Project 130
- Fetzl
- Berichten: 1444
- Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
- lrocb_lidnr: 1397
- Woonplaats: Westerlo
- Contacteer:
Re: Project 130
nice
Secretaris LROCB 2018 - heden
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
- Peter Puma
- LROCB-Member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
- lrocb_lidnr: 1062
- Woonplaats: Antwerpse Kempen
- Contacteer:
Re: Project 130
Ik vind dat ongelooflijk hoe dat vooruit gaat.
Ben curieus om het resultaat eens in het echt te kunnen aanschouwen
Ben curieus om het resultaat eens in het echt te kunnen aanschouwen

Beste Groeten,
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
- Waldorf
- LROCB-Member
- Berichten: 631
- Lid geworden op: do 15 jul, 2004 15:59
- lrocb_lidnr: 501
- Woonplaats: Aalter
Re: Project 130
Dat schiet lekker op! Mooi werk.
Dat ei...
Dat ei...

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2021 Defender 110 D250
1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2021 Defender 110 D250
- manu_rr
- Berichten: 79
- Lid geworden op: zo 23 jan, 2005 02:08
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: alken
- Contacteer:
Re: Project 130
Ferm project. Stond die niet bij reul te koop indertijd?
-
- Berichten: 268
- Lid geworden op: do 07 jul, 2011 12:56
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Wichelen
Re: Project 130
Hoi, bij mijn 130 is de achterbank ook verwijderd en vervangen (geweest) door 2 voorzetels. In het midden werd een cubbybox geplaatst. Door de zitting van de zetel weg te nemen kun je makkelijk in de ruimte eronder om daar van alles op te bergen.
Uiteindelijk heb ik de cubbybox en de linkerzetel ook weer weggehaald om een Waeco koelkast in het midden te zetten (op een plateau met rail die naar links getrokken kan worden. Op de plaats van de zetel staat nu (meestal) een of 2alu kisten (met keukengerief.) De frigo is gamakkelijk te bedienen vanop de eerste rij wat met dit weer een Godsgeschenk is.
Uiteindelijk heb ik de cubbybox en de linkerzetel ook weer weggehaald om een Waeco koelkast in het midden te zetten (op een plateau met rail die naar links getrokken kan worden. Op de plaats van de zetel staat nu (meestal) een of 2alu kisten (met keukengerief.) De frigo is gamakkelijk te bedienen vanop de eerste rij wat met dit weer een Godsgeschenk is.
Defender 130 td5
disco 3
series 3 88'
disco 3
series 3 88'
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: vr 22 jun, 2007 19:44
Re: Project 130
@ manu_rr, ik heb daar helaas geen weet van. Ik heb hem gekocht van een handelaar bij ons in de buurt, maar volgens de papieren komt hij uit de buurt van Lier ?? Volgens mij heeft er achterin de bak 1 of andere machine gestaan, maar verder heb ik geen info ..
@ Stef McDef, voorlopig heb ik de achterbank nog nodig (3 kinderen ..), maar ik zit er wel over te denken om de standaard bak er onderuit te halen, want daar kom je nu in het geheel niet goed bij. Maar ik wil eerst alle zetels vervangen voor TD4 zetels, zodat we achterin ook 3 x 3-punts gordels hebben. Dus mocht er nog iemand iets weten liggen, dan hoor ik het graag !!
OK, dus eindelijk even tijd genomen om het vervolg van de opbouw te tonen ...
Een onderdeel waar ik al lang over aan het twijfelen was : Het spatbord linksvoor !


Wat te doen, nieuw = zeer duur, 2ehands = altijd afwachten wat je krijgt + nog altijd niet goedkoop. Dus maar een keer begonnen met het geheel uit elkaar te halen =>


Dan toch besloten om alleen het voorste gedeelte te vervangen =>

En weer terug te monteren =>



Daarna was het de beurt aan de deuren =>


Helaas ben ik na deze periode een beetje gedemotiveerd geraakt, waardoor er weinig foto's zijn gemaakt ...
Maar desalniettemin heb ik toch (langzaam maar zeker) alle deuren redelijk "ca va" gekregen, alle kleine details zo goed als mogelijk afgewerkt, bedrading spaghetti en verlichting weer in orde gekregen, alle vloeistoffen vervangen, de motor verder onder handen genomen (mede dankzij Sijmen, nog een dikke merci
) onder andere : nieuwe waterpomp, nieuwe aandrijfriemen, spanrollen, kleppen stellen, nieuwe radiator, nieuwe slangen, etc
Uiteindelijk ook nog de master en slave pomp van de koppeling vervangen en toen begon er licht aan het einde van de tunnel te ontstaan ....
"So without further ado", het resultaat =>




Vorige week hem naar de schade hersteller gebracht die het chassis gecontroleerd had voor de 'keuring na ongeval'. Zij zijn ermee naar Brugge gegaan om hem te laten keuren. Blijkbaar was het toch niet zo simpel aangezien één keurder hem wilde afkeuren op 1.5° buiten de tolerantie op het caster ... gelukkig dat ik er niet zelf mee gegaan was, want ik zou niet geweten hebben hoe dit op te lossen ... gelukkig zijn er nog mensen die hier meer ervaring mee hebben, dus de man van de schade hersteller het nodige 'geargumenteerd' met de keurder
en daarna door gewicht aan de voorkant te hangen (+ de man zelf op de voorkant gaan staan) en de achterzijde een beetje uit de vering te trekken was de caster juist binnen tolerantie .... dus "Hoera"
, hij is goed gekeurd ... helaas moet hij volgende week nog een keer terug omdat het chassisnummer niet geheel leesbaar was
Maar ik ben nu al een stuk geruster dat alles in orde komt, volgende week weer terug en dan kan ik beginnen met de aanpassingen die ik nog wil doen ... to be continued !
Grtjz,
Glenn
@ Stef McDef, voorlopig heb ik de achterbank nog nodig (3 kinderen ..), maar ik zit er wel over te denken om de standaard bak er onderuit te halen, want daar kom je nu in het geheel niet goed bij. Maar ik wil eerst alle zetels vervangen voor TD4 zetels, zodat we achterin ook 3 x 3-punts gordels hebben. Dus mocht er nog iemand iets weten liggen, dan hoor ik het graag !!
OK, dus eindelijk even tijd genomen om het vervolg van de opbouw te tonen ...
Een onderdeel waar ik al lang over aan het twijfelen was : Het spatbord linksvoor !


Wat te doen, nieuw = zeer duur, 2ehands = altijd afwachten wat je krijgt + nog altijd niet goedkoop. Dus maar een keer begonnen met het geheel uit elkaar te halen =>


Dan toch besloten om alleen het voorste gedeelte te vervangen =>

En weer terug te monteren =>



Daarna was het de beurt aan de deuren =>


Helaas ben ik na deze periode een beetje gedemotiveerd geraakt, waardoor er weinig foto's zijn gemaakt ...


Uiteindelijk ook nog de master en slave pomp van de koppeling vervangen en toen begon er licht aan het einde van de tunnel te ontstaan ....
"So without further ado", het resultaat =>




Vorige week hem naar de schade hersteller gebracht die het chassis gecontroleerd had voor de 'keuring na ongeval'. Zij zijn ermee naar Brugge gegaan om hem te laten keuren. Blijkbaar was het toch niet zo simpel aangezien één keurder hem wilde afkeuren op 1.5° buiten de tolerantie op het caster ... gelukkig dat ik er niet zelf mee gegaan was, want ik zou niet geweten hebben hoe dit op te lossen ... gelukkig zijn er nog mensen die hier meer ervaring mee hebben, dus de man van de schade hersteller het nodige 'geargumenteerd' met de keurder




Maar ik ben nu al een stuk geruster dat alles in orde komt, volgende week weer terug en dan kan ik beginnen met de aanpassingen die ik nog wil doen ... to be continued !
Grtjz,
Glenn
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: Project 130
aha! Ferm gedaan op minder dan een jaar!
- Fetzl
- Berichten: 1444
- Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
- lrocb_lidnr: 1397
- Woonplaats: Westerlo
- Contacteer:
Re: Project 130
Nice !
Secretaris LROCB 2018 - heden
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
- Peter Puma
- LROCB-Member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
- lrocb_lidnr: 1062
- Woonplaats: Antwerpse Kempen
- Contacteer:
Re: Project 130
Knap hoor. Ben curieus om 'm in ' t echt te zien 

Beste Groeten,
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
- Vogler
- LROCB-Member
- Berichten: 1149
- Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
- lrocb_lidnr: 1395
- Woonplaats: Brussel
- Contacteer:
Re: Project 130
Chapeau Glenn, da's stevig doorgewerkt!
J
J
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
- zeerover
- Berichten: 448
- Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:59
- lrocb_lidnr: 548
- Woonplaats: Merelbeke
Re: Project 130
Caster is altijd een probleem op de keuring, ik denk dat ze de verkeerde gegevens hebben. Dit is trouwens afhankelijk van de wagen hoogte.
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur


- Cabo
- Berichten: 87
- Lid geworden op: zo 26 feb, 2006 21:26
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Oostakker/Heusden
- Contacteer:
Re: Project 130
Hoedje af.
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: vr 22 jun, 2007 19:44
Re: Project 130
Merci allemaal voor de positieve reacties !
Het heeft wel veel moeite en inspanning gekost .. normaal gezien zou hij gisteren nog langs de gewone keuring geweest moeten zijn. Ik ga vandaag een keer langs de garage rijden om te vragen of alles OK is.
Daarna kan ik een plaat aanvragen en dan is het bijna tijd om naar de les te gaan ... ik vermoed dat ik ga beginnen met de geluidsisolatie .. we shall see !
Nogmaals bedankt voor de hulp !
Grtjz,
Glenn
Het heeft wel veel moeite en inspanning gekost .. normaal gezien zou hij gisteren nog langs de gewone keuring geweest moeten zijn. Ik ga vandaag een keer langs de garage rijden om te vragen of alles OK is.
Daarna kan ik een plaat aanvragen en dan is het bijna tijd om naar de les te gaan ... ik vermoed dat ik ga beginnen met de geluidsisolatie .. we shall see !
Nogmaals bedankt voor de hulp !
Grtjz,
Glenn
- Vogler
- LROCB-Member
- Berichten: 1149
- Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
- lrocb_lidnr: 1395
- Woonplaats: Brussel
- Contacteer:
Re: Project 130
Ha perfect, een Tdi ontbrak nog in het didactisch materiaal
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: vr 22 jun, 2007 19:44
Re: Project 130
k ben wel niet meer van plan om veel aan de motor te moeten doen
... hopelijk kan ik mij nu meer concentreren op het cosmetische gedeelte !
Grtjz,
Glenn


Grtjz,
Glenn
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: vr 22 jun, 2007 19:44
Re: Project 130
Hallo allemaal,
Ik zag dat ik al een tijdje niet actief ben geweest op het forum
, gelukkig heb ik nog wel gereden met de landrover
.
Hierbij nog wat foto's van hoe hij er nu uit ziet ..




Net na het verlof was ik ook weer op weg met de landrover, bij het gas geven merkte ik dat het toerental wel omhoog ging, maar de snelheid ging niet omhoog ... shi
.. dus, na het verwerken van deze tegenslag, ben ik maar weer onder de landrover gekropen en heb (met de nodige tijd & moeite) de tussen- en versnellingsbak er vanonder gehaald. En ja, het is mij meerdere keren duidelijk geworden dat ik dat beter had kunnen doen voordat de body er terug op zat .. ach ja, al doende leert men ..
Maar ja, ik vroeg mij natuurlijk wel af wat de oorzaak was van het probleem. Eigenlijk dacht ik in eerste instantie aan een versleten koppelingsplaat, maar het bleek de achterste krukasdichting te zijn, die gewoon alles zo vettig heeft gemaakt, dat de koppeling slipte ..
Ik heb geen foto van hetgeen er uit kwam, maar wel van hoe het erin ging ..




Dus dat is ook weer in orde. Helaas had ik mij voor het verlof al voorgenomen om de LR te verkopen
Het was altijd mijn bedoeling om nog jaren te genieten van de wagen, hem om te bouwen tot camper en ermee te reizen, maar helaas zie ik dat niet gebeuren in de komende jaren door verschillende persoonlijke redenen ..
Dus vandaar dat hij te koop staat ..
Bedankt, stay safe, groetjes,
Glenn
Ik zag dat ik al een tijdje niet actief ben geweest op het forum


Hierbij nog wat foto's van hoe hij er nu uit ziet ..




Net na het verlof was ik ook weer op weg met de landrover, bij het gas geven merkte ik dat het toerental wel omhoog ging, maar de snelheid ging niet omhoog ... shi

Maar ja, ik vroeg mij natuurlijk wel af wat de oorzaak was van het probleem. Eigenlijk dacht ik in eerste instantie aan een versleten koppelingsplaat, maar het bleek de achterste krukasdichting te zijn, die gewoon alles zo vettig heeft gemaakt, dat de koppeling slipte ..
Ik heb geen foto van hetgeen er uit kwam, maar wel van hoe het erin ging ..




Dus dat is ook weer in orde. Helaas had ik mij voor het verlof al voorgenomen om de LR te verkopen

Het was altijd mijn bedoeling om nog jaren te genieten van de wagen, hem om te bouwen tot camper en ermee te reizen, maar helaas zie ik dat niet gebeuren in de komende jaren door verschillende persoonlijke redenen ..
Dus vandaar dat hij te koop staat ..
Bedankt, stay safe, groetjes,
Glenn