Hallo,
Ik ben ver gevorderd in onderhandelingen om een donorauto voor mijn Discovery uit Engeland te halen. De donorauto rijdt nog, heeft nog MOT en is nog taxed. De verzekering wordt even overgezet van mijn Discovery naar de donorauto. Het is mijn eerste keer dat ik op deze manier een auto ga halen (de vorige konden nooit zelf rijden, dus remorque op en weg dus ) en ik vroeg me af of dit in orde is of vergat ik nog iets in orde te maken? Ik wil nl. niet voor verrassingen komen te staan in Dover.
Alvast bedankt!
Hey iedereen ,
Ik ben aan een aantal uurtjes zoet geweest met dit uit te zoeken . Het is me nog niet duidelijk of men in de UK transit platen kent . voor zover ik kan vinden niet. Ik vind eigenlijk geen enkele legaale manier om een auto naar belgie te rijden . De beste oplossing die ik tot nu heb gevonden is met alles van de vorige eigenaar rijden : Tax, mot en verzekering . hem laten verklaren dat hij mij toesteming geeft de auto te gebruiken tot in belgie. ( grote test rit ) . eens in belgie zend ik hem zijn V5 document terug behalve het luik over export . de verkoop laten we echter maar pas een feit zijn de moment ik terug ben . Ik betaal bij ophaling bv 1999£ van de 2000£ als voorschot en bij het opsturen van de papieren het resterende bedrag van 1£ en dan pas is de koop volledig .
Lijkt mij ver gezocht maar denk ik feilloos
Is het niet eenvoudiger om de boel gewoon om een aanhangwagen te zetten zoals je vroeger deed?
Nu moet je met 2 auto's terug komen uit de UK, dus 2x boot of trein en 2x brandstof. (en je moet ook nog eens met 2 personen zijn).
Alé, t'is maar een idee....
Greetz,
Axel
Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming "Wow, what a Ride!
De bedoeling was om met het vliegtuig naar ginder te gaan , ik in mijn eentje.
En de donorwagen naar huis rijden.
De wagen nu op een remorque gaan halen is geen optie :
ten eerste : mijn disco staat aan de kant met een gescheurde cullas Vandaar de donor wagen
Ten tweede , mijn aanhanger mag maar 2t laden ( 2.8t in totaal)
Intussen weet ik ook al dat de donor zijn verzekering verloopt deze week. dus dat is ook geen oplossing meer .
Zoals de kaarten nu liggen : ik met mijn nr platen naar ginder daar de platen wisselen en met mijn platen naar de trein . eens in Frankrijk zou ik wel met kennisn hun remorqe hem daar gaan halen
Ik zou er gewoon mee rijden.
Je doet dit eenmalig en je kan bij eventuele controle wel een deftige uitleg geven hiervoor.
Als de verzekering is overgezet (en hier dus mee akkoord is) zie ik er zeker geen graten in.
J'aime le travail bien fait... ... par les autres! ( Gaston attitude ;-))
Met alle camera's met nummerplaat herkenning de dag vandaag, in België kan je geen 10 km rijden zonder 22n te passeren zou ik toch voorzichtig zijn, dus zorg dat de verzekering en taksen betaald zijn.
Landy Bean schreef: ↑di 15 mei, 2018 20:15
Met alle camera's met nummerplaat herkenning de dag vandaag, in België kan je geen 10 km rijden zonder 22n te passeren zou ik toch voorzichtig zijn, dus zorg dat de verzekering en taksen betaald zijn.
Die nummerplaat herkenning kan volgens mij nog niet zien welke nationaliteit de bestuurder heeft!
Ik denk ook niet dat buitenlandse nummerplaten in het systeem gezet worden, tenzij voor zeer ernstige feiten.
J'aime le travail bien fait... ... par les autres! ( Gaston attitude ;-))
Landy Bean schreef: ↑di 15 mei, 2018 20:15
Met alle camera's met nummerplaat herkenning de dag vandaag, in België kan je geen 10 km rijden zonder 22n te passeren zou ik toch voorzichtig zijn, dus zorg dat de verzekering en taksen betaald zijn.
Die nummerplaat herkenning kan volgens mij nog niet zien welke nationaliteit de bestuurder heeft!
Ik denk ook niet dat buitenlandse nummerplaten in het systeem gezet worden, tenzij voor zeer ernstige feiten.
ik vraag me toch af hoe ge de trein gaat oprijden. Met UK platen in combinatie met Belgisch paspoort is al een no go.
De platen op de wagen worden zowieso gescand en vergeleken met voertuig op het ticket. Of er een link is met andere databases weet ik niet.
28/02 - Loss of a good friend...
__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__ In a time of chimpanzees, I was a penguin.
Penguin schreef: ↑di 15 mei, 2018 20:54
ik vraag me toch af hoe ge de trein gaat oprijden. Met UK platen in combinatie met Belgisch paspoort is al een no go.
De platen op de wagen worden zowieso gescand en vergeleken met voertuig op het ticket. Of er een link is met andere databases weet ik niet.
Is dat in Dover met de boot ook zo?
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het via Dover te doen is.
Wanneer je een wagen op de trailer zet moet je toch dezelfde papieren kunnen voorleggen om te bewijzen dat de wagen gekocht is. ( zij het dan dat daar geen nummerplaten meer op hangen)
grtz
J'aime le travail bien fait... ... par les autres! ( Gaston attitude ;-))
Ik ben al meerdere keren met een auto uit UK terug gekomen, meestal met de ferry maar ook met de trein. Nog nooit papieren moeten laten zien, ook niet als er UK platen op de wagen hingen. Zelfs niet als die wagen gewoon terug gereden wordt ipv op een remorque. In dat specifiek geval was MOT en tax wel nog in orde, verzekering had ik laten overzetten. Enige 'moeilijkheid' bij de check-in was dat we voor 3 personen en 2 wagens geboekt hadden en er niet op gelet wie in welke wagen zat. Maar dat was rap opgelost. ;-)
Zolang de wagen niet geseind staat, zijn camera's ook geen probleem.
For those who never try, they are sure to fail (ManoWar)
Probleem is intussen op gelost .
Een zure pil maar ik heb me verslagen verklaart . de deal in Engeland is afgebeld , alle boekingen van vliegtuig en trein en AAA verzekering als verloren beschouwd. dus ik ga er niet om . Ik heb geen zin om met een halve oplossing terug naar huis te komen . Ik neem het risico niet om voor mijn leven geruineerd te zijn als er iets mis gaat .
In tussen staat er wel een andere donor op den hof , mischien een iets minder mooie deal maar wel verstandiger .
Lijkt me een wijze beslissing Theo.
Succes met de herstelling van je disco
Greetz,
Axel
Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming "Wow, what a Ride!