stilaan tijd om na het harde en vele werk een beetje te genieten

PS: boven de cabine komt nog een roofrack met reserve wiel en stevige Pelicase om allerlei spul in op te bergen.